לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי Generative AI, הטכנולוגיה מאחורי ChatGPT של OpenAI?

תמונה של הלוגו של אופן אי איי

בינה מלאכותית גנרטיבית הפכה השנה למילת באזז, שתפסה את הפופולריות של הציבור ועוררה מהרה בקרב מיקרוסופט ואלפבית להשיק מוצרים עם טכנולוגיה שלדעתם תשנה את אופי העבודה.

להלן כל מה שצריך לדעת על טכנולוגית בינה מלאכותית גנרטיבית

מה זה AI גנרטיבי?

כמו צורות אחרות של בינה מלאכותית, בינה מלאכותית גנרטיבית לומדת כיצד לבצע פעולות מנתוני עבר. זה יוצר תוכן חדש לגמרי – טקסט, תמונה, אפילו קוד מחשב – המבוסס על האימון הזה, במקום פשוט לסווג או לזהות נתונים כמו AI אחרים.

אפליקציית הבינה המלאכותית המפורסמת ביותר היא ChatGPT, צ’אטבוט ש-OpenAI בתמיכת מיקרוסופט הוציאה בסוף השנה שעברה. ה-AI המניע אותו ידוע כמודל שפה גדול מכיוון שהוא מקבל הנחיה טקסט ומכאן כותבת תגובה דמוית אדם.

GPT-4, דגם חדש יותר שעליו הכריזה OpenAI השבוע, הוא “מולטימודאלי” מכיוון שהוא יכול לתפוס לא רק טקסט אלא גם תמונות. נשיא OpenAI הדגים ביום שלישי כיצד היא יכולה לצלם תמונה של דגם מצויר ביד לאתר שהוא רצה לבנות, ומתוך כך ליצור אתר אמיתי.

למה הטכנולוגיה הזו טובה?

בצד הפגנות, עסקים כבר מפעילים את הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

הטכנולוגיה מועילה ליצירת טיוטה ראשונה של עותק שיווקי, למשל, אם כי היא עשויה לדרוש ניקוי מכיוון שהיא אינה מושלמת. דוגמה אחת היא מ-CarMax, שהשתמשה בגרסה של הטכנולוגיה של OpenAI כדי לסכם אלפי ביקורות של לקוחות ולעזור לקונים להחליט איזה מכונית משומשת לקנות.

AI גנרטיבי יכול גם לרשום הערות במהלך פגישה וירטואלית. זה יכול לנסח ולהתאים אישית מיילים, והוא יכול ליצור מצגות שקופיות. מיקרוסופט וגוגל של אלפבית הדגימו כל אחת את התכונות הללו בהכרזות על מוצר השבוע.

הבית של האיש הכי עשיר בעולם

Credit by: by Debbie Rowe is licensed under CC BY-SA 4.0.

מה בכל זאת החשש טכנולוגית AI?

מערכות בית הספר חששו מכך שתלמידים מגישים חיבורים שנכתבו בבינה מלאכותית, ופוגעים בעבודה הקשה הנדרשת להם ללמוד. חוקרי אבטחת סייבר הביעו גם דאגה שבינה מלאכותית גנרטיבית יכולה לאפשר לשחקנים רעים, אפילו ממשלות, לייצר הרבה יותר דיסאינפורמציה מבעבר.

יחד עם זאת, הטכנולוגיה עצמה נוטה לעשות טעויות. אי דיוקים עובדתיים שהושמעו בביטחון על ידי AI, הנקראים “הזיות”, ותגובות שנראות לא יציבות כמו הצהרת אהבה למשתמש הן כולן הסיבות לכך שחברות שאפו לבחון את הטכנולוגיה לפני שהן הופכות אותה לזמינה באופן נרחב.

איך אילון מאסק מעורב?

הוא היה אחד ממייסדי OpenAI יחד עם סם אלטמן. אבל המיליארדר עזב את מועצת המנהלים של הסטארט-אפ ב-2018 כדי למנוע ניגוד אינטרסים בין עבודתה של OpenAI לבין מחקר הבינה המלאכותית שנעשה על ידי Telsa – יצרנית הרכבים החשמליים שהוא מוביל.

מאסק הביע דאגות לגבי עתיד הבינה המלאכותית ונאבק על רשות רגולטורית שתבטיח שפיתוח הטכנולוגיה משרת את האינטרס הציבורי.

“זו טכנולוגיה די מסוכנת. אני חושש שאולי עשיתי כמה דברים כדי להאיץ אותה”.

מאמרים נוספים בעולם ה-AI

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה