לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק המניות בירידה מכיוון שהמשקיעים חוששים כעת ממיתון יותר מאינפלציה

תגיות
Credit by: @ kanawatTH, Freepik

משקיעים בילו את 2022 בעיקר בהתמקדות בפדרל ריזרב ובסדרה המהירה של העלאות ריבית גדולות שלו. חדשות כלכליות המצביעות על צמיחה איטית יותר ופחות דלק לאינפלציה עשויות להעלות את המניות על הרעיון שהפד יכול להתחיל להאט את הקצב או אפילו להתחיל לשעשע הורדות ריבית עתידיות.

לעומת זאת, חדשות טובות על הכלכלה יכולות להיות חדשות רעות עבור המניות.

אז מה השתנה? בשבוע האחרון נרשמה קריאת מדד המחירים לצרכן בנובמבר רך מהצפוי. בעוד שהמחירים עדיין חמים מאוד, כשהמחירים עולים ביותר מ-7% משנה לשנה, המשקיעים בטוחים יותר ויותר שהאינפלציה כנראה הגיעה לשיא של כארבעה עשורים מעל 9% ביוני.

אבל הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים גדולים אחרים ציינו שהם מתכוונים להמשיך להעלות את הריבית, אם כי בקצב איטי יותר, לתוך 2023 וככל הנראה להשאיר אותם גבוה יותר ממה שהמשקיעים ציפו. זה מעורר את החשש שמא מיתון הולך ונעשה סביר יותר.

ריצוד מיתון הוצג ביום חמישי, כאשר המכירות הקמעונאיות של נובמבר הראו ירידה של 0.6%, מעבר לתחזיות לירידה של 0.3% והירידה הגדולה ביותר זה כמעט שנה. כמו כן, מדד הייצור של הפד של פילדלפיה עלה, אך נשאר בטריטוריה שלילית, מאכזב את הציפיות, בעוד שמדד האמפייר סטייט של הפד של ניו יורק ירד.

מניות, שרשמו הפסדים מתונים לאחר שה-Fed יום קודם לכן העלה את הריבית בחצי נקודת אחוז, צנחו בחדות. המניות האריכו את ירידתן ביום שישי, כאשר מדד S&P 500 SPX, -1.11%, רשם הפסד שבועי של 2.1%, בעוד שמדד הדאו ג’ונס תעשייתי DJIA, -0.85%, ירד ב-1.7% וה-Nasdaq Composite COMP, -0.97% ירד ב-2.7%.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה