לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סאם אלטמן חוזר להיות מנכ”ל OpenAI, מיקרוסופט מקבלת מושב בדירקטוריון

תגיות

לאחר סאגה של ימים, סאם אלטמן הודיע ביום שלישי שהוא חוזר להיות מנכ”ל OpenAI, החברה המובילה בתחום הבינה המלאכותית. אלטמן הוחזר לתפקידו לאחר שהופטר בפתע ביום שישי האחרון, וגרם למרד בין העובדים שחתמו על מכתב תמיכה בו. אלטמן יכהן תחת דירקטוריון חדש, שיכלול את ברט טיילור, לשעבר סמנכ”ל של סיילספורס, לארי סאמרס, לשעבר שר האוצר של ארה”ב, ואדם ד’אנג’לו, מייסד ומנכ”ל קוורה.

כזכור אלטמן פוטר מ-OpenAI בגלל שהוא לא היה כנה בתקשורת שלו עם הדירקטוריון של החברה, והוא איבד את האמון שלו. הדירקטוריון טען שאלטמן הסתיר ממנו מידע חשוב, ושהוא חיסל את היכולת שלו לפקח על החברה. לא ברור מה היה המידע שאלטמן הסתיר, אבל ישנם דיווחים שהוא היה בסכסוך עם חלק מהשותפים המייסדים של החברה על הכיוון והמשימה שלה

תגובתו של אלטמן

אלטמן כתב בפוסט ב-X שהוא “נרגש” לחזור ל-OpenAI ולהמשיך את השותפות החזקה עם מיקרוסופט, שהיא המשקיעה הגדולה ביותר בחברה. מיקרוסופט, שהשקיעה ב-OpenAI יותר ממיליארד דולר, תקבל גם מושב בדירקטוריון של החברה, אבל כמו “צופה” שאין לו זכות הצבעה. ההסכם החדש נועד לסיים את הטרבולנציה שקפצה בחברה, ולהבטיח את העצמאות והמשימה של OpenAI לקידום הבינה המלאכותית לטובת כל האנושות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה