לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלחיץ: סין פורסת ספינות מלחמה במזרח התיכון על רקע המתיחות

תגיות
ספינת מלחמה סינית
ספינת מלחמה סינית, by Asitimes is licensed under CC BY 2.0.

בתגובה להסלמה במתיחות במזרח התיכון והצבת כוחות צבא ארה”ב באזור, הודיעה סין על שיגורן של שש ספינות מלחמה לפטרל באזור. המטרה של היא סין להגן על האינטרסים שלה במזרח התיכון ולפעול כהרתעה נגד הכוחות האמריקאיים. ההודעה מגיעה כחלק מהציר המתמשך איראן-סין-רוסיה, השואף לשמור על נוכחותה והשפעתה במזרח התיכון.

ספינת מלחמה סינית

סין שולחת ספינות מלחמה

משרד ההגנה בבייג’ין אישר את פריסתן של שש ספינות מלחמה למזרח התיכון בתגובה להסלמה האחרונה של המתיחות באזור. מהלך זה של סין נתפס כתגובה לנוכחות הצבאית המשמעותית של ארצות הברית, שהתמקמה בסמיכות לישראל.

ספינות המלחמה של סין כבר החלו לפטרל במימי המפרץ הפרסי. בשבוע שעבר הם גם ערכו תרגיל צבאי משותף עם צבא עומני, שהדגיש את הנוכחות הגוברת של סין באזור. עם הגברת המתיחות, סין שואפת להגן על האינטרסים והשפעתה במזרח התיכון.

העמדה השנויה במחלוקת של סין לגבי אירועים אחרונים

ראוי לציין כי בעקבות מתקפת הטרור האחרונה בישראל, נמנעה סין מגינוי ברור של המעשה ואף דחקה בישראל להימנע מפגיעה ב”אזרחים חפים מפשע”. בנוסף, הופיעו דיווחים על רגשות אנטי-ישראליים שהביעו אזרחים סינים בפלטפורמות המדיה החברתית. תקרית מטרידה של דקירה של עובד שגרירות ישראל בבייג’ין מעוררת גם חשש לגבי הסנטימנט נגד ישראל בתוך סין.

השלכות המהלך של סין

ההחלטה של ​​סין לפרוס ספינות מלחמה למזרח התיכון מגיעה כאשר ארצות הברית מספקת תמיכה צבאית לישראל. נושאת המטוסים האמריקאית, ג’רלד פורד, נמצאת בדרכה לאזור, ויש תוכניות להעביר סוללות נוספות של כיפת ברזל לישראל. הנשיא ג’ו ביידן גם ביקש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע משמעותית של עשרה מיליארד דולר לתמיכה בישראל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה