לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הניו יורק טיימס תובע את OpenAI ומיקרוסופט בהפרת זכויות יוצרים

הניו יורק טיימס, עיתון מוביל ומכובד, הגיש תביעה נגד OpenAI ומיקרוסופט, שתי חברות המפתחות פתרונות בינה מלאכותית. העיתון טוען שהחברות השתמשו בכתבות שלו ללא היתר או תשלום כדי לאמן את מודלי הבינה המלאכותית שלהם, כגון ChatGPT ו-Copilot, שהם צ’אטבוטים המיועדים לשיחה ולכתיבת קוד.

תגיות
הניו יורק טיימס מאשים את OpenAI ומיקרוסופט בהפרת זכויות יוצרים (קרדיט: Freepik)
קרדיט תמונה: Freepik

פרטי התביעה

לפי התביעה, הניו יורק טיימס השקיע הרבה מאמץ וכסף ביצירת תוכן איכותי ומועיל לקהל הקוראים שלו, ולכן הוא זכאי להגנה על זכויות היוצרים שלו. העיתון מאשים את OpenAI ומיקרוסופט שהם גנבו מיליוני כתבות מהאתר שלו והשתמשו בהם כמקור לאימון המודלים שלהם, מה שמהווה הפרה של החוק והוגן.

התביעה מציינת שחברות ה-AI זקוקות למידע רב כדי להפוך את המודלים שלהם ליעילים ולמודרניים. חלק מהחברות קונות או מקבלות רישיון למידע מסחרי, אבל חלקן פשוט לוקטות מידע מהאינטרנט, כולל מידע שמוגן בזכויות יוצרים. התביעה מציינת שהדרך הזו של גניבת מידע היא לא רק בלתי חוקית, אלא גם מזיקה לעיתונאות המקצועית ולאמינות של המידע.

התביעה מגיעה לאחר שניסיונות להגיע להסכם עם החברות נכשלו. הניו יורק טיימס דורש מ-OpenAI ומיקרוסופט לשלם לו פיצויים בסך מיליארדי דולרים על הנזקים שנגרמו לו ולהפסיק להשתמש בכתבות שלו ללא אישור.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה