חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה חשוב לפנות אל מכון מחקר לפני פתיחת עסק?

תגיות
Credit by: @ DCStudio, Freepik

דמיינו ש-300 זרים אקראיים נשאלים מה הם חושבים על הרעיון שלכם למוצר חדש. לא החברים שלכם, לא הקולגות שלכם, לא ההורים שלכם. זו קבוצה אמיתית של 300 אנשים, שכולם מוכנים להקשיב לרעיון המוצר ולומר לכם בדיוק מה הם חושבים עליו. זה כבר יתרון אדיר שמציע לכם מכון מחקר המתמחה בעריכת סקרים.
יותר מדי יזמים בחרו לנחש ולקבל החלטות שלא מסתמכות על נתוני השוק שלהם. אתם בוודאי לא רוצים להימנות עליהם.  
למה לא כדאי לקבל החלטות ללא נתונים על השוק שלכם? כי זה פשוט לא עובד.

הצעד הראשון והענק לקראת הפיכת הרעיון למוצר (או לשירות), לקונספט עסקי בר קיימא, ובסופו של דבר למציאת משקיעים, הוא לערוך מחקר שוק בסיסי.

איך מעצבים סקר שוב שנועד לאמת את רעיון המוצר שלכם?

יוצרים מתווה – סקר שוק בסיסי שאמור לענות על 3 שאלות מפתח שלכם, כבעלי העסק:

  • מיהו שוק היעד שלי?
  • האם יש ביקוש לרעיון המוצר שלי?
  • כמה אנשים מוכנים לשלם עבור המוצר שלי?

לאחר מכן, יסביר לכם איש מכון המחקר כיצד ניתן יהיה לענות על שאלות אלה באמצעות עריכת סקר.

1. שוק היעד

אולי יש לכם רעיונות לגבי שוק היעד שלכם, כמו: בני דור המילניום, רופאים, סטודנטים, חובבי אפליקציות, צרכני בירות בוטיק וכו׳. ואולי כבר הגדרתם לעצמכם את השוק שלכם, אפילו לפני שהגדרת את המוצר עצמו. כעת, אולי ברור לכם מי ירצה להשתמש במוצר שלכם. אבל בסופו של דבר, אתם זקוקים לנתונים. משקיעים לא מסתמכים על ניחושים, גם אם הם מושכלים, וגם אתם לא צריכים לעשות זאת.

לכן, הסקר צריך להתחיל במספר שאלות דמוגרפיות (מין, גיל, הכנסת משק בית, אזור). שאלות שלא מתייחסות לרעיון המוצר, אבל מציעות תמונה של קהל היעד שלכם, ומאפשרות לכם ללמוד כיצד יגיבו סוגי אנשים שונים לשאלות הבאות, שיתייחסו למוצר עצמו.

גם שאלות התנהגותיות צריכות להופיע בסקר, כדי לחשוף עובדות על אורח החיים של קהל היעד שישתמש במוצר שלכם.
עם סיום הסקר, ניתן יהיה להשתמש בשאלות הדמוגרפיות וההתנהגותיות האלה, כדי למיין את הנתונים.

2. האם יש דרישה לרעיון המוצר?

יש שני שלבים למדידת הביקוש לרעיון המוצר שלכם:

  • לשאול על מוצרים מתחרים או דומים. האם אנשים משתמשים במוצרים מתחרים? מה הם לא אוהבים בהם? כמה זמן הם השתמשו בהם? איפה פגשו אותם לראשונה?
  • להציג את קונספט המוצר שלכם ולבקש רושם ראשוני. הקדישו זמן ליצירת תיאור רעיון המוצר, ודאגו שהתיאור מדויק ככול האפשר.

3. לאחר הצגת המוצר, כמה אנשים מוכנים לשלם עבור המוצר שלי?

מ-1 (אין שום סיכוי) ועד 5 (יש סיכוי גבוה), מה הסיכוי שתשקלו לקנות את המוצר הזה, בהנחה שהמחיר יהיה סביר? כל מי שבוחר ב׳אין שום סיכוי׳, יישאלו: למה לא תשקלו לקנות? וכל השאר ימשיכו לחלק הבא של הסקר.

השאלות הבאות יעסקו במוכנות לשלם עבור המוצר. 

בסופו של דבר, הסקר שתערכו לפני פתיחת העסק ייתן לכם תשובות על כל השאלות המציקות לכם באשר לעתיד הרעיון שלכם לפיתוח המוצר החדש. בהצלחה!

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר >> https://www.ms-ci.co.il/

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה