לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפל מציגה תכונה חדשה למכשירי IOS 17 ומעלה: הגנה על אייפון גנוב/אבוד

תגיות
אפל בהכרזה על עדכון חדש להגנה על מכשירים שנגנבו
מקור: Freepik

בעקבות התופעה של גניבות אייפון במקומות ציבוריים, אפל מציגה תכונה חדשה וחכמה להגנה על מכשירים גנובים. התכונה, שנקראת Stolen Device Protection, נועדה למנוע מגנבים להשתמש בסיסמאות שהם גנבו או ראו מהבעלים. התכונה, שכרגע זמינה רק למפתחים, משתמשת במיקום, סריקות ביומטריות והשהיות זמן, כדי לאפשר לבעלים לנעול את המכשיר הגנוב ולהגן על הנתונים שלהם.

גניבת אייפון במקומות ציבוריים

הגנבים של אייפון מנצלים את הרגע שהמשתמשים מקלידים את הסיסמה שלהם במקומות ציבוריים, ואז גונבים את המכשיר ונמלטים. אם התכונה Stolen Device Protection אינה פעילה, הגנבים יכולים לשנות את הסיסמה של ה-Apple ID של הבעלים, לכבות את Find My, להגדיר מפתח שחזור ולאפס את המכשיר למכירה מחדש, בלי שהבעלים יודע.

שיפור האבטחה

התוכנה החדשה של אפל, הגנת מכשירים גנובים, מעניקה לבעלי אייפון הגנה יותר חזקה מפני גניבה. התכונה מבקשת מהמשתמשים לאמת את הזהותם באמצעות Face ID או Touch ID כאשר הם לא במקום המוכר להם, כמו הבית או המשרד. כמו כן, התכונה משהה את האפשרות לשנות את הסיסמה של ה-Apple ID במכשיר במשך שעה. כך, התכונה מקשה על הגנבים להפוך את המכשיר הגנוב למכשיר פעיל, ומאפשרת לבעלים להודיע על הגניבה ולפעול בהתאם.

קרדיט תמונה: Apple

ההגנה של אפל

אפל מציגה תכונה חדשה לאייפון, הגנת מכשירים גנובים, שמגבילה את האפשרויות של הגנבים להשתלט על המכשיר והנתונים שלכם. התכונה מבקשת מהמשתמשים לאמת את הזהותם באמצעות Face ID או Touch ID כאשר הם לא במקום המוכר להם, ומשהה את האפשרות לשנות את הסיסמה של ה-Apple ID או להוסיף מפתח שחזור במכשיר במשך שעה. כך, התכונה מקשה על הגנבים להפוך את המכשיר למכשיר חדש, ומאפשרת לבעלים לדווח על הגניבה ולנעול את המכשיר מרחוק. התכונה הזו משלבת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות עם אמצעי אבטחה קיימים, כדי להבטיח חווית משתמש בטוחה ומאובטחת יותר.

איך התוכנה החדשה של אפל מונעת מגנבים להשתלט על האייפון שלכם?

אפל מוסיפה תכונה חדשה לאייפון בשם הגנת ההתקנים מגניבה שמגבילה את האפשרויות של הגנבים עם הטלפון והקוד הסודי שלו. התכונה, שנוצרה לאחר דיווח מוקדם יותר השנה על ידי ג’ואנה סטרן מ- Wall Street Journal, כלולה בגרסת הביתה iOS 17.3 בטא, שכעת זמינה למפתחים. היא פועלת באמצעות שילוב של מיקום, סריקות ביומטריות ופסקי זמן, המאפשרים לנפגע סגירת גישה לגורם הפוגע והגנה על המידע שלו.

ההגנה מגניבה מטרתה לעצור את המעשה הנפוץ בין גונבי האייפון במקומות ציבוריים, המסתכלים במשתמשים שמכניסים את הקוד הסודי שלהם לפני שהם גונבים את המכשיר וממהרים לברוח. במקרים כאלה, הפוגע יכול לאפס את סיסמת Apple ID של הבעלים, לכבות את האפשרות למצוא את המכשיר שלו, להוסיף מפתח שחזור ולאפס את המכשיר להגדרות יצרן למכירה, לפני שהנפגע יכול לקחת כל התוחלת בעניין.

לדוגמה, בלעדי הגנת ההתקנים מגניבה פועלת, גונב אייפון עם הקוד הסודי שלכם יכול לשנות את סיסמת Apple ID שלכם, סוגר אותך מהמכשיר שלכם. זה מאפשר לגנב לכבות את האפשרות למצוא את המכשיר שלכם, דבר קריטי למחיקת המכשיר למשתמש חדש. הגנב יכול למכור את המכשיר בשווי שלא השתנה, במקום לנסות למכור מכשיר נעול באייקלאוד בשווי נמוך בהרבה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה