לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף בריק קורא להתפטרות של בכירי מערכת הביטחון

תגיות
טנקים בגבול עזה
טנקים בגבול רצועת עזה, by Israel Defense Forces is licensed under CC BY-SA 2.0.

בראיון שנערך לאחרונה ברשת 13 למגישה נגה ניר נאמן, התבטא בתוקף רב-אלוף יצחק בריק, שקרא להתפטרות לאלתר של בכירים במערכת הביטחון, דוגמת אלוף פיקוד הדרום וראש אמ”ן. בריק הדגיש את הצורך בהנהגה ברורה וחדה במהלך הקרב הקשה, והפציר בגורמים אלו לא להתעסק בשיקולים עתידיים.

דרישת התפטרות דחופה

תת אלוף בריק הביע את אמונתו כי על בכירים במערכת הביטחון להתפטר לאלתר, מבלי להמתין לסיום המלחמה. הוא הדגיש את החשיבות של קיום מנהיגים מרוכזים ונטולי עול ממחשבות על מה שיבוא אחר כך, במיוחד אלוף פיקוד הדרום, שהיה אחראי להתראות שהוחמצו במהלך הסכסוך.

“יש כאלו שצריכים עכשיו להתפטר, אנחנו לפני מערכה קשה מאד”, אמר. “אלוף פיקוד דרום שהיה בעצם ליבת הבעיה משום שהיו התראות בלילה והוא חשב שזה התרגילים – אדם כזה שמונחת על גבו טונות של משקל, שנמצא במצב קשה נפשי, שמוביל אולי חמישה-שישה חודשי לחימה קשה מנשוא, צריך להיות מאד צלול וחד ולא להתעסק בשום מחשבה על מה אמור לקרות אחרי”. כשהתבקש להתייחס לשם השני, ציין את ראש אמ”ן.

מצב נפשי קשה וקבלת החלטות אפקטיביות

בריק הדגיש את העומס הנפשי העומד בפני גורמים אלו, ובמיוחד אלוף פיקוד הדרום, שמוביל פעולות קרב אינטנסיביות מזה מספר חודשים. הוא הדגיש שבמצבים קריטיים כאלה, מנהיגים צריכים לתת עדיפות לבהירות המחשבה ולא להיות מוצפים בחששות אישיים. בריק הזכיר גם את ראש עמאן כפקיד נוסף שצריך לשקול לפרוש מתפקידו.

ביטחון המדינה בעדיפות עליונה

בהסתמך על דוגמאות היסטוריות, התייחס בריק למלחמת יום הכיפורים ולהחלטה להביא מנהיגות נוספת שתתמוך באלוף פיקוד הדרום. הוא טען שאנשים המתמודדים עם מצוקה קשה עשויים להיאבק לתפקד ביעילות, ולכן ביטחון המדינה צריך להיות המוקד העיקרי. בריק הביע ביטחון בכך שיש אנשים בעלי יכולת שיכולים להיכנס לתפקידים אלו ולהוביל ביעילות, תוך שימת דגש על הצורך בחשיבה צלולה ומחויבות לניצחון.

“במלחמת יום הכיפורים החליטו שגורדיש (מפקד פיקוד הדרום דאז), תוך כדי לחימה, צריך לקבל מעליו אדם והביאו את חיים בר לב. יש מצבים שהעם נלחם על קיומו. ברגע שלאנשים יש מועקה קשה, איך אדם עם מועקה כזו יכול לתפקד בצורה טובה? קודם עולה ביטחון המדינה ואני אומר לכם שיש מספיק אנשים מצוינים שיכולים להיכנס עכשיו לתוך התפקידים האלה ולבצע אותם מצוין, אך לא מתוך עמדה של מכה נורא קשה בנפש אלא מתוך בהירות, ולהוביל לניצחון. עשינו זאת בעבר. לשניים הלאה יש את החלק הגדול ביותר במה שקרה”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה