לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה כסף נהוג לתת לחתונה? – קראו לפני שתחליטו

כמה כסף להביא לחתונה? בתור מישהי שהשתתפה ביותר חתונות ממה שאני יכולה לספור (ובזבזה הרבה יותר מדי כסף בתהליך), אני כאן כדי לחלוק איתכם כמה טיפים פנימיים. האם אתם תוהים כמה לתת לבן משפחה קרוב? או אולי כמה כדאי לכתוב בצ’ק? ומה עם החתונה של החבר הכי טוב שלך? אל תדאגו, אני דואתג לכם. תתכוננו ללמוד איך להיות אורח החתונה הטוב בעולם ולשמור על הכבוד שלכם מבלי לשבור את הבנק!

תגיות
כמה לתת לחתונה
כמה נהוג לתת לחתונה?

כמה כסף להביא לחתונה?

חתונות הן זמן מצוין להראות את תמיכתכם בבני הזוג על ידי מתן מתנה כספית. אבל כמה כסף כדאי להביא לחתונה? ובכן, הכל תלוי במערכת היחסים שלך עם בני הזוג ובתקציב שלך. אם אתה רק מכר, 300₪ – 350₪ הוא סכום הגון לתת. אם אתה חבר קרוב או בן משפחה, שקול לתת 450₪ – 600₪ או יותר. כמובן שגם התקציב שלכם חשוב, אז אל תרגישו לחוצים לתת יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. תמיד תוכלו לתת מתנה קטנה יותר או לתרום למתנה קבוצתית עם אורחים אחרים. בסופו של יום, המחשבה היא שקובעת, אז תנו את מה שמרגיש לכם נוח.

זוג עם פרחים יושב על ספסל
קרדיט: Pixabay

מהו הסכום המתאים לתת למשפחה קרובה?

ברגע שמקבלים הזמנה לחתונה, נשאלת השאלה הגדולה: כמה כסף כדאי לתת במתנה לבני הזוג? אם מדובר בחתונה של בן משפחה קרוב, מקובל לתת מתנה משמעותית יותר. זה מראה את האהבה והתמיכה שלך לבני הזוג. אבל, כמה זה יותר מדי? בדרך כלל, מומלץ לתת מתנה המכסה את הוצאות הנוכחות שלך, אבל במקרה של בן משפחה קרוב או חבר, אתה יכול לשקול לתת קצת יותר. כלל אצבע טוב הוא לתת סכום שמרגיש נוח ומתאים לתקציב שלכם. בסופו של דבר, המחשבה והמאמץ הם שקובעים, ולאו דווקא הסכום. אז אל תילחצו יותר מדי, תיהנו בחתונה ותנו מהלב.

האם כדאי לתת מזומן, צ’ק או מתנה?

מזומן הוא אפשרות בטוחה מכיוון שהוא נוח לבני הזוג והם יכולים להשתמש בכסף כפי שהם מעדיפים. אם אתה קרוב משפחה או חבר קרוב, ייתכן שתרצה לתת יותר. באופן כללי, נתינה של כ-350 ש”ח הוא סכום בטוח.

אם לבני הזוג יש רישום מתנות, הקפידו לדבוק בו. הם בחרו בקפידה פריטים שהם רוצים ואתה לא רוצה לתת להם משהו שהם לא צריכים. כמו כן, אם אתה נותן צ’ק, הקפד למלא אותו כראוי ולשים אותו בכרטיס. אל תשכחו לכתוב הודעה כדי לברך את בני הזוג ביום הגדול שלהם.

כמה לתת לחתונה של החבר הכי טוב שלך?

אז החתונה של החבר הכי טוב שלכם מתקרבת, ואתם מנסים להבין כמה לתת במתנה. אתה לא רוצה להיתפס כקמצן, אבל אתה גם לא רוצה לשבור את חשבון הבנק. אז מה זה סכום טוב לתת? ראשית, שקול את התקציב שלך. אל תיכנס לחובות על מתנת חתונה. החתן והכלה מבינים שיש לך חשבונות לשלם וחיים לחיות. מתנה לעולם לא צריכה לפגוע ביציבות הפיננסית שלך. המתנה לחברים נעה בין 700-1000 ש”ח תלוי בקרבת החבר.

כמה כסף להביא לחתונה של חבר / שותף מהעבודה?

חבר / שותף הזמין אתכם אל החתונה כדי לחגוג את נישואיו. עול כלכלי או שמחה טהורה? תלוי בכם – מצד אחד אתם לא רוצים להוציא יותר מדי כי זה רק מישהו מהעבודה שלכם, ומצד שני אתם לא רוצים להראות את הפנים שלכם במשרד לאחר שהוזמנתם להגיע ותקעתם ברז, זה עינוי סיני. לכן מומלץ להביא בין 400-500 ש״ח אם הגעתם לבד, אם אתם עם הבן / בת הזוג נהוג לתת 500-650 ש״ח, אל תרגישו עם עצמכם רע מדי אם שמתם קצת מעל המינימום.

כמה כסף להביא לחתונה של חבר רחוק?

חבר של דוד של אח של. כן כן לכולנו יש את החברים הרחוקים האלה שמנסים להרוויח קופה ולהזמין חברים מגן חובה או כיתה א. אם קיבלתם הזמנה לחתונה והשמות לא מוכרים לכם, נסו להיזכר חזק חזק עם מי הייתם בכיתה ג. אם נזכרתם, תוכלו להביא עמכם 350-400 ש״ח כמחווה טובה, זכרו כי אתם משלמים גם על הצלחת, אלכוהול כ250-300 ש״ח, ועוד 50-100 ש״ח מתנה. אם לא זכרתם את השמות ולא הגעתם לחתונה, תמיד תוכלו לתרץ שלא הגעתם כי חשבתם שההזמנה היא דואר ספאם או טעות בדואר.

כמה כסף להביא לחתונה של אח / אחות של חבר / ה?

גם כן אלה מנסים לעשות קופה. אם זהו אחד האחים / אחיות של חבר ממש טוב שלכם והייתם אצלם בבית כבר מיליון פעמים וזכרתם אותם כתינוקות או ילדים מעצבנים והיום הם בני 28+, תוכלו להביא איתכם כ- 700-1200 ש״ח כמחווה של כבוד, כמעט שווה ערך לחתונה של חבר טוב. ואם אתם עם בן זוג, 800-1100 ש״ח. ככה החבר הכי טוב שלכם רואה בכם את המחויבות לכבד את הקשר המשפחתי שלו.

כמה כסף להביא לחתונה של משפחה מדרגה שנייה?

משפחה אבל לא. הרי הם הנכד / דוד של אחות של סבתא / סבא שלכם, קצת משריט. ואפילו לא התראיתם מאז הבריתה לפני 10 שנים. אם זה משריט זה לא משפחה: ותוכלו להגיע עם כבוד מינימלי וראש מורם ולפרגן ב400-500 ש״ח לכל היותר + מוזמנים להתפרע להם על האלכוהול, להתחיל עם הכלה ואפילו לקחת שאריות קינוחים הביתה.

כמה כסף להביא לחתונה של חבר ללימודים?

חבר ללימודים זה אח יקר. ותאמינו או לא, אם הוא הזמין אתכם לחתונה, סימן שהוא רואה בכם חבר אמת, או הזדמנות לסחיטה שקלית. סתם, אם הקשר שלכם באמת טוב אז תוכלו לפרגן לו כאילו זה משפחה מדרגה שנייה ואפילו קצת יותר: 450-550 ש״ח. ככה הוא יראה שלא הבאתם את המינימום של המינימום ורמת הכבוד שלכם אצלו עלתה בעשרות מונים – RESPECT LVL – 99.

רגליים של חתן וכלה
קרדיט: Pixabay

שאלות נפוצות על כמה כסף להביא לחתונה

  • כמה כסף עלי לתת לחתונה של בן משפחה קרוב?

    ובכן, זה תלוי כמה אתה קרוב! סתם צוחק, הנחיה טובה היא לתת מתנה שוות ערך לעלות המנה שלך + 250/300 ש”ח.

  • האם עלי לתת מזומן או לכתוב צ’ק?

    כל אחד מהם בסדר, זה באמת מסתכם בהעדפה אישית. רק וודאו שהמתנה שלכם עטופה היטב או במעטפה אטומה!

  • מה אם אני לא יכול להרשות לעצמי לתת הרבה כסף?

    זה לא קשור לסכום, זו המחשבה שקובעת! תנו מה שאתם יכולים להרשות לעצמכם ותעשו שמח.

  • מה אם אני לא יכול להשתתף בחתונה?

    אתה עדיין יכול לשלוח מתנה! העבירו אותו לביתם של בני הזוג מספר ימים לפני החתונה, או שלחו אותו יחד עם פתק מתחשב.

  • האם זה בסדר לתת מתנה קבוצתית עם חברים?

    בהחלט לא!

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה