לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק בדרישה לקבלת 25% מניות בטסלה לפני הגשמת מטרותיו בשילוב AI בתעשיית הרכב

אילון מאסק, המייסד והמנכ”ל של טסלה, החברה המובילה בתחום הרכבים החשמליים והאוטונומיים, דרש לקבל שליטה של 25% בהצבעות בחברה לפני שתגשים את היעד האסטרטגי שלה ליצור בינה מלאכותית (AI) שתשתלט על כל הרכבים שלה. מאסק אמר שאם לא יקבל את השליטה המבוקשת, הוא יעדיף לבנות מוצרים מחוץ לחברה, כגון רובוטים או חיות מחמד חכמות.

תגיות
רובוט בינה מלאכותית נוהג ברכב קונספט בשילוב בינה מלאכותית ברכבים
האם אילון מאסק יצליח לקבל את דרישותיו למרות התנגדות וחששות המשקיעים?

הרקע לדרישה של מאסק על 25% בעלות על טסלה

אילון מאסק הוא הבעלים הגדול ביותר של טסלה, עם כ-20% מהמניות שלה, אך הוא אינו שולט בהצבעות בחברה, שמופצות בין משקיעים אחרים, כגון קרנות השקעה, חברות ביטוח וגופים ציבוריים. מאסק טוען שהוא צריך לקבל שליטה גדולה יותר בחברה כדי להבטיח את ההתקדמות שלה לכיוון הבינה המלאכותית, שהוא מגדיר כ”המטרה העליונה של טסלה”.

לפי מאסק, הבינה המלאכותית תאפשר לרכבים של טסלה להיות לחלוטין אוטונומיים, לתקשר ביניהם ולהתאים את עצמם לצרכי הלקוחות. מאסק אמר שהוא מצפה להשיג את היעד הזה תוך חמש שנים.

התנגדות המשקיעים לדרישה של מאסק

הדרישה של מאסק לקבל שליטה בהצבעות בטסלה נתקלה בתנגדות חריפה מצד משקיעים אחרים, שחוששים מהשלכותיה הכלכליות והמוסריות של הבינה המלאכותית בתחום הרכב.

המשקיעים טוענים שמאסק מנסה להשתלט על החברה ולהפוך אותה לפרויקט האישי שלו, בלי להתחשב באינטרסים של הבעלים האחרים או בחוקים ובתקנות המגבילים את השימוש בבינה מלאכותית.

המשקיעים גם מביעים חששות מהסיכונים הבטיחותיים והאתיים של הבינה המלאכותית, שעלולה להיות לא יציבה, לא ידידותית או לא ניתנת לשליטה. המשקיעים קוראים למאסק לוותר על הדרישה שלו או להתפטר מתפקידו בחברה.

התגובה של מאסק להתנגדות

מאסק לא התרשם מההתנגדות לדרישה שלו והגיב בצורה קשה. הוא אמר שהוא אינו מוכן לוותר על החזון שלו לטסלה ושהוא ימשיך לפעול למען הבינה המלאכותית, אפילו אם זה אומר לעזוב את החברה.

מאסק אמר שאם המשקיעים לא יסכימו לתת לו את השליטה המבוקשת, הוא יעדיף לבנות מוצרים חדשים ומהפכניים בתחום הבינה המלאכותית מחוץ לחברה, כגון רובוטים או חיות מחמד חכמות, שיתחרו עם טסלה או ישתפו פעולה איתה. מאסק אמר שהוא יודע שיש לו את היכולת והמשאבים להגשים את הרעיונות שלו ושהוא לא ייתן לאף אחד לעצור אותו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה