לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש ממשלת בריטניה בסולידריות עם ישראל

תגיות
רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק by Chris McAndrew is licensed under CC BY 3.0.

בעיצומה של המלחמה הגיע לישראל ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק לביקור סולידריות. עם התמקדות בתמיכה במאבקה של ישראל בטרור ותמיכה בסיוע הומניטרי, ביקורו של סונאק נועד לחזק את הקשרים הדו-צדדיים ולהביע את תנחומיו למשפחות החטופים.

הקריאה של הנשיא הרצוג לפעולה נגד ה-BBC

הנשיא הרצוג הביע את תסכולו מתאגיד השידור הציבורי הבריטי BBC על חוסר רצונו לתייג פעילי חמאס כטרוריסטים. הוא הדגיש את הצורך בדיווח אובייקטיבי ודחק בתיקון לשינוי בנושא בהקדם.
“אני רוצה להעלות את הנושא של מה שאני מכנה ‘דיווח אובייקטיבי או לא אובייקטיבי’ על הטרגדיה הזו, כי אנחנו מרגישים, וגם אמרתי את זה, שהדרך שבה ה-BBC מציג את חמאס, היא עיוות של העובדות. יש לנו עסק עם אחד מארגוני הטרור הגרועים בעולם. ואני יודע שבדמוקרטיות מודרניות, כמו שלנו ושלך, אתה לא יכול להתערב בכל, אבל כיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה על כך לצורך תיקון וחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?”

תגובות של סונאק: “עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה – זהו מעשה טרור שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. זה מה שאני מאמין בו, וזה מה שאמשיך להגיד. ברוח זו, אנו עומדים לצד ישראל. יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות – זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם. אני סמוך ובטוח שנמשיך לשתף פעולה באופן הדוק ולתמוך במאמציכם להשיב ארצה את החטופים”.

תמיכה בסיוע הומניטרי והגנה על אזרחים

סונאק הכיר בכך שגם הפלסטינים הם קורבנות של פעולות חמאס והדגיש את המשמעות של מתן גישה הומניטרית לאזרחים. לדבריו, “הפלסטינים הם קורבן של פעולותיו של החמאס. וחשוב שנמשיך לספק גישה הומניטרית לאזרחים. אני מברך על ההודעה אתמול במסגרתה הודיעה בריטניה שתכניס סיוע נוסף לאזור. ואנחנו נעמוד על כך שזה יגיע רק לאלה שצריכים זאת. כמו שאתה אומר, אנשים התבקשו לעזוב כדי להגן על החיים שלהם, וזה הדבר הנכון לעשות, איפה שנוכל, נתמוך בהם.”

מפגש עם משפחות החטופים

סונאק נפגש עם נציגי המשפחות שנפגעו מהחטיפות האחרונות, מתוך הכרה בצער הבלתי יתואר שהם חווים. הוא הרגיע אותם בנחישותה של בריטניה להבטיח את שחרורם הבטוח של בני הערובה, והדגיש את הסולידריות של שותפיהם במאמץ זה. “הסיוט הכי גרוע של כל הורה הוא שילדו יילקח ממנו. הבוקר שמעתי משפחות שחוות את הצער הבלתי יתואר הזה. בשיתוף עם שותפותינו, אנו נחושים להביא לשחרורם הבטוח של בני הערובה”

אמא של מיה שם
אמא של מיה שם צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

המשך סולידריות ברחבי האזור

בעקבות ביקורו בישראל, סונאק אמור לבקר בבירות נוספות באזור, פוטנציאליות כולל קהיר ועמאן. היעדים הספציפיים לא נחשפו עקב חששות ביטחוניים ונסיבות מתפתחות באזור. ביקורו של סונאק מהווה את הביקור הרביעי של מנהיג עולמי מאז תחילת המלחמה, כאשר גם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת רומניה מרסל קולאקו הפגינו את תמיכתם.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה