לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

Meta הסכימה לשלם 725 מיליון דולר בכדי בכדי להסדיר את תביעות הפרטיות

תגיות
credit by: @ Mohd Azrin, Freepik

Meta הסכימה לשלם 725 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שטענה כי ענקית המדיה החברתית נתנה לצדדים שלישיים גישה לנתוני משתמשים ללא הסכמתם.

התביעה הייצוגית התקבלה ב-2018 לאחר שפייסבוק חשפה כי המידע של 87 מיליון משתמשים שותף בצורה לא נכונה עם קיימברידג’ אנליטיקה, חברת ייעוץ הקשורה לקמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2016.

התיק הורחב להתמקד בשיטות שיתוף הנתונים הכוללות של פייסבוק. התובעים טענו כי פייסבוק “העניקה לצדדים שלישיים רבים גישה לתוכן ולמידע שלהם בפייסבוק ללא הסכמתם, וכי פייסבוק לא הצליחה לנטר כראוי את הגישה והשימוש של הצדדים השלישיים למידע זה”, כך לפי משרד עורכי הדין שמאחורי התביעה. .

שופטים המפקחים על התיק במחוז הצפוני של קליפורניה יצטרכו כעת לאשר את ההסדר.

“חיפשנו הסדר מכיוון שהוא לטובת הקהילה שלנו ובעלי המניות. במהלך שלוש השנים האחרונות שיפצנו את הגישה שלנו לפרטיות ויישמנו תוכנית פרטיות מקיפה”, אמר דובר Meta. החברה לא הודתה בעוולה במסגרת ההסדר.

חשיפת הנתונים של פייסבוק

שערוריית קיימברידג’ אנליטיקה עוררה זעם עולמי ושפע של רגולטורים ברחבי העולם לבחון את נוהלי הנתונים של פייסבוק.

לאחר הגילויים, נציבות הסחר הפדרלית של ארה”ב פתחה בחקירה בפייסבוק עקב חששות שחברת המדיה החברתית הפרה את תנאי ההסכם הקודם עם הסוכנות, שחייבה אותה לתת למשתמשים הודעות ברורות כאשר הנתונים שלהם משותפים עם צדדים שלישיים .

פייסבוק ב-2019 הסכימה להסדר שיא של 5 מיליארד דולר עם ה-FTC. פייסבוק גם הסכימה לשלם 100 מיליון דולר כדי להסדיר תיק בערך באותו זמן עם רשות ניירות ערך בארה”ב בגין האשמות שהחברה פרסמה גילויים מטעים לגבי הסיכון של שימוש לרעה בנתוני משתמשים.

קיימברידג’ אנליטיקה, שנסגרה לאחר ההאשמות ב-2018, הייתה שנויה במחלוקת מכיוון שהנתונים שהיא אספה מפייסבוק שימשו כדי להודיע לקמפיינים פוליטיים.

בשנת 2018, חדשות ערוץ 4 הבריטיות צילמו בכירי קיימברידג’ אנליטיקה שהציעו שהחברה תשתמש בעובדי מין, שוחד, מרגלים לשעבר וחדשות מזויפות כדי לעזור למועמדים לזכות בהצבעות ברחבי העולם.

מאז השערורייה, פייסבוק שינתה את שמה ל-Meta כדי לשקף את שאיפותיה ההולכות וגדלות להפוך למובילה במטא-וורס, מונח המשמש להתייחסות לעולמות וירטואליים. פייסבוק, עדיין אחת מחברות המדיה החברתית הגדולות בעולם, מנוהלת על ידי Meta.

אבל פייסבוק ראתה האטה בצמיחה עקב האטה בשוק הפרסום, שינויים בכללי הפרטיות של אפל ב-iOS והתחרות הגוברת מצד TikTok.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה