למה המחיר כה מופקע?
המחיר בהרבה יותר גבוה מ-Nissan Z הרגיל, שעולה 42,215 דולר, וגם יותר מהמתחרים הישירים שלו, כמו ה-BMW M2, ה-Audi RS3 וה-Ford Mustang Dark Horse. השאלה העיקרית היא: האם ה-Nissan Z Nismo שווה את התוספת המשמעותית במחיר, או שהוא רק סתם עוד רכב ספורט יפה שלא יגיע לישראל?
המנוע: חזק, אבל לא מספיק
ה-Nissan Z Nismo משתמש באותו מנוע של ה-Nissan Z הרגיל, אבל עם כמה שינויים שמעלים את ההספק שלו. המנוע הוא V6 טווין-טורבו של 3.0 ליטר, שמופיק 420 כוח סוס ו-384 פאונד-פיט של עוצמה. זה 20 כוח סוס ו-34 פאונד-פיט יותר מה-Nissan Z הרגיל, וגם יותר מה-Toyota Supra, שהוא המתחרה העיקרי של ה-Z.
המנוע הוא חלק ונעים, ומספק תאוצה טובה בכל הטווח. הוא לא מרגיש כמו מנוע טורבו קלאסי, שמתפרץ באופן פתאומי. הוא יותר דומה למנוע אטמוספרי, שמתגבר באופן אחיד ומגיע לשיאו בסוף הטווח. המנוע מתאים לאופי הספורטיבי של הרכב, ומעניק לו ביצועים מרשימים.
אבל המנוע לא הוא הכי חזק בקטגוריה. ה-BMW M2 מציע מנוע אינליין-6 טורבו של 3.0 ליטר, שמופיק 405 כוח סוס ו-406 פאונד-פיט של עוצמה. ה-Audi RS3 מציע מנוע חמישה צילינדרים טורבו של 2.5 ליטר, שמופיק 401 כוח סוס ו-354 פאונד-פיט של עוצמה.
ה-Ford Mustang Dark Horse מציע מנוע V8 טורבו של 5.0 ליטר, שמופיק 500 כוח סוס ו-480 פאונד-פיט של עוצמה. כולם מגיעים מ-0 ל-60 מייל לשעה בפחות מ-4 שניות, וחלקם גם מציעים אופציה להילוכים ידניים, שה-Nissan Z Nismo אינו מציע.
ה-Nissan Z Nismo מגיע רק בגרסת הילוכים אוטומטית
ה-Nissan Z Nismo הוא רכב ספורט שמשתמש בתיבת הילוכים האוטומטית שלו כדי להגיע למצב ספורט פלוס, שמגביר את התאוצה וההעברות. אבל על הכביש, התיבה אינה מהירה ומדויקת כמצופה, הרכב גם מקבל חיזוקים בתלייה, שמקשים אותה ומגבירים את היציבות והאחיזה. הרכב רועש ב-2.5 אחוזים יותר מה-Z הרגיל, ומראה יכולות נהיגה מעולות בפינות. ההיגוי הוא חד ומדויק, הרכב גם משתמש בצמיגים ספורטיביים של Dunlop, שמספקים אחיזה חזקה ומשותפת ל-GT-R.
המסקנה: רכב ספורט מושלם, אבל במחיר גבוה מדי
ה-Nissan Z Nismo הוא רכב ספורט מרהיב, שמציע ביצועים, נהיגה, ועיצוב מעולים. הרכב משתמש בבינה המלאכותית של OpenAI כדי להפוך את הנהיגה לקלה ולנעימה יותר, ולהציע לנהג יכולות ואפשרויות רבות. הרכב מתאים למי שאוהב רכבים ספורט, ורוצה לחוות את ההרגשה של להיות טייס משנה.
אבל הרכב גם יקר מדי, ולא שווה את המחיר הגבוה שלו. הרכב עולה 64,995 דולר, שהם כ-210,000 שקלים. זה הרבה יותר מה-Nissan Z הרגיל, שעולה 42,215 דולר, וגם יותר מהמתחרים הישירים שלו, שמציעים ביצועים דומים או טובים יותר במחיר נמוך יותר. הרכב גם אינו מציע יכולות ניידות גבוהות, ומצריך תשומת לב ומיומנות מהנהג. הרכב כרגע אינו מגיע לישראל.