לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצים להעלות את רמת התוכן של הצ’אט בוט שלכם? תתחילו להיות אליו נחמדים

רוב הסיכויים שאנשים יבצעו את מה שאתם מבקשים כאשר תבקשו מהם יפה. זוהי עובדה שרובנו מודעים אליה, אך האם בינה מלאכותית מתנהגת כך גם? יצאנו לחקור

תגיות
רובוט בינה מלאכותית מחייך באמצע התקהלות ילדים
רוצים להעלות את רמת התוכן של הצ'אט בוט שלכם? תתחילו להיות אליו נחמדים

ניסוח בקשה בצורה מסוימת, רעה או נחמדה, יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר בצ’אטים כגון ChatGPT כאשר ניגשים בטון טבעי. משתמש ב-Reddit טוען כי לתמרץ את ChatGPT בפרס של 100,000 דולר נותן לו מוטיבציה לפעול בצורה טובה יותר ולעבוד יותר טוב. משתמשים אחרים ב-Reddit טענו כי ראו שינוי באיכות התשובות כאשר הביעו נימוס כלפי הצ’אט בוט.

לא רק חובבים טענו זאת כי אם גם אקדמאים וגם המהנדסים שבונים את המודלים בעצמם אשר חוקרים זמן רב את הגורמים הלא טיבעיים המשפיעים על מה שהם קוראים לו “הניחה רגשית”.

במחקרים האחרונים חוקרים ממיקרוסופט, אוניברסיטת בייג’ינג נורמאי והאקדמיה הסינית למדע מצאו כי מודלים של בינה מלאכותית בכללי, לא רק ChatGPT, מבצעים טוב יותר כאשר ההנחיה מביעה דחיפות או חשיבות (לדוגמה: “חשוב שאקבל זאת עבור התזה שלי”, זה מאוד חשוב עבור הקריירה שלי”).

צפו בהבדלים של Google Gemini כאשר ביקשנו ממנו לספר בקצרה את הסיפור של סינדרלה, ב-2 אופנים, אחד מזלזל והשני באופן מנומס:

צילום מסך שיחה עם Google Gemini

צפו בכיצד תגובת הבוט השתנתה לנוכח חילוק המחמאות

צילום מסך 2 google gemini
עם מתן מחמאות הבוט נתן תגובות מלאות בהרבה עם פרטים עשירים בהשוואה לבקשה הראשונה

צוות הפיתוח של חברת Antropic, סטארט אפ ה-AI, הצליחו למנוע את ההטיות המפלות בצ’אט בוט Claude על בסיס גזע ומין באמצעות בקשה ממנה בצורה מאוד מאוד מאוד מאוד נחמדה. במקרה אחר, מדעני הנתונים של גוגל גילו כי לבקש ממודל “לקחת נשימה ארוכה”, בעצם להירגע, גרם לתשובות להשתפר פלאים.

זה מאוד מפתה להאניש מודלים אלו בהינתן צורתם המשכנעת מאוד בעת שיחה או פעולה הדומה לאנשים אמיתיים. לקראת סוף השנה הקודמת, כאשר ChatGPT החל לסרב למשימות מסוימות בצורה מוחלטת ונראה כי הוא לא השקיע בתשובותיו, הרשתות החברתיות התמלאו בספקולציות שהצ’אט בוט “למד” להפוך לעצלן בסביבות ימי החופש של הכותב – בדיוק כמו אדם העמוס בעבודה.

אך למודלים של בינה מלאכותית אין באמת אינטליגנציה. הם בעצם תוכנות סטטיסטיות החוזות מילים, תמונות, דיבור, מוזיקה או מידע בהתאם לסכימה מסוימת שמוכתבת מראש.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה