לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצד האפל של האמנות המלאכותית: איך Dall-E ו-Midjourney משפיעים על הסביבה והחברה?

תגיות
הצד האפל של האמנות המלאכותית: איך Dall-E ו-Midjourney משפיעים על הסביבה והחברה?
תמונה שיוצרה על ידי בינה מלאכותית (קרדיט: Freepik)

שנת 2023 היא שנת ה-AI, עם התקדמות מדהימה בתחום ה-Generative AI. אבל האם ידעתם איזה מחיר סביבתי יש לתמונות שאתם יוצרים ב-Dall-E ו-Midjourney? מחקר חדש חושף את ההשפעה של המודלים המייצרים תמונות מלאכותיות על פליטת הפחמן וצריכת האנרגיה.

תמונת חתול או טעינת סמארטפון?

המחקר החדש, שנערך על ידי Hugging Face ואוניברסיטת קרנגי מלון, הוא אחד הראשונים שמבחן את ההשפעה האנרגטית של מודלי GAI. החוקרים השתמשו בכלי בשם Code Carbon, שמודד את צריכת האנרגיה של המחשב בזמן הרצת המודל. הם גילו שיצירת תמונה בודדת במודל גמיש צורכת את אותה כמות אנרגיה של טעינה מלאה של סמארטפון, בעוד יצירת טקסט צורכת הרבה פחות. הם גם השוו את הצריכה האנרגטית של המודלים לפעילויות אחרות, כמו טיסות, נסיעות ברכב, או הפעלת מחשבים.

המודלים הגמישים ביותר הם הכי מזהמים

המחקר גם הראה שהמודלים הגמישים ביותר, שמייצרים תוכן מגוון ומותאם לפרומפט, צורכים הרבה יותר אנרגיה מאשר המודלים המתמקדים במשימות ספציפיות ומוגבלות. זה אומר שהמודלים הפופולרים ביותר, כמו ChatGPT, DALL-E ו-Midjourney, יכולים להיות הכי מזהמים לסביבה. למרבה הצער, החוקרים לא יכלו לבדוק את המודלים האלה, כי OpenAI לא הסכימה לשתף את המידע שלהם. המחקר עדיין לא עבר ביקורת עמיתים, אבל הוא מעורר שאלות חשובות על המחיר הנוסף של הבינה המלאכותית.

לעוד כתבות וחדשות מעניינות על בינה מלאכותית ו-AI

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה