לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרם ענק על X בעקבות האנטישמיות של אילון מאסק: אפל ו-IBM הפסיקו לפרסם

תגיות
חרם ענק על X בעקבות האנטישמיות של אילון מאסק: אפל ו-IBM הפסיקו לפרסם

חברות ענק כמו אפל, IBM, וורנר ברוס וסוני החליטו להפסיק את הפרסום שלהן בפלטפורמת X, שהיא המשך של טוויטר שנרכשה על ידי אילון מאסק לפני שנה. החברות הגיבו לציוץ של המיליארדר, שהצדיק אמירה אנטישמית חמורה שהוא קרא באחד הפוסטים בפלטפורמה. הציוץ של מאסק גרף גינוי חריף מהבית הלבן, שאמר שהוא “חוזר על השקר הנורא מאחורי מעשה האנטישמיות הקטלני ביותר בהיסטוריה האמריקאית בכל עת”.

החברות הביעו את התנגדותן להסתה ולשנאה שמופצת בפלטפורמת X, ואמרו שהן לא יכולות לתמוך בחברה שאינה מקפידה על ניטור ומניעת תכנים אנטישמיים. הן גם קראו למאסק להתנצל ולמחוק את הציוץ המזיק.

מאסק מתקיף ותובע

אילון מאסק, שהוא הבעלים והמנהל הראשי של X, לא התרשם מהחרם של החברות הענק, והחליט לתקוף ולתבוע. ביום שישי, הוא כתב בטוויטר שהוא פותח בתביעה משפטית נגד חברת Media Matters, שפרסמה תחקיר אודות כך שמודעות פרסום של חברות ענק בטוויטר עולות לצד תכנים אנטישמיים, כמו אזכורים להיטלר או לנאציזם. מאסק טען שהתחקיר הוא הונאה, ושהוא יגיש תביעה “תרמו-גרעינית” נגד החברה וכל אלה ששיתפו פעולה במתקפה על החברה שלו.

מאסק לא התנצל על הציוץ שלו, ואמר שהוא אינו אנטישמי, אלא רק מבקר את הקהילות היהודיות שדחפו את השנאה נגד הלבנים בעבר, ועכשיו רוצות שיפסיקו להשתמש בה נגדן. הוא גם הגן על הפלטפורמה שלו, ואמר שהוא אינו מתערב בתוכן של המשתמשים, ושהוא מכבד את חופש הביטוי שלהם.

החרם המתגבש

החרם של החברות הענק על X הוא רק ההתחלה של מהלך שעלול להתפתח למשבר רציני עבור הפלטפורמה החדשה של מאסק. עוד חברות וארגונים עשויים להצטרף לחרם, ולהוריד את הפרסום שלהם מהאתר. גם המשתמשים עשויים להרגיש נואשים מהאווירה השלילית והמסיתה שמשרה הפלטפורמה, ולחפש אלטרנטיבות אחרות. בנוסף, הפלטפורמה עשויה להיתקל בלחץ מצד הרשויות המקומיות והבינלאומיות, שידרשו ממנה להקפיד על חוקי השידור ולמנוע תכנים המפרים את החוק או את הזכויות האנוש.

החרם המתגבש על X הוא גם דוגמא להשלכות של ההתנהלות המוטלת של אילון מאסק, שמסתבך במחלוקות ובסערות ברשתות החברתיות. המיליארדר, שהוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, והמוח שעומד מאחורי חברות כמו טסלה, ספייס איקס וניורולינק, הוא גם אחד האנשים המושפעים ביותר ברשתות החברתיות, עם כ-100 מ מיליון עוקבים בטוויטר, שמשפיעים על הדעה הציבורית ועל השוקים הכלכליים. הציוצים של מאסק לעתים קרובות הם מפתיעים, משעשעים, מסתוריים או מעוררי מחלוקת, והם מושכים את תשומת הלב של התקשורת והקהל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה