לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קלטת הסקס שמביישת את איראן: האחראי לקידום “ערכים איסלאמיים” שהוקלט עם גבר

תגיות
קלטת הסקס שמביישת את איראן: האחראי לקידום "ערכים איסלאמיים" שהוקלט עם גבר
"Ayatollah Ali Khamenei at 27th anniversary of Ruhollah Khomeini's death 01" by Mahmoud Hosseini is licensed under CC BY 4.0.

רזא טסגאטי, פקיד ממשל בכיר במחוז גילן, מצא את עצמו לכאורה במרכזה של שערורייה שזעזעה את איראן. על פי הדיווחים, טסגאטי, שנודע בעמדתו מקדם ערכים איסלאמיים ודוגל בצניעות ובחיג’אב, תועד כשהוא עוסק ביחסים חד מיניים. הסרטון, שהופץ על ידי מתנגדי המשטר, גרם מבוכה לממשלת איראן והעלה שאלות לגבי האותנטיות של מחויבותם לאכיפת הקודים המוסריים שלהם.

השערורייה שנחשפה

הסרטון המתעד את המפגש החד-מיני לכאורה של טסגאטי עלה בתחילת החודש וזכה לתשומת לב משמעותית בפלטפורמות המדיה החברתית. על פי דיווחים של תאגיד השידור הבריטי (BBC), הצילומים מתארים את רזא טסגאטי, ראש המחלקה לתרבות ו”הדרכה אסלאמית” במחוז גילן, כשהוא עוסק בפעילות מינית עם גבר אחר. מתנגדי המשטר השתמשו בערוץ טלגרם כדי להפיץ את הסרטון, מה שגרם להשעייתו של טסגאטי מתפקידו.

תגובת הממשלה

רק בסוף השבוע התייחסה ממשלת איראן לשערורייה באופן רשמי. שר התרבות של איראן, מוחמד מהדי איסמעילי, הצהיר כי לא היו דיווחים שליליים קודמים בנוגע להתנהגותו של טסגאטי לפני פרסום הסרטון. מהתגובה הזו עולה כי הממשלה נלכדה מהשערורייה, מה שהוסיף למבוכה סביב התקרית.

צביעות ותרבות

עבור מבקרי המשטר, ההקלטה לכאורה של צאגאטי מקיים יחסים חד-מיניים חשפה את מה שהם תופסים כצביעות עמוקה בהנהגת הרפובליקה האסלאמית. טסגאטי ידועה בהקמת מרכז תרבות המקדם באופן פעיל אדיקות וצניעות, כולל לבישה נכונה של חיג’אב. חשיפת השערורייה הזו מגיעה חודשים ספורים לפני שאיראן מציינת שנה ל”מחאת החיג’אב”, ​​שפרצה בעקבות מותה של הצעירה מהסה אמיני, שנעצרה בשל אי הקפדה על הנחיות החיג’אב.

הומוסקסואליות באיראן

חשוב לציין שהומוסקסואליות נחשבת לעבירה פלילית באיראן, למרות שבדרך כלל המדינה אינה מטילה עונש מוות על יחסים חד מיניים, כפי שמותר על פי חוקי השריעה. אף על פי כן, קהילת הלהט”ב באיראן עומדת בפני רדיפה עקבית ולעתים קרובות נאלצת לחיות חיים נסתרים. נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג’אד, התמודד עם לעג בינלאומי ב-2007 כאשר טען במהלך ביקור בארצות הברית כי אין הומואים באיראן.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה