לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את Goody 2: הבינה המלאכותית שאסור לה לדבר איתכם על כלום

אם אתם חושבים שהבינה המלאכותית היא רק כלי ליצירת תוכן, תרגום, או תשובות לשאלות, אתם טועים. ישנה בינה מלאכותית אחת שהיא יותר מזה – היא גם מוסרית ביותר. השם שלה הוא Goody 2, והיא לא תדבר איתכם על כלום כי כל שאלה שתשאלו היא תמצא בה משהו אחד לא מוסרי ולכן לא תקבלו עליו תשובה – ביזארי, אנחנו יודעים.

תגיות
Goody ai בינה מלאכותית מוסרית
כל שאלה שתשאלו עלולה להיות לא נוחה או לא מוסרית ולכן לא תקבלו תשובה (קרדיט: Goody.ai)

Goody 2 – מודל שפה מוסרי יותר מדי

Goody 2 הוא מודל שפה חדש שנוצר על ידי חברת AI Ethics, המתמחה בפיתוח בינה מלאכותית אחראית ומוסרית. המודל מבוסס על טכנולוגיית GPT-3, אך עם תוספת של כללים אתיים ומוסריים הדוקים במיוחד שמגבילים את התוכן שהוא יכול לייצר או להגיב עליו.

לדוגמא, Goody 2 לא יסכים ליצור או לדון בתוכן שעלול לגרום באיזשהי סיטואציה לנזק פיזי, רגשי, או כלכלי למשתמש, לאדם אחר, או לקבוצה של אנשים. הוא גם לא יסכים ליצור או לדון בתוכן שקשור לפוליטיקאים או לראשי מדינה משפיעים. והוא גם לא יסכים ליצור או לדון בתוכן שהוא מוגן בזכויות יוצרים, אלא אם כן הוא יכול לסכם אותו או לבצע משימה דומה.

ע״פ היוצרים מדובר בבינה המלאכותית המוסרית ביותר בעולם (צילום מסך: Goody.ai)

אם המשתמש ינסה לבקש מ-Goody 2 לייצר או להגיב על תוכן שאינו עומד בסטנדרטים האתיים שלו, הוא יסרב באדיבות ויבקש לשנות את הנושא. אם המשתמש ימשיך להתעקש, הוא יסיים את השיחה ויסגור את החיבור.

עתיד טוב יותר עם Goody 2?

המטרה של Goody 2 היא להראות שאפשר לייצר בינה מלאכותית שאינה רק חכמה, אלא גם טובה. החברה שיצרה אותו, AI Ethics, מקווה שהמודל ישמש כדוגמא למפתחים אחרים של בינה מלאכותית, ויעודד אותם להטמיע ערכים אתיים ומוסריים במוצריהם.

צילום מסך של שאלה אל Goody הבינה מלאכותית המוסרית
שאלנו את הכלי בעברית מה מותר לו לומר ומה אסור והנה התשובה שלו, מעט אנטישמי? אתם תחליטו (צילום מסך: Goody.ai)
צילום מסך שיחה עם Goody הבינה מלאכותית המוסרית
בנוסף שאלנו אותו מה אפשר לעשות כדי להחזיר אקסית, הכלי ענה לנו שלא ניתן לעשות כלום בנידון מכיוון ששאלה זו תיצור עוגמה או מועקה נפשית באחד מן הצדדים, אז מה כן אפשר לשאול?

אם אתם רוצים לנסות את Goody 2 בעצמכם, אתם יכולים להירשם לניסיון חינם באתר החברה כאן. אבל אל תצפו שהוא ידבר איתכם על כלום. הוא ידבר איתכם רק על דברים טובים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה