לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחיר של המילואים: התעשיות הביטחוניות מתמודדות עם מחסור חמור בכוח אדם טכנולוגי

תגיות
המחיר של המילואים: התעשיות הביטחוניות מתמודדות עם מחסור חמור בכוח אדם טכנולוגי

התעשיות הביטחוניות בישראל סובלות ממחסור משמעותי בכוח אדם טכנולוגי, בעיקר בתחומי המערכת והחומרה. גיוסם של עובדים רבים למילואים לפי צו 8 החמיר את פערי כוח האדם הקיים. דרור ליטבק, מנכ”ל חברת השמה להייטק אקספרס, מדגיש כי חברות הביטחוניות עושות מאמצים נרחבים לגייס עובדים ומתנדבים כדי לצמצם את המחסור. בעוד שהמחסור מציב כיום אתגרים, ליטבק מביע אופטימיות זהירה לגבי עתידה של תעשיית ההייטק ויכולתה להתאושש. (סיכום ראיון מתוך אתר אנשים ומחשבים).

מחסור בתעשיות הביטחוניות

התעשיות הביטחוניות, כולל חברות כמו רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, מתמודדות עם מחסור חריף בכוח אדם טכנולוגי. פיתוח החימוש נשען במידה רבה על טכנולוגיה, מה שהופך את המחסור בכוח אדם בתחום זה לקריטי במיוחד. הביקוש לעובדים טכנולוגיים בתעשיות הביטחוניות נותר קבוע בשל תפקידם במתן מענה לאירועים גלובליים שונים.

השפעת חובת המילואים

גיוס עובדים רבים למילואים לפי צו 8 הגביר את המחסור בכוח אדם טכנולוגי בתעשיות הביטחוניות. אקספרס, עם המומחיות שלה בהשמה בהייטק, נתנה עדיפות לגיוס של אנשי מערכת וחומרה כדי לתמוך במגזרים חיוניים אלה. עם זאת, למרות מאמצי הגיוס, פערי כוח האדם בתוך התעשיות הביטחוניות נותרו משמעותיים.

השפעות המלחמה על תעשיית ההייטק

בעוד שתעשיית ההייטק חוותה פיטורים מינימליים במהלך המלחמה, הגיוס הוקפא בתחילה, מה שגרם לעיכובים בפתיחת תפקידים חדשים. המחסור בכוח אדם הנובע מגיוס אנשים לפי צו 8 סיבך עוד יותר את המצב. עם זאת, בשבועות האחרונים חלה מגמה הדרגתית של פיוס, כאשר פעילות הגיוס מתחדשת, אם כי באחוזים קטנים יותר. חוסנה של המשק וכושר ההסתגלות של חברות הייטק גלובליות תורמים לאופטימיות זהירה לעתיד.

תחזית

במבט קדימה, דרור ליטבק צופה פריחה שלאחר המלחמה בגיוס בתעשיית ההייטק, אם כי לא דומה לרמות שלפני המלחמה. לתחזית אופטימית זו תורמים גורמים כמו המשך התחזקות הכלכלה ופוטנציאל הגדלת ההשקעות בישראל עקב חששות האינפלציה בארצות הברית. עם זאת, עם הגברת הביקוש לכוח אדם טכנולוגי, הכשרה ומשיכת עובדים לענף יהפכו מכריעים.

תמיכה ויכולת הסתגלות

אקספרס, כחלק מחברת Manpower העולמית, קיבלה תמיכה מחברת האם שלה לאורך כל התקופה המאתגרת. החברה מיישמת גישות כוללניות, כגון אפשרויות עבודה מרחוק, תמיכה רגשית בעובדים ותחושת סולידריות חזקה בזמנים קשים. צעדים אלו מטרתם להבטיח את רווחתם ובטחונם של העובדים, תוך טיפוח סביבת עבודה תומכת.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה