לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הונאה מסוכנת בטלפון שלכם: זו ההודעה שאסור לפתוח

תגיות
הונאה מסוכנת בטלפון שלכם: זו ההודעה שאסור לפתוח
הונאה מסוכנת בטלפון שלכם: זו ההודעה שאסור לפתוח

ניסיון עוקץ חדש המכוון למשתמשים ישראלים

בשבועות האחרונים מסתובבת תרמית מסוכנת בטלפונים ניידים, המכוונת במיוחד למשתמשים של אפליקציות תשלום פופולריות. תרמית זו נועדה לגנוב את פרטי החשבון של ישראלים רבים, ועלולה לחשוף את המידע האישי ואמצעי התשלום שלהם לרמאים.

ההודעה המשמשת בהונאה זו נוצרה בקפידה כדי להונות משתמשים להאמין שהחשבון שלהם הושעה זמנית עקב גישה לא מורשית. הוא קורא להם לאשר את הנתונים שלהם כדי להימנע מסגירת חשבונות. הניסוח עשוי להשתנות מעט, אך הכוונה נשארת זהה – להערים על משתמשים לספק את המידע הרגיש שלהם.

דוגמה אחת להודעה כזו היא כדלקמן: “ביט. יקירי, חשבונך מושעה באופן זמני עקב ניסיון לגשת אליו. אנא אשר את הנתונים כדי להימנע מסגירת החשבון.” יחד עם הודעה זו, מסופק קישור המפנה את המשתמשים אל ‘tinyurl.com/israilbit’.

חשוב לציין כי הונאה זו מגיעה זמן קצר לאחר ניסיון הונאה דומה נוסף, אשר כוונה גם למשתמשי ביט אפליקציית התשלום הפופולרית. במקרה זה, ההודעה הודיעה למשתמשים על עדכון הכרחי לשיטת התשלום שלהם וסיפקה קישור לאתר אינטרנט שנראה זהה לממשק האפליקציה הלגיטימית.

למרות הניסוח המשונה לפעמים בהודעות ההונאה הללו, חשוב לשמור על ערנות. נפילת קורבן להונאה זו עלולה להוביל לתוצאות חמורות, כולל דליפת מידע אישי ופרטי כרטיס אשראי.

אזהרות מפני גורמים בתקשורת 

המודעות להונאה זו הועלתה על ידי ארגונים ואנשים שונים. קשת 12 חיים אתגר, למשל, הזהיר לאחרונה מפני ניסיון העקיצה הזה, וקרא למשתמשים לא ליפול. בהודעה ששיתפו נכתב: “עקב פעילות חשודה, חשבונך נחסם. אנא אשר את הנתונים שלך כדי ליהנות שוב מהשירות”.

משטרת ישראל פרסמה גם הודעה בנוגע להונאה זו, הממליצה לנמעני הודעות SMS הטוענים שהם מאפליקציות תשלום כמו bit או Paybox להיזהר. הם הזהירו במפורש מפני הזנת פרטים אישיים באמצעות קישורים חיצוניים שהתקבלו בהודעות מסוג זה. בהודעתם נכללה צילום מסך של הודעת הונאה, שבה נכתב: “חשבונך הושעה עקב גישה לא מורשית. אנא אשר את המידע שלך”.

אם אתם מקבלים הודעה דומה אין לפתוח קישורים או לספק מידע אישי. במקום זאת, עדכנו את הפרטים האישיים שלכם ישירות מאפליקציית התשלום הרשמית עצמה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה