לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק מתנצל על ציוץ אנטישמי, אבל המפרסמים לא סולחים

תגיות

אילון מאסק, המייסד והמנכ”ל של תאגידים רבים, הגיע למרכז הסערה לאחר שצייץ בתמיכה בתיאוריית קונספירציה שמטילה אשמה על היהודים בבעיות העולם. בראיון שנתן לאחר מכן, מאסק התחרט על הציוץ המזלזל, ואמר שהוא עשה “טעות גדולה” ושהוא מצטער. הוא הוסיף כי הוא לא קשור בשום אופן לישראל, ושהוא ביקר שם רק במטרות עסקיות. הציוץ המגונה שלו גרם לכעס רב בקרב מפרסמים, שחלקם החליטו להפסיק את השיתוף פעולה עם X, הפלטפורמה החברתית החדשה של מאסק, שהייתה ידועה בעבר בשם טוויטר.

ההתנצלות וההסבר של מאסק

בראיון שנערך במסגרת וועידת DealBook של העיתון The New York Times, מאסק נשאל על הציוץ המזעזע שפרסם, בו הוא אמר “אתה אומר את האמת” למשתמש שהאשים את היהודים בסיתות לשנאה נגד הלבנים. הציוץ של מאסק היה בהסכמה לתיאוריית הקונספירציה האנטישמית “ההחלפה הגדולה”, שטוענת שהיהודים מנסים להחליף את האוכלוסייה הלבנה בארה”ב במהגרים ובמיעוטים.

אילון מאסק, שלבש דיסקית של תנועת “שבו הביתה” למען החזרת החטופים הישראלים מידי חמאס, התנצל בפני הציבור על הציוץ האנטישמי שפרסם. הוא הבטיח שהוא לא קשור בשום אופן לישראל, ושהוא ביקר שם רק במטרות עסקיות. הוא אמר שהציוץ שלו היה “טעות גדולה” ושהוא מצטער.

מפרסמים בולטים מקפיאים קמפיינים ב-X

מאסק נתקל בתגובה קשה מצד מפרסמים גדולים, שהחליטו להפסיק את השיתוף פעולה עם X, הפלטפורמה החברתית שלו שהייתה קודם טוויטר. הסיבה לכך היא הציוץ המזעזע שלו, שהסכים עם תיאוריית קונספירציה אנטישמית, וגם דו”ח של ארגון Media Matters, שחשף שמודעות של חברות כמו דיסני, אפל, IBM והאחים וורנר דיסקברי הופיעו ליד ציוצים גזעניים ואנטישמיים ב-X. X תבעה את ארגון Media Matters בטענה שהוא פגע במוניטין שלה.

התנצלות חסרת משמעות?

מאסק הודה שהוא טעה בציוץ שלו, שהיה בהסכמה לתיאוריית הקונספירציה האנטישמית “ההחלפה הגדולה”. הוא אמר שהוא “לא היה אמור להגיב לאותו איש”, ושהוא “נתן בטעות כלי נשק לאויביו ולאנטישמים”. הוא הוסיף שהוא מצטער על הציוץ הפוגעני, אבל לא מחק אותו, כמו שהוא עושה לעתים עם ציוצים אחרים שמעוררים זעם. למשל, הוא מחק לאחרונה ציוץ עם מם שהפנה לתיאוריית הקונספירציה “פיצה-גייט”, שטענה שהילרי קלינטון ודמוקרטים אחרים מעורבים ברשת פדופיליה.

מאסק מגיב בזעם לחרם המפרסמים

מאסק התפרץ בקללות נגד המפרסמים שהפסיקו לפרסם ב-X, הפלטפורמה החברתית שלו, אחרי שהוא צייץ בתמיכה בתיאוריית קונספירציה אנטישמית. “אל תפרסמו. אתם חושבים שאני חייב לכם משהו? אתם חושבים שאני יכול להיות מאוים על ידי כסף? לכו לעזאזל. לכו לעזאזל. האם אתם מבינים? אני מקווה שכן”, אמר מאסק בצורה חסרת טאקט. הקהל הגיב בצחוק להתפרצות הכעס שלו, שהייתה מפתיעה בעולם העסקים האמריקאי. “היי, בוב, אם אתה פה. זה מה שאני חושב”, הוא המשיך, והתכוון כנראה לבוב אייגר, המנכ”ל של דיסני. אייגר, שהוא יהודי, הסביר לפני כן בוועידה למה הוא החליט להפסיק את הפרסום ב-X בעקבות הציוץ של מאסק. “אני מעריך את אילון ואת ההישגים שלו”, אמר אייגר, “אבל כשהוא הביע את הדעה הזאת, ובצורה כל כך פומבית, חשבנו שהקשר עם הדעה הזאת ועם אילון מאסק ו-X אינו מועיל לנו. לכן החלטנו להסיר את המודעות שלנו”.

הרצוג ומאסק 

בוועידה השתתף גם הנשיא יצחק הרצוג, שפגש את מאסק במהלך הביקור שלו בישראל השבוע. “הייתה לנו שיחה ישירה ואמיתית, שהייתה מעניינת לשנינו, ואני מקווה שהיא הייתה גם מועילה”, אמר הרצוג בשיחת וידאו, והוסיף כי הוא מצפה שמאסק יפעל בעתיד למניעת האנטישמיות ב-X. מאסק הביע את הערכתו להרצוג, ואמר כי הוא “איש נפלא” וכי הוא “מקווה שישראל תצליח להשיג שלום עם השכנים שלה”.

מאסק מבקר את OpenAI

מאסק גם התייחס למשבר בחברת הבינה המלאכותית OpenAI, שהוא ייסד בשנת 2015 כארגון ללא מטרות רווח, אך עזב אותה בשנת 2018. החברה התבטאה בחודש האחרון בסיפור המוזר של פיטורי המנכ”ל סם אלטמן, שחזר לתפקידו כעבור חמישה ימים. מאסק אמר כי “הכוח משחית” וכי “הבינה המלאכותית היא הסכנה הגדולה ביותר לאנושות”. הוא הביע את אכזבתו מהכיוון של OpenAI, ואמר כי החברה הפכה ל”קוד סודי למקסימום רווח AI” במקום ל”קוד פתוח לטובת האנושות”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה