לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירידת מחירים ומודלים חדשים: OpenAI משיקה עדכונים נוספים למודלי ה-AI שלה

OpenAI המעבדה המובילה בתחום הבינה המלאכותית, הכריזה על שורה של עדכונים חדשים למודלי ה-AI שלה בכנס הראשון של OpenAI DevDay. העדכונים כוללים מודלים חדשים להטמעת טקסטים, ירידות משמעותיות במחירים, תצוגות מתקנת ל-GPT-4 Turbo ו-GPT-3.5 Turbo, API לסוכנים חכמים, יכולות מולטי מודליות ועוד.

תגיות
לוגו של Openai בעדכונים החדשים 2024
ירידת מחירים ומודלים חדשים: OpenAI משיקה עדכונים נוספים למודלי ה-AI שלה

מודלים חדשים הטמעת טקסט

הטמעת טקסט היא תהליך של המרת טקסט למרחב וקטורי, שמאפשר לבצע חישובים והשוואות על טקסטים שונים. הטמעת טקסט היא יכולת יסודית ובסיסית למשימות רבות בתחום ה-AI, כמו חיפוש, סיווג, סיכום ועוד.

לדוגמא, המודל text-embedding-3-large משיג תוצאות ממוצעות של 54.9 אחוזים בקריטריון MIRACL ו-64.6 אחוזים בקריטריון MTEB, מול 31.4 אחוזים ו-61 אחוזים בהתאמה למודל text-embedding-ada-002. הקריטריון MIRACL מודד את היכולת להשיב על שאלות על טקסטים קצרים, והקריטריון MTEB מודד את היכולת להטביע טקסטים באופן יעיל ומדויק.

בנוסף, OpenAI חשפה שהמחיר עבור כל 1000 טוקנים ירד 5 פעמים למודל text-embedding-3-small בהשוואה למודל text-embedding-ada-002, מ- 0.0001 דולר ל- 0.00002 דולר. החברה טוענת שמפתחים יכולים גם לקצר את הטקסטים להפחתת הוצאות ללא השפעה משמעותית על הדיוק.

ירידות מחיר ל-GPT-4 Turbo ו-GPT-3.5 Turbo

GPT-4 Turbo ו-GPT-3.5 Turbo הם מודלי ה-AI המתקדמים ביותר של OpenAI, שמאפשרים ליצור טקסטים באיכות גבוהה ובסגנונות שונים. המודלים מבוססים על הטכנולוגיה של GPT-3, אבל משתמשים בנתונים חדשים ובארכיטקטורה משופרת.

OpenAI עבדה על שדרוג לתצוגה המתקנת של המודל GPT-4 Turbo לגרסה gpt-4-0125-preview, והתייחסה ליותר מ- 70 אחוזים מהבקשות שקיבלה מאז השקתו. השדרוגים כוללים השלמת יותר מקוד והשלמת משימות אחרות.

ניתן יהיה לקבל גישה ל-GPT-4 Turbo בעזרת API, בהמשך השנה. ה-API יאפשר למפתחים ליצור טקסטים באיכות גבוהה ובסגנונות שונים, כמו סיפורים, שירים, קוד, ועוד.

API לסוכנים חכמים

OpenAI, המעבדה המובילה בתחום הבינה המלאכותית, הכריזה על שורה של עדכונים חדשים למודלי ה-AI שלה בכנס הראשון של OpenAI DevDay. העדכונים כוללים מודלים חדשים להטבעת טקסט, ירידות משמעותיות במחירים, תצוגות מתקנת ל-GPT-4 Turbo ו-GPT-3.5 Turbo, API לסוכנים חכמים, יכולות מולטי מודליות ועוד.

מה זה סוכן חכם? (Agent)

סוכן AI גם יודע ליצור תוכן חדש, כמו סיפורים, שירים, או קוד. סוכן AI מקבל את הידע שלו ממקורות שונים, כמו מסמכים, אינטרנט, או המשתמש עצמו. סוכן AI משתמש בטכנולוגיות מתקדמות של עיבוד שפה טבעית ובינה מלאכותית גנרטיבית, שמאפשרות לו להיות יותר טבעי, ידידותי, ויצירתי.

מה זה טוקן (Token)?

אסימון הוא נכס דיגיטלי שמבוסס ומועבר על רשת בלוקצ’יין. זוהי יחידת ערך שניתן להשתמש בה למטרות שונות, בהתאם לאדם או לארגון שיצר אותה. 

ישנם שני סוגים עיקריים של אסימונים:

  • Native Token: זהו מטבע קריפטוגרפי שמהווה חלק אינהרנטי מתשתית הבלוקצ’יין. השימוש העיקרי בו הוא עבור עסקאות או החלפות, כגון ביטקוין.
  • אסימוני שירות: אלו הם מטבעות קריפטוגרפיים המיועדים לשימוש ספציפי בפלטפורמה או בשירות הניתנים על ידי הגוף המנפיק. אסימוני שירות משמשים לעתים קרובות בהצעת מטבעות ראשונית (ICO) למטרות גיוס כספים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה