לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרווחים של שחקני הטניס המקצוענים: מבט אל העולם הפיננסי של ספורט הטניס ומי השחקן המרוויח ביותר היום?

תגיות
הרווחים של שחקני הטניס המקצוענים: מבט אל העולם הפיננסי של הספורט ומי השחקן המרוויח ביותר היום?
הרווחים של שחקני הטניס המקצוענים: מבט אל העולם הפיננסי של הספורט ומי השחקן המרוויח ביותר היום?

טניס מקצועני הוא כבר מזמן ספורט מרגש ותחרותי במיוחד, כובש קהלים ברחבי העולם. מעבר לריגוש של המשחק עצמו, רבים תוהים לגבי ההיבטים הכספיים בלהיות טניסאי מקצועי. מחסויות משתלמות ועד כספי פרסים בטורניר, הרווחים של ספורטאים אלה יכולים להיות די משמעותיים אז כמה שחקנים אלו יכולים להרוויח?

כספי פרסים בטורניר טניס

אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של שחקני טניס מקצוענים הוא כספי פרסים בטורניר. כספי הפרסים משתנה בהתאם ליוקרה ורמת הטורניר, החל מאירועי גראנד סלאם כמו ווימבלדון והאליפות האמריקאית הפתוחה ועד לטורנירים קטנים יותר. טורנירי גראנד סלאם מציעים את כספי הפרסים הגבוהים ביותר, עם מיליוני דולרים למשחק. לדוגמה, הזוכים באירועי היחידים לגברים ולנשים בווימבלדון 2021 לקחו הביתה 1.7 מיליון פאונד כל אחד. עם זאת, כספי הפרסים יורדים ככל שאתה מתקדם בהיררכיית הטורניר.

חסויות והמלצות

מעבר לרווחים בטורניר, שחקני טניס מקצוענים משיגים לעתים קרובות חסויות ועסקאות תמיכה משתלמות. הסכמים אלו יכולים לכלול שותפויות עם מותגי ספורט גדולים, יצרני ציוד, קווי ביגוד וחברות אחרות המבקשות לשייך עצמן להצלחה ולתדמית של השחקן. שחקנים בדירוג העליון נהנים לעתים קרובות מחוזי תמיכה במיליוני דולרים, התורמים באופן משמעותי לרווחים הכוללים שלהם. עסקאות אלו יכולות לכלול מגוון פעילויות קידום מכירות, כולל פרסומות, המלצות למוצרים והופעות.

מיזמים אישיים

שחקני טניס מקצועיים רבים חוקרים מיזמים מחוץ למגרש כדי לגוון את זרמי ההכנסה שלהם. מיזמים אלה יכולים לכלול הקמת קווי לבוש משלהם, השקעה בעסקים או תמיכה במוצרים מחוץ לתחום הטניס. חלק מהשחקנים אפילו הופכים לשגרירים של מותגי יוקרה או יוצאים לתעשיית הבידור, מה שמשפר עוד יותר את הרווחים ואת הנראות הציבורית שלהם.

תצלום מקרוב אישה המחזיקה מחבט טניס וכדור טניס בידה

דירוגים ובונוסי ביצועים

הדירוגים הרשמיים בטניס מקצועני, כמו דירוג ה-ATP (איגוד מקצועני הטניס) לגברים ודירוג ה-WTA (איגוד הטניס לנשים) לנשים, ממלאים תפקיד מכריע בקביעת הרווחים של השחקן. דירוגים גבוהים יותר מובילים לרוב להגדלת כספי הפרסים, דמי הופעה והזדמנויות חסות. בנוסף, חלק מהשחקנים מנהלים משא ומתן על בונוסים על ביצועים עם נותני חסות או מקבלים דמי הופעה כדי להשתתף בטורנירים או בתערוכות מסוימות.

הטניסאי עם השכר הגבוה ביותר

גם אם רוג’ר פדרר לעולם לא יעסוק באישורים של סלבריטאים, הוא עדיין יהפוך למולטי-מיליונר רק על סמך זכיותיו מטורנירי טניס שונים. אלה כוללים את ווימבלדון, אליפות ארצות הברית הפתוחה, אליפות צרפת הפתוחה ואוסטרליה הפתוחה. לפי פורבס, פדרר הרוויח יותר מ-130 מיליון דולר בכספי פרסים לאורך הקריירה שלו. בנוסף, לפי סלבריטי נטו ערך, רק שני שחקנים הרוויחו יותר ממנו: רפאל נדאל עם 131 מיליון דולר ונובאק ג’וקוביץ’ עם 159 מיליון דולר.

תמונה של רוג׳ר פדרר מניף מחבט טניס לפני הגשה
Roger Federer” by y.caradec is licensed under CC BY-SA 2.0.

בשנת 2003 רוג’ר פדרר צבר 4 מיליון דולר, בשנת 2006 הרוויח 8.3 מיליון דולר ובשנת 2007 זכה בסכום עצום של 10.1 מיליון דולר. 10 מיליון דולר היו ללא ספק שיאו של פרסי הזכייה שלו, אך הוא קרוב מאוד לשם גם בשנת 2014, כאשר הרוויח 9.3 מיליון דולר.

רוג’ר פדרר מרוויח את רוב הכסף שלו מתוך חוזים פרסומיים. על פי דירוג של פורבס, פדרר דורג במקום ה-7 בין הספורטאים המרוויחים ביותר בעולם בשנת 2022, והם הביאו לתשומת ליבו של “פורטפוליו של ספונסורים שאין כמוהו”. ההסכם המרשים ביותר שלו כיום הוא עם חברת Uniqlo, שחתמה איתו על חוזה למשך 10 שנים בשנת 2018, בסכום של 300 מיליון דולר. ובשנת 2016 (לפני חוזה Uniqlo), Celebrity Net Worth דיווחה כי 10 ספונסורים שונים משלמים לפדרר סך כולל של 45 מיליון דולר בשנה, כולל חברת Nike ששילמה לו 10 מיליון דולר

לסיכום

לשחקני טניס מקצועיים יש פוטנציאל להרוויח סכומי כסף משמעותיים דרך אפיקים שונים. כספי פרסים בטורניר, חסויות, המלצות ומיזמים מחוץ למגרש תורמים כולם להצלחתם הכלכלית. עם זאת, חשוב לציין שהרווחים יכולים להשתנות מאוד בהתאם לדירוג השחקן, הביצועים, ההמלצות והסחירות של השחקן. בעוד שהשחקנים בדירוג העליון עשויים להרוויח מיליוני דולרים מדי שנה, שחקנים בדירוג נמוך יותר מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים פיננסיים ומסתמכים על כספי פרסים מטורנירים קטנים יותר.

בסופו של דבר, הרווחים של שחקני טניס מקצועיים משקפים לא רק את המיומנות והמסירות שלהם על המגרש אלא גם את יכולתם למנף את הצלחתם להזדמנויות עסקיות משתלמות. ככל שהספורט ממשיך לגדול בפופולריות, התגמולים הכספיים לשחקנים מובילים צפויים לגדול, ולהדגיש עוד יותר את הפיתוי והתחרותיות של הטניס המקצועני.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה