לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק הבטיח לספק לעזה אינטרנט מלווייני סטארלינק

תגיות
אילון מאסק
"Elon Musk" by dmoberhaus is licensed under CC BY 2.0.

אילון מאסק, היזם המיליארדר מאחורי חברות כמו SpaceX וטסלה, הביע עניין לספק את מערכת האינטרנט הלווינית שלו Starlink לארגוני סיוע ברצועת עזה. ל”ארגוני סיוע מוכרים בינלאומיים בעזה”חוסר השליטה על זהויות המשתמש במערכת עלול לאפשר לחמאס לתפוס תחנות קרקעיות למטרותיהם.

רקע כללי

אילון מאסק, שהוא בין השאר מנכ”ל חברת טסלה והבעלים של X (טוויטר), הבטיח בסוף השבוע (ש’) להפעיל את מערכת האינטרנט הלווייני סטארלינק (Starlink) של חברת החלל SpaceX שהוא מנכ”לה ברצועת עזה. כחלק מההכנות למתקפה קרקעית בעזה, צה”ל תקף לאחרונה תשתיות אינטרנט ותקשורת באזור.

הדבר נעשה כדי לעכב את יכולתו של חמאס לתקשר, לתאם ולהגיב לפעולות ישראליות. הצעד הזה אמנם עשוי להציל את חייהם של חיילים ישראלים, אבל הוא עורר ביקורת על ההשפעה על אזרחים חפים מפשע. חברת הקונגרס האמריקאית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הייתה בין אלה שהביעו התנגדות לניתוק האינטרנט.

עיר מרושתת ב-5G
Credit: Freepik by rawpixel.com

ההצעה של אילון מאסק

אוקסיו-קורטז יצא להגנתו של מאסק כשהציע לספק קישוריות לארגוני סיוע בינלאומיים בעזה באמצעות מערכת האינטרנט הלווינית שלו Starlink. Starlink, המורכבת מאלפי לוויינים קטנים במסלול נמוך על כדור הארץ, יכולה לספק גישה לאינטרנט במהירות גבוהה ברחבי העולם מבלי להסתמך על תשתית מקומית. עם זאת, ישנם חששות בנוגע לשליטה וזיהוי של משתמשים במערכת.

שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי הגיב כך: “ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש. מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם! עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק”.

סיכונים פוטנציאליים

חיבור למערכת Starlink מצריך תחנות קרקע ייעודיות, ולא סביר שישראל תאשר את הכנסתן לעזה. חשוב מכך, לסטארלינק אין את היכולת לשלוט בזהויות המשתמשים, מה שמאפשר לחמאס להחרים תחנות קרקעיות לשימוש עצמי. זה מעלה את החשש שאם Starlink יופעל בעזה, היא עלולה לספק בלי משים גישה לאינטרנט לחמאס.

אילון מאסק, כבעל השליטה בסטארלינק, צריך להיות מודע לאתגרים בהגבלת הגישה למערכת. ללא יכולת להבדיל בין פעילי ארגון הסיוע למחבלי חמאס, פעולת סטארלינק בעזה עלולה להעניק בשוגג סיוע ישיר לחמאס בסכסוך עם ישראל. זה מעלה שאלות אתיות לאור פגישתו האחרונה של מאסק עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והתנגדותו לכאורה לאנטישמיות.

חמאס לא הגיב רשמית להבטחתו של מאסק. אך גורמים בארגון ציינו כי הם מרוצים מהמהלך.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה