לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר ההדחה המאכזת: סם אלטמן יצטרף למיקרוסופט, OpenAI מינתה מנכ”ל חדש

תגיות

אמש, סם אלטמן ביקר במשרדי OpenAI ורמז על חזרתו לחברה. לצערנו, השיחות נקלעו למבוי סתום. המדען הראשי, איליה סוצקבר, הודיע לעובדים על מינוי מנכ”ל זמני – אמט שיר, שכיהן כמנכ”ל טוויץ’ בעבר. במקביל, מיקרוסופט הכריזה כי אלטמן, גרג ברוקמן ועובדים נוספים שפרשו מ-OpenAI יקימו מחלקת AI חדשה בחברה.

אלטמן לא יחזור לתפקיד מנכ”ל OpenAI: 

אלטמן, המדען הראשי של OpenAI, לא יחזור לתפקיד המנכ”ל של החברה. במקומו, יונמן אמט שיר, המנכ”ל לשעבר של פלטפורמת הווידאו טוויץ’. נאדלה, מנכ”ל מיקרוסופט, היה מעורב במשא ומתן עם הדירקטוריון של OpenAI. נאדלה גם הודיע כי אלטמן, ברוקמן ועובדים נוספים מ-OpenAI יצטרפו למיקרוסופט על מנת להקים צוות מחקר חדש לבינה מלאכותית מתקדמת .

התפתחות מפתיעה 

אלטמן נמצא בדרכו בחזרה לחברה שהקים. סימנים רבים הצביעו על כך שהוא עשוי לחזור. גרג ברוקמן ונאדלה התכנסו עם הדירקטוריון של OpenAI לדון בחזרתו האפשרית. אלטמן רמז על חזרתו בפוסט בטוויטר והציג תמונה ממשרדי OpenAI.

דרישותיו של אלטמן

אחת הדרישות של אלטמן הייתה להחליף את חברי הדירקטוריון ולשנות את מבנה המשילות בחברה. סירובם של חברי הדירקטוריון להתפטר הוביל למינויו של שיר למנכ”ל זמני.

הצטרפות למיקרוסופט 

אלטמן, ברוקמן ועובדים נוספים מ-OpenAI יצטרפו למיקרוסופט על מנת להקים צוות מחקר חדש לבינה מלאכותית מתקדמת. מיקרוסופט מתחייבת לשותפות עם OpenAI ומצפה לעבוד יחד עם הצוות החדש של OpenAI.

אתר הטכנולוגיה The Information

 דיווח מוקדם יותר כי עשרות עובדים התפטרו מ-OpenAI בעקבות ההודעה על כך שאלטמן לא יחזור לתפקיד המנכ”ל. שלושה עובדים בכירים בחברה התפטרו כבר ביום שישי בעקבות הדחתו של אלטמן. סביר להניח שרבים מעובדים אלה יצטרפו לאלטמן וברוקמן במיקרוסופט.

מנכ”ל חדש ופסימי שיר, המנכ”ל החדש של OpenAI, התפטר מוקדם יותר השנה מתפקידו כמנכ”ל טוויץ’, פלטפורמה לשידורים חיים של משחקי וידאו שבבעלות אמזון. לפי בלומברג, הוא הצליח לזכות באמונם של חברי הדירקטוריון בעקבות הצהרות קודמות שלו על הסכנות הקיומיות שהבינה המלאכותית מציבה בפני האנושות.

כמו חלק מהחברים בדירקטוריון של OpenAI, לשיר יש קשרים לתנועת האלטרואיזם האפקטיבי, שידועה בעמדתה המסויגת כלפי AI. תחת הנהגתו, OpenAI עשויה להתקדם בקצב איטי יותר בכל הקשור להשקת מוצרים צרכניים ואולי לשים יותר דגש על תחום המחקר.

לעוד חדשות AI מעניינות ובינה מלאכותית

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה