לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבוצת האקרים טוענת: “פרצנו למאגרי החברה בזק”

תגיות

SiegedSec, קבוצת האקרים שמאמינים שמקורה ברוסיה, טוענת כי פרצה בהצלחה את מאגרי המידע של בזק, תוך פגיעה בפרטים אישיים של 50,000 לקוחות לכאורה. כמו כן, הם טוענים שחדרו למכשירי החברה ברחבי הארץ, כולל אלה בשגרירויות, ומשתמשים במערכות של בזק לשליחת מיילים. פעולות אלו הן חלק ממבצע הסייבר #OpIsrael המתמשך.

הטענות של האקרים

קבוצת ההאקרים הודיעה על הפרת מאגרי המידע של בזק, והציגה אותה כ”פינוק” לקראת ליל כל הקדושים. בתחילה הם חשפו דליפה של מסמך המכיל מידע אישי השייך ל-50,000 אנשים שלכאורה הם לקוחות בזק. הם לא פירטו את הפרטים הספציפיים שנפגעו. ההאקרים הזכירו אז הסתננות למכשירי החברה בפריסה ארצית, לרבות אלה בתוך שגרירויות זרות בישראל. עם זאת, היקף ההסתננות והמכשירים שנפגעו עדיין לא ברור. לבסוף, הם טענו כי השתמשו במערכות של בזק כדי לשלוח מייל לכל לקוחותיה, המצביע על גישה אפשרית נוספת למידע רגיש.

#OpIsrael ומתקפות סייבר קודמות

ההאקרים סיכמו את הודעתם בתיוג #OpIsrael, מבצע סייבר הידוע בסוגים שונים של התקפות סייבר שבוצעו על ידי פעילים בודדים או קבוצות האקרים בינלאומיות. המבצע מכוון בעיקר לאתרים, ארגונים, חברות ואנשים פרטיים ישראלים. התקפות קודמות במסגרת פעולה זו כללו התקפות DDoS (מניעת שירות), הפרות של מסדי נתונים, דליפות נתונים, והשתלטות על אתרים.

תגובת בזק

בזק הכירה באירוע בתוך מערכות השייכות לספק חיצוני. הם הבהירו כי מערכות אלו אינן מחוברות למערכות של בזק עצמה והשפיעו רק על מספר מצומצם של לקוחות. בבזק נמסר כי האירוע נמצא בשליטה ומטופל.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה