לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אייפון שרד נפילה מגובה 16,000 רגל מטיסת אלסקה איירליינס

ביום שישי האחרון, טיסה 1282 של אלסקה איירליינס, שהמריאה מנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד לעבר אונטריו בקליפורניה, חוותה אירוע חירום קשה. כחמש דקות לאחר ההמראה,קרתה תקרית של השתחררות של לחץ אוויר בתא הנוסעים. הטיסה החזירה לנמל התעופה ונחתה בבטחה, ולא נפגע אף אחד מהנוסעים והצוות. הטיסה הייתה מסוג בואינג 737 מקס 9, שהושעה מטיסות בעבר בעקבות תאונות קטלניות.

תגיות
צילום של האייפון ששרד את הנפילה מגובה רב מהמטוס
האייפון ששרד את הנפילה

איך האייפון שרד את הנפילה?

בעקבות האירוע, נמצאו שני טלפונים חכמים שנשאבו מתוך הטיסה ונפלו לאדמה מגובה של יותר מ-16,000 רגל. אחד הטלפונים היה אייפון, שנמצא על ידי תושב מוקום בושינגטון שקורא לעצמו שון בייטס. בייטס פרסם תמונות של האייפון ברשת החברתית X, והראה שהוא עדיין פועל ובמצב טוב. האייפון היה במצב מטוס והיה פתוח לאימייל של אלסקה איירליינס. המסך של האייפון לא היה שבור, אבל הוא היה מוגן במקרה. בייטס הודיע ללשכה הלאומית לבטיחות בתחבורה, שבאה לאסוף את האייפון. הלשכה אמרה לבייטס שזה היה הטלפון השני שנמצא מהטיסה באזור.

איך אפשר להסביר את התופעה?

העובדה שהאייפון שרד את הנפילה המדהימה היא לא נס, אלא תוצאה של חוקי הפיזיקה. בשנת 2011, האתר Wired כתב על המהירות הסופית של אייפון שנופל מטיסה, והסביר איך המכשיר יכול לשרוד. בקיצור, המשקל הנמוך והמהירות המקסימלית של האייפון מובילים לכוח מוגבל בנחיתה, למרות הגובה של הנפילה, ולכן התוצאה הסופית אינה שונה מהירידה מגובה נמוך יותר. כמובן, האייפון גם תלוי במקום שבו הוא נוחת, ואם הוא נוחת באזור יערי עם קרקע רכה, הוא יסבול פחות נזק מאשר אם הוא נוחת באזור אבני עם קרקע קשים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה