לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את ARX: סטארטאפ הפיננסים החדש ביותר בישראל מבוסס AI

איש מסתכל על מניות
credit by: @ vkstudio, freepik

ARX משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעקוב אחר דפוסים בשוק שיכולים להוות הזדמנות – או איום – לחברה ציבורית, כמו מוכרים בחסר או קמפיינים של דיסאינפורמציה.

בעולם הפיננסים המשתנה במהירות – מובל יותר ויותר על ידי בינה מלאכותית, אלגוריתמים וביג דאטה, הסטארט-אפ הישראלי ARX שואף לייעץ לחברות נסחרות בבורסה או לחברות בשלבים בינוניים עד מאוחרים לגבי אסטרטגיית הנפקה ותמיכה חזקה של שוק לאחר.

ARX, שהוקמה על ידי חברי יחידת 8200 לשעבר, יהודה לייבלר ורותם גנץ, וכן נמרוד אוקון, ששירת ביחידת כוחות עילית בצה”ל, משתמשת בתובנות ביג דאטה כדי לייעץ לחברות שנמצאות בתהליך של הצעת הנפקה לשווקים ציבוריים. או מחפשים להגן על מיקומם הקיים בשוקי ההון.

ARX משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעקוב אחר דפוסים בשוק שיכולים להוות הזדמנות – או איום – לחברה ציבורית, כמו מוכרים בחסר או קמפיינים של דיסאינפורמציה, שלטענת ARX נמצאים במגמת עלייה.

“על ידי סריקה וניתוח נתונים לא טריוויאליים, אנו מסוגלים לספק תובנות עמוקות שבסופו של דבר יוצרות צמיחה אסטרטגית ואשראי ציבורי עבור לקוחותינו”, הצהיר לייבלר.

רחוב וול סטריט בניו יורק
Credit by: @ vwalakte, Freepik

כיצד ARX מגן על חברות הנסחרות בבורסה?

מונעים על ידי עלייה בספקולציות באינטרנט ובשמועות, מניות הפכו נתונות לתנועות מחירים חריפות המבוססות אך ורק על סנטימנט המונע על ידי דיסאינפורמציה, ולא על כל יסודות פיננסיים או חדשות החברה.

בשנת 2021, חברת משחקי הווידאו Gamestop וחברת בתי הקולנוע AMC היו הדוגמאות הבולטות הראשונות לפעילות שוק בלתי סדירה זו לאחר שמחירי המניות זינקו למחירים לא מציאותיים בעקבות ספקולציות באינטרנט. המחירים יכולים גם לרדת לרמות בלתי סבירות בהתבסס על דיסאינפורמציה זו, כפי שמעידה עלייה בהפסדים.

איש עסקים בודק את שוק המניות באלפון
קרדיט: Freepik

“מחקרים מראים שהנזק שנגרם על ידי חדשות מזויפות והתקפות דיסאינפורמציה הגיע לכ-78 מיליארד דולר עד 2019, כאשר מחצית מזה נובע מהתקפות הקשורות לשוקי ההון. ומאז 2019, המספרים האלה רק עלו”, הסביר אוקון. “אנחנו מדברים על נזק מסיבי, שעדיין לא התקבלה לגביו תגובה. יש לנו את היכולת להסתכל על האיומים האלה דרך העדשה של אנשי מקצוע בתחום הסייבר”.

מייסדי ARX מייחסים עלייה בספקולציות בעקבות עלייה בשוק המניות בשנת 2021 לעלייה בהפסדים שנגרמו על ידי דיסאינפורמציה, שכן מוכרי שורט – משקיעים שמהמרים על ירידה במחיר המניה – וספקולנטים כאחד ממהרים להזדמנויות פוטנציאליות בשוק.

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה