לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השימוש המבצעי הראשון בנשק המדויק “עוקץ הפלדה”

תגיות
טנק יורה
by Israel Defense Forces is licensed under CC BY-SA 2.0.

בימים האחרונים עשתה יחידת מגל”ן שימוש בנשק המדויק המהפכני “עוקץ הפלדה” בלחימה. פצצת מרגמה חדשנית זו, עם מערכת ההנחיה הכפולה שלה, שימשה לתקיפת עמדת שיגור רקטות של חמאס בעזה ומוקדים בלבנון. הפריסה המוצלחת של “עוקץ הפלדה” מסמנת אבן דרך משמעותית בלוחמה המודרנית, המציעה את הפוטנציאל להפחית נזקים נלווים ולמזער את הנזק לאנשים שאינם מעורבים.

מהו הנשק המדויק “עוקץ פלדה”?

“עוקץ הפלדה” היא פצצת מרגמה בקוטר 120 מ”מ המצוידת במערכות הנחיה לייזר ו-GPS כאחד. טכנולוגיה מתקדמת זו מאפשרת מיקוד מדויק של איומי טרור באזורים מאוכלסים בצפיפות. על ידי הפיכת פצצות מרגמה מסורתיות לנכסים מדויקים וקטלניים, “עוקץ הפלדה” מספק לכוחות הקרקע פתרון חסכוני המתחרה ברמת הדיוק של טילים, פצצות אוויר ופלטפורמות ארטילריה.

הצלחה מבצעית והשלכות

במהלך העימות האחרון, לוחמי מגלן, שפעלו כיחידת מילואים, הפעילו בסך הכל 12 פצצות דיוק “עוקץ פלדה”. אלה שוגרו לעבר חמאס בעזה ומטרות אסטרטגיות בלבנון, לרבות דרכי מילוט של חיזבאללה. התוצאות היו יוצאות דופן, כאשר “עוקץ הפלדה” פגע בטווח של מטר מהמטרות המיועדות, ומנטרל למעשה חוליות טרור, רכבי אויב ואפילו מטרות חלונות.

עדויות מהשטח

רס”ן נ’, חבר ביחידת המילואים מגלן, שיתף את ניסיונו בשימוש בנשק “עוקץ הפלדה”. בתחילה הוא הצטרף למאבק כאזרח המגן על קיבוצו מפני פלישת טרור מפתיעה. תוך שעות ספורות הוא מצא את עצמו במדים כחלק מזרוע המילואים של מגלן, מפעיל את הנשק המדויק “עוקץ הפלדה”. רס”ן נ’ שיבח את יעילות הנשק, והדגיש את יכולתו לסגור במהירות את הפער בין כוחות היבשה לחיל האוויר, וכתוצאה מכך לתקיפות מדויקות וקטלניות. כבר הוגשו בקשות לנשק “עוקץ פלדה” נוסף, דבר המדגיש את מוכנותן של יחידות המילואים לפרוס אותם בתרחישי לחימה שונים.

השלכות עתידיות ומהפכה בלוחמת היבשה

משרד הביטחון, מתוך הכרה בפוטנציאל של “עוקץ הפלדה”, קבע כי הכנסתו לשימוש מבצעי תחולל מהפכה בלוחמת היבשה. נשק מדויק זה מציע כוח אש אורגני ליחידות חי”ר, ומאפשר פעולות עצמאיות ומדויקות, ללא קשר לשטח או לסביבה. יעילותו באזורים עירוניים פתוחים וצפופים כאחד מפחיתה משמעותית את הנזק הנלווה ומונעת פגיעה באנשים שאינם מעורבים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה