לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צ’אט בוט חדש פרץ אל חיינו בסערה: מה זה ChatGPT ?

תגיות
Credit by: @ Phonlamaistudio, Freepik

צ’אט בוט חדש של בינה מלאכותית כבש את האינטרנט בסערה. כבר שמעתם על ChatGPT? אם עוד לא שמעתם על הצ’אט בוט החדש, אתם מיד תכירו אותו לעומק. מה עושה הצ’אט בוט? בני אדם שואלים את הצ’אט בוט שאלות, והוא עונה להם בחזרה תשובות, הצ’אט בוט אוהב לפטפט והתשובות שלו לעיתים נכונות ולעיתים פחות. הצ’אט בוט גם יודע להיות לעיתים הומוריסטי בתשובותיו. הטכנולוגיה כבר צברה למעלה ממיליון משתמשים מאז שוחררה בשבוע שעבר.

הצ’אט בוט מופעל על ידי מודל שפה גדול, מערכת בינה מלאכותית מאומנת לחזות את המילה הבאה במשפט על ידי בליעת כמויות אדירות של טקסט מהאינטרנט ומציאת דפוסים באמצעות ניסוי וטעייה. ChatGPT שוכלל באמצעות משוב מבני אדם כדי לנהל שיחה עם בני אדם.

OpenAI, הארגון שיצר את הצ’אט רובוט והושק לפני מספר שנים במימון אילון מאסק ואחרים, מזהיר ש-ChatGPT אינו מושלם ולפעמים ייתן תשובות פוגעניות או מטעות. אבל זה לא מנע ממשתמשי המדיה חברתית לשאול אותו שאלות יצירתיות ולפרסם את התוצאות באינטרנט.

אז מה זה בכלל ChatGPT?

ChatGPT הוא פרויקט של ארגון OpenAI וניסיון לגרום ל”דיבור” עם בינה מלאכותית להרגיש חלק וטבעי, כמעט כמו שיחה בין בני אדם. 

ל-ChatGPT אין אישיות מסוימת, במקום זאת הוא יכול לשלב ידע שנאסף ממקורות רבים, יחד עם הכשרה מבני אדם. “כמודל למידת מכונה, אין לי רגשות”, זו תהיה תשובת הצ’אט רובוט אם תשאל אותו מה הוא מרגיש. “אני נועד לעבד וליצור טקסט על סמך הקלט שאני מקבל.”

“המודל הוא לעתים קרובות יותר מדי מילולי ומשתמש יתר על המידה בביטויים מסוימים, כמו הצהרה חוזרת על כך שזהו מודל שפה שאומן על ידי OpenAI”, כותבת החברה באינטרנט.

הפילוסופיה של OpenAI היא לשחרר את הדגמים הללו לכולם, בתקווה שמשוב מהמשתמשים יעזור לחברה למצוא ולטפל בנזקים על סמך אינטראקציה בעולם האמיתי.

איך ChatGPT עובד?

בבסיסו, ChatGPT הוא מודל שפה גדול, המשתמש באלגוריתמים כדי לנתח מאגרים עצומים של טקסט, לעתים קרובות הצ’אט בוט יקח ביטויים מהאינטרנט, בכדי להגיב לבקשות משתמשים בשפה שיכולה להישמע אנושית באופן מפתיע.

ChatGPT מעודן באמצעות טקטיקה הנקראת למידה של חיזוק ממשוב אנושי, לפי OpenAI. החברה גייסה “מאמני בינה מלאכותית אנושית” כדי לשוחח עם המודל. מאמנים השוו תגובות שנכתבו על ידי ChatGPT לבני אדם ודירגו את איכותן, כדי לעזור לחזק סגנונות שיחה אנושית.

מהן דוגמאות לאופן שבו אנשים משתמשים ב-ChatGPT?

אנשים משתמשים בצ’אט בוט בדרכים לכאורה אינסופיות.

אחד מהמשתמשים ברשתות החבריות ביקש מהבוט לכתוב מילות שיר בסגנון הראפר אמינם. “בינה מלאכותית משתלטת, מה שהופך את בני האדם למיושן; אני חייב לכעוס, צריך לירוק אש וחום”, הייתה אחת השורות בניסיון של הכלי לחקות את האמן זוכה פרסי הגראמי.

אחר ביקש מ-ChatGPT לכתוב סצנות שישתלבו בסיטקום “המשרד” של NBC, המותאמים לקווי עלילה מתמשכים כמו מלחמת מתיחה בין הדמויות ג’ים הלפרט ודווייט שרוט.

רבים מהמשתמשים בצ’אט ביקשו ממנו גם לכתוב קוד מחשב בשפות תכנות כמו פייתון.

כשכתב אחד של וושינגטון פוסט ביקש מהצ’טבוט לכתוב כותרת לכתבה זו, הוא החזיר שלוש הצעות.

כיצד תוכלו להשתמש ב-ChatGPT?

OpenAI מאפשרת לאנשים לנסות את הטכנולוגיה על ידי יצירת חשבון בארגון וקריאה של כמה כתבי ויתור פשוטים.

הטכנולוגיה מודיעה למשתמשים שהיא עשויה להשתמש בתוצאות שנוצרו כדי לאמן טוב יותר את הטכנולוגיה, ומזהירה את המשתמשים שלא להזין מידע רגיש.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר של OpenAI ואחרי הרשמה קצרה גם אתם תוכלו לדבר עם הצ’אט בוט החדש.

מאמרים נוספים בעולם ה-AI

רולטה וקלפים
חדשות חמות

האם ניתן להילחם בהתמכרויות להימורים באמצעות AI? החברה הזו אומרת שכן

Optimove הטמיעה מודל חיזוי של בינה מלאכותית המונעת על ידי Machine Learning שיכול לזהות ולפעול כדי למנוע התנהגות הקשורה להתמכרות להימורים בקרב גיימרים מקוונים. הצמיחה

קרא עוד »

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה