לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפצצת בית החולים בעזה: ההכחשה וההוכחות

תגיות
by Israel Defense Forces is licensed under CC BY-SA 2.0.

הפצצת בית החולים אלמעמדאני “אל-אהלי” בעזה עוררה מחלוקת וטענות סותרות. בעוד שצה”ל מכחיש כל מעורבות ומציג ראיות המצביעות על שיגור כושל של הג’יהאד האיסלאמי, חמאס וחיזבאללה ממשיכים להאשים את ישראל. כתבה זו נועדה לספק סקירה כללית של האירוע, לרבות הצהרות ממקורות שונים.

צה”ל מכחיש אחריות ומציג ראיות

זמן קצר לאחר הפיגוע בבית החולים, צה”ל ערך חקירה מקיפה והגיע למסקנה כי הם אינם אחראים לפיגוע. מדובר צה”ל נמסר כי מדובר בשיגור כושל של ארגון הטרור, והדגיש כי קבוצות טרור בעזה יורים ללא אבחנה על ישראל ומסכנים חיים של ישראלים ופלסטינים כאחד. צה”ל פרסם סרטון ממערכות חיל האוויר, המציג את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל, התומך בטענתם.

עלו ראיות נוספות התומכות בעמדת צה”ל. ממסמכים סביב הפיגוע בבית החולים עולה כי הרקטה נורתה מרצועת עזה לעבר ישראל. צה”ל שיתף גם תצלום ממערכת מכ”ם, המבסס את טענתם כי מקור הרקטה מרצועת עזה.

בנימין נתניהו by Avi Ohayon is licensed under CC BY-SA 3.0.

תגובות בינלאומיות

הנשיא ג’ו ביידן הביע את זעמו ועצבותו על הפיצוץ בבית החולים והנחה את הצוות שלו לאסוף מידע כדי להבין מה קרה. הוא הדגיש את המחויבות של ארצות הברית להגנה על חיי אזרחים. נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את התקרית וקרא לערוך חקירה יסודית כדי לשפוך אור על נסיבות ההפצצה. הבוקר לאחר שסופקו הוכחות חד משמעיות (16 שעות לאחר האירוע) אימץ ביידן את הנרטיב הישראלי, מה שמאלץ מדינות רבות בעיקר באירופה, לאמץ את הנרטיב הזה גם הם.

ה-BBC כמובן גם בימים אלו מסרבים לתת את הכותרת “טרור” בהקשר של חמאס, ונראה כי מהר מאוד מעדיפים לפרסם, גם אם ללא הוכחות עיתונאיות את הנרטיב הפלסטיני של הקורבן התמידי.

האשמה של אבו מאזן ותגובת חיזבאללה

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ישראל בפיצוץ ותייג אותו כ”טבח מלחמה מחריד” שחצה את כל הקווים האדומים. בסולידריות הכריז ארגון חיזבאללה על יום זעם נגד ישראל. בנוסף, נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב גינה את הפצצת בית החולים, התייחס אליה כאל “פשע מלחמה” וביקר בעקיפין את ארצות הברית על שיטות חלוקת הנשק שלה.

תגובת ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה בתוקף את ההאשמות נגד צה”ל וטען כי “המחבלים הברבריים בעזה” הם שתקפו את בית החולים. הוא הדגיש את הטרגדיה המשותפת של חיים חפים מפשע שאבדו, והדגיש את הצורך להגן על ילדים מפני אלימות כזו. “שכל העולם ידע – המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה”ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה