לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ענקית הסמארטפון וואווי (Huawei) בטענה נועזת: יצרנו את רשת האינטרנט המהירה בעולם

תגיות
וואווי (Huawei) בטענה נועזת: יצרנו בסין את רשת האינטרנט המהירה בעולם

וואווי, בשיתוף עם China Mobile, הקימה לאחרונה רשת אינטרנט פורצת דרך בסין, המשתרעת על פני מרחק של 3,000 קילומטרים. רשת זו מחברת את בייג’ין לחלקים הדרומיים של המדינה ומתהדרת ברוחב פס מרשים של 1.2 טרה-בייט לשנייה. וואווי ושותפיה טוענים כי רשת זו היא הראשונה מסוגה ברחבי העולם, המציעה מהירות ואמינות ללא תחרות. 

רוחב פס ומהירות ללא תחרות

שיתוף הפעולה Huawei-China Mobile הביא ליצירת רשת אינטרנט המציבה רף חדש למהירות ורוחב פס. עם רוחב פס יציב ואמין של 1.2 טרה-בייט לשנייה, רשת זו עולה על המהירות הגלובלית הממוצעת פי כמה. ההישג אומת באמצעות בדיקות וניסויים קפדניים, שנערכו מאז ה-31 ביולי, המאשרים את הביצועים יוצאי הדופן של הרשת.

התקדמות טכנולוגית מקומית

הפרויקט, שכלל את אוניברסיטת צ’ינגחווה (Tsinghua) וספקית הנתונים Cernet.com, הוא עדות למחויבותה של סין לקדם את היכולות הטכנולוגיות המקומיות שלה. אוניברסיטת טסינגואה, שבה למד נשיא סין שי ג’ינפינג, מילאה תפקיד משמעותי בפיתוח היוזמה החלוצית הזו. האוניברסיטה ייחסה חלק ניכר מהצלחת הפרויקט לוואווי, והדגישה את המומחיות והתרומות של החברה. על ידי הסתמכות על טכנולוגיה מקומית בלבד, רשת זו מציגה את יכולתה של סין בתחום הטלקומוניקציה.

תשומת לב גלובלית והשלכות

ההישגים האחרונים של וואווי לא נעלמו מעיניהם בבמה העולמית. באוגוסט, החברה זכתה לתשומת לב נרחבת עם השקת סמארטפון מהדור החמישי הכולל מעבד מתוחכם מתוצרת סין. אירוע זה עורר עניין רב בפלטפורמות המדיה החברתית הסינית. עם זאת, הוא גם העלה חששות בארצות הברית, שכן הוא הדגיש את ההתקדמות המהירה של סין בטכנולוגיה. חלקם שיערו שממשלת ארה”ב לא עשתה מספיק כדי לשלוט בהתפתחויות הללו, מה שעורר חששות לגבי תחרות טכנולוגית פוטנציאלית.

השוואות ותחרות

בעוד וואווי טוענת שהקימה את רשת האינטרנט המהירה בעולם, החברה המתחרה נוקיה השיגה אבן דרך דומה ברוחב פס מוקדם יותר השנה. בפברואר, נוקיה השיגה בהצלחה רוחב פס של 1.2 טרה-בייט לשנייה ברשת אופטית של 118 ק”מ באירופה. התפתחויות אלו מצביעות על התחרות העזה בענף התקשורת, שכן חברות שואפות לפרוץ את הגבולות ולקבוע שיאים חדשים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה