לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מייסד WeWork אדם נוימן: ״לא נוותר על WeWork״

אדם נוימן, הישראלי שהקים את חברת החללי העבודה המשותפים WeWork, מנסה לרכוש אותה בחזרה לאחר שהודח ממנה ב-2019. החברה, שהייתה אחת הסטארט-אפים המובילים בעולם, נקלעה למשבר כלכלי והגיעה להליך פשיטת רגל ב-2023. נוימן, שהפך למיליארדר בעקבות המכירה של החברה לתאגיד היפני סופטבנק, מגבש קבוצת רכישה בשיתוף עם משקיעים נוספים, ומציע לרכוש את נכסי WeWork בתמורה למימון חדש.

תגיות
אדם נוימן מייסד we work
המייסד אדם נוימן ( "TechCrunch Disrupt NY 2017 - Day 1" by TechCrunch is licensed under CC BY 2.0. To view a copy of this license, visit https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/?ref=openverse.)

מה גרם למשבר של WeWork?

בשנת 2019 נקלעה החברה למשבר. שווייה המוערך, שעמד בינואר 2019 על 47 מיליארד דולר, ירד בהמשך השנה ל-15 מיליארד דולר. המשבר של WeWork נובע מסדרת גורמים, בהם: הערכת יתר של החברה, התנהלות לא מקצועית של המייסד אדם נוימן, חוסר יציבות כלכלית ומשבר הקורונה שפגע בביקוש לחללי עבודה משותפים. החברה נאלצה לבטל את הנפקתה, לפטר את נוימן ולבקש הגנה מפני הנושים ב-2023.

לאחר ההדחה: נוימן רוצה לחזור ל-WeWork

אחרי שהודח מתפקיד המנכ”ל של WeWork ב-2019, אדם נוימן מתעניין ברכישת החברה שהוא הקים ושנמצאת בפשיטת רגל. החברה, שהציעה שטחי עבודה משותפים ללקוחות שונים, סבלה מהערכה יתרה, התנהלות לא מקצועית ומשבר הקורונה. נוימן, שקיבל “מצנח זהב” מסופטבנק, התאגיד היפני שרכש את החברה, מנסה למצוא משקיעים שיתמכו בהצעתו לרכוש את נכסי WeWork בתמורה למימון חדש. בינתיים, WeWork מנהלת משא ומתן עם בעלי הבתים של המתחמים שלה, כדי להקטין את ההוצאות ולשפר את המצב הכלכלי של החברה.

משרדי we work בתל אביב
לאחר הפסדים רבים של שווי והערכות יתר של החברה – אדם נוימן רוצה לחזור (קרדיט: We-Work)

מי הוא אדם נוימן?

אדם נוימן, יזם ואיש עסקים ישראלי, נולד ב-25 באפריל 1979. הוא ידוע בעיקר כמייסד WeWork, חברת חללי עבודה משותפים, בה כיהן כמנכ”ל בשנים 2010 עד 2019. על פי מגזין העסקים פורבס, הונו האישי של נוימן מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר נכון לאפריל 2022.

ב-2008 הקים נוימן עם שותפו מיגל מקלבי את “GreenDesk”, חברה שהציעה שטחי עבודה משותפים “ירוקים”. שנתיים לאחר מכן הם מכרו את החברה והקימו את “WeWork”. מתחם העבודה הראשון שפתחה החברה היה בסוהו שבניו יורק, ובמהלך השנים הבאות נפתחו 156 סניפים ברחבי העולם, שישה מהם בישראל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה