לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרמיית ביטוח הרכב עולה: כך תשלמו פחות

תגיות
האם פרמיית ביטוח הרכב שלכם עולה? כך תשלמו פחות
האם פרמיית ביטוח הרכב שלכם עולה? כך תשלמו פחות

נמאס לכם לראות את פרמיית ביטוח הרכב שלכם מטפסת שנה אחר שנה? ככל שעלות הביטוח ממשיכה לנסוק, אין פלא שכל כך הרבה אנשים מחפשים דרכים לשלם פחות. בין אם אתם מתקשים להבין את הגורמים שתורמים לעליית הפרמיות או מחפשים עצות כיצד לחסוך בפוליסה הנוכחית שלכם, מאמר אינפורמטיבי זה כאן כדי לעזור!

נתונים מלחיצים על עליות מחירי הביטוח ל-2023

על פי נתוני חברת WOBI, מחירי ביטוח הרכב עלו באופן משמעותי בשנה האחרונה. התייקרות זו יכולה להיות בין 13% ל-35%, תלויה בדגם ובשנת הרכב. נראה שבעלי מכוניות מסוימות מרגישים את ההתייקרות יותר מאחרים, אך המגמה קיימת ואין מי שלא מתעצבן על העליה במחיר הביטוח.

בנוסף, נתוני WOBI מצביעים על כך שבעלי דגמי רכב כמו יונדאי i10, סוזוקי קרוסאובר, פורד פוקוס, שברולט ספארק וקאיה פיקנטו סובלים במיוחד מההתייקרות, שהיא בסביבות 30% ויותר. בניגוד לכך, מחיר ביטוח דגמים כמו טויוטה קורולה, ניסאן מיקרה וסקודיה אוקטביה עלה בקצב של 20% ו-13% בהתאמה.

כל המספרים מציינים את האחוז הממוצע שבו התייקרו מחירי ביטוח הרכב במודלים הנדונים –

  • יונדאי I-10: התייקרות של 35%
  • סוזוקי קרוסאובר: התייקרות של 33%
  • פורד פוקוס: התייקרות של 32%
  • שברולט ספארק: התייקרות של 31%
  • קיה פיקנטו: התייקרות של 29%
  • מאזדה 2: התייקרות של 28%
  • ניסאן קשקאי: התייקרות של 26%
  • הונדה JAZZ: התייקרות של 25%
  • סיאט איביזה: התייקרות של 23%
  • יונדאי I-20: התייקרות של 23%
  • טויוטה קורולה: התייקרות של 19%
  • ניסאן אקו-מיקרה: התייקרות של 19%
  • קיה מוטורס ספורטג’: התייקרות של 18%
  • סקודה אוקטביה: התייקרות של 13%
התייקרות ביטוח הרכב קופצת בעשרות אחוזים
נתוני WOBI מצביעים על כך שבעלי דגמי רכב כמו יונדאי i10, סוזוקי קרוסאובר, פורד פוקוס, שברולט ספארק וקאיה פיקנטו סובלים במיוחד מההתייקרות, שהיא בסביבות 30% ויותר (Credit- Freepik)

מדוע אנו עדים לעלייה הזו?

העלייה התקוממת במחירי ביטוח הרכב מעוררת שאלות מרתיעות. מדוע אנחנו רואים עלייה כזו במחירי הביטוח? התשובה מצויה בעליה בתמלוגיה של גניבות הרכב, המהווה את הסיבה העיקרית לתחושת הביטחון והמגבלה הכלכלית המחייבת את ההתייקרות. בנוסף לנתונים המדאיגים מחברת WOBI ופוינטר, ניתוח מפורט נוסף מגלה תופעות מוגברות:

  • גידול של 140% בניסיונות הגניבה ברבעון הראשון של 2023 ביחס לרבעון המקביל ב-2022.
  • אזור השפלה חווה צמיחה כפי שנייה בכמות ניסיונות הגניבה.
  • המודל הנמכר ביותר בשנה האחרונה, דגם 2021, המהווה 25% מכלל הגניבות.

חשוב להשוות את מחירי ביטוח הרכב בכל שנה

כאשר מגיע זמן לחדש את ביטוח הרכב שלכם, חשוב לשים לב לכך שגם ביטוח הרכב עשוי להשתנות מעונה לעונה. אפשרויות הביטוח ומחירי הפרימיום משתנים בהתאם לתחרות בין חברות הביטוח. זו הזדמנות לחסוך כסף ולמצוא את ההצעה הכי משתלמת עבורכם.

זכרו, מחירי הביטוח נקבעים בהתאם לגורמים שונים כמו גיל, סוג הרכב, היסטוריית נהיגה ועוד. על כן, גם אם בעבר עשיתם השוואה של מחירי ביטוח, כדאי לבדוק שוב ולעשות השוואה חדשה כל שנה. חברות הביטוח עשויות להציע הנחות מיוחדות או מסלולים חדשים שיכולים להתאים טוב יותר לצרכים שלכם.

אז אל תתעצלו, והשוו את מחירי ביטוח הרכב שלכם כל שנה. זה יכול לחסוך לכם כסף ולהבטיח שתקבלו את הכיסוי הטוב ביותר לרכב שלכם.

השוואת ביטוחי רכב להמנעות של תשלומים יקרים
פשרויות הביטוח ומחירי הפרימיום משתנים בהתאם לתחרות בין חברות הביטוח. זו הזדמנות לחסוך כסף ולמצוא את ההצעה הכי משתלמת עבורכם. (Credit- Freepik)

השוואת מחיר ביטוח רכב – גם לנהג חדש או נהג צעיר

אם במשפחה ישנם נהגים חדשים או נהגים צעירים, חשוב להשוות את מחירי ביטוח הרכב ולבדוק את התנאים השונים שמציעות החברות השונות. בעת השוואה, יש להתעסק גם בתעריף הביטוח ובתנאי הכיסוי המתאימים לצרכים המיוחדים של נהגים חדשים או נהגים צעירים. כמו כן, כדאי לבדוק את האפשרות לביטח את הנהגים רק על פי מספר הקילומטרים שהם נוסעים או על פי מספר הימים הבודדים שהם משתמשים ברכב.

אם אתם נהגים זהירים, ייתכן שתמצאו מסלול שמתגמל אתכם על הנהיגה הזהירה שלכם ותוכלו לשלם פחות על ביטוח הרכב. בנוסף, אם אתם נוסעים מעט מאוד או אם הרכב המבוטח הוא רכב שני במשפחה ואינו נוסע הרבה, ייתכן שתמצאו מחירים נמוכים יותר לביטוח.

כדי להשוות ביטוח רכב חובה, מומלץ בחום להיכנס למחשבון הביטוח הרכב באתר של משרד האוצר. 

שאלות נפוצות: הורדת פרמיית ביטוח הרכב

  • האם בונוס ללא תביעות יכול לעזור להפחית את פרמיית ביטוח הרכב שלי?
    כן, שמירה על בונוס ללא תביעות יכולה להשפיע באופן משמעותי על הפחתת פרמיית ביטוח הרכב שלך. חברות הביטוח מתגמלות מבוטחים שיש להם רקורד נקי ללא תביעות, ומעניקות להם הנחות בפרמיות שלהם. ככל שתעברו זמן רב יותר מבלי להגיש תביעה, כך ההנחה שתזכו תהיה גדולה יותר.
  • האם התקנת מכשיר נגד גניבה ברכב תעזור להוריד את הפרמיה שלי?
    כן, התקנת מכשיר טוב נגד גניבה ברכב שלך עשויה להוזיל את פרמיית הביטוח שלך. חברות הביטוח מציעות לעתים קרובות הנחות למבוטחים המותקנים בהם מכשירים נגד גניבה, שכן אלה מפחיתים את הסבירות לגניבה וכתוצאה מכך מפחיתים את הסיכון עבור חברת הביטוח. הקפד לבדוק עם ספק הביטוח שלך כדי לראות אילו מכשירים זכאים להנחה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה