לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אייפון 16, ויז’ן פרו ואייפד פרו חדש: כל מה שאנחנו יודעים על מוצרי אפל החדשים ב-2024

שנת 2024 תהיה שנה חשובה עבור אפל שתציג מגוון של מוצרים חדשים ומעודכנים בכל הקטגוריות שלה. החל מהצ’יפ החזק M3 במקבוק ובמק מיני, ועד השיפורים הטכנולוגיים בשעון האפל, ועד למוצר החדש והמהפכני של אפל – הוויז’ן פרו, משקפי המציאות המעורבת של אפל. אפל ממשיכה במסורת שלה של התחדשות ומצוינות, בואו נגלה ביחד מה מצפה לנו לשנה החדשה של 2024.

תגיות
מוצרי אפל מקלדת עכבר מטען אייפון ושעון חכם ברקע צבעוני וסימטרי
מגוון חידושים עבור המוצרים הקיימים של Apple (Freepik)

ויז’ן פרו (פברואר 2024)

אפל הכריזה על הוויז’ן פרו, המשקפי המציאות המעורבת שלה, בכנס ה-WWDC ביוני 2023, אבל הם סוף סוף כמעט מוכנים להשקה. אפל הציגה את הוויז’ן פרו מוקדם כדי לתת למפתחים זמן ליצור אפליקציות למכשיר, ומאז אפל עובדת על להשלים את החומרה ואת מערכת ההפעלה visionOS. השמועות האחרונות מציינות שאפל תשיק את הוויז’ן פרו בפברואר של 2024.

אישה ששמה על עצמה את משקפי המציאות המעורבת של אפל וויז׳ן פרו
מקור תמונה: Apple

בהשקה, הוויז’ן פרו יהיה זמין רק בארצות הברית, ונראה שאפל תדרוש מהלקוחות לרכוש בחנות או לאסוף הזמנות מקוונות בחנות כדי שעובדי אפל יוכלו לספק את ה-Light Seal והרצועה הסרוגה המתאימים להתאמה טובה, וגם עדשות מרשם של Zeiss למי שצריך אותן. המשקפיים דומים למשקפי מציאות מדומה אחרים כמו ה-Oculus, אבל הם עשויים מזכוכית ואלומיניום לתחושה איכותית. 

מפרטים ומחיר של Apple Vision Pro

חלק מהבודקים הראשוניים אמרו שהמשקפיים יכולים להיות כבדים על הראש, אבל אפל עשויה להציג רצועה נוספת כדי להקל על חלק מהמשקל. הוויז’ן פרו משתמש בשתי מסכים מיקרו-OLED ברזולוציה של 4K, והטכנולוגיה היא גם מתקדמת וגם יקרה יותר מהמסכים שמשתמשים בהם המתחרים של אפל. אפל אינה מצפה למכור הרבה משקפי ויז’ן פרו, והשמועות מציינות שהיא תייצר כ-400,000 יחידות. במחיר של 3,500 דולר, זה לא מפתיע שהעניין יהיה מוגבל.

היכולות וחווית השימוש של הוויז’ן פרו

המשקפי ויז’ן פרו הם מכשיר מציאות מעורבת שמעביר בין מציאות וירטואלית למציאות מוגברת באמצעות כתר דיגיטלי בצד. התוכן יכול להיות מוצג בסביבה וירטואלית מלאה, או בעולם האמיתי שמסביבך באמצעות היכולות המוגברות. יש יותר משני עשר מצלמות במשקפי הוויז’ן פרו, והם מופעלים באמצעות תנועות יד עדינות ותנועות עין.

הדגמה לשימוש במשקפי המציאות הרבודה של אפל
קרדיט: Macrumors.com

בנוסף תמצאו רצועות אודיו שמספקות אודיו מרחבי, ויש מסך חיצוני קצת מוזר שמקרין תמונה של העיניים שלכם כדי שאנשים יוכלו לדעת אם אתה משתמש במשקפיים במצב VR או AR. למרות שהמשקפיים אינם זולים במיוחד עבור רוב האנשים, זוהי השקה מרגשת כי היא מציגה את החזון של אפל לעתיד של המחשוב האישי, שמשלב בין העולם הפיזי לבין העולם הדיגיטלי באמצעות חוויות מעורבות.

Apple Vision Pro הוא מוצר חדשני שמציע יכולות חדשות למשתמשים, כמו ללמוד, לעבוד, לשחק וליצור בסביבות וירטואליות או מוגברות. הוויז’ן פרו הוא גם המוצר הראשון של אפל שמשתמש בצ’יפ ה-M3, שהוא הצ’יפ החזק ביותר של אפל עד כה, ומאפשר להריץ אפליקציות מורכבות ומשחקים באיכות גבוהה. הוויז’ן פרו הוא צעד גדול קדימה לאפל, ואנחנו נראה איך הוא ישנה את הדרך שאנחנו מתקשרים עם הטכנולוגיה.

אייפד פרו OLED (מרץ 2024)

אפל לא עדכנה את הקו של האייפד בשנת 2023, אבל 2024 תהיה השנה של האייפד. דגמי האייפד פרו יקבלו מסכי OLED משודרגים לראשונה, כך שמסכי האייפד פרו יהיו מרשימים כמו מסכי האייפון. זה יהיה הפעם הראשונה שאפל משתמשת בטכנולוגיית OLED למסך גדול כל כך, וטכנולוגיית OLED תביא שחורים עמוקים יותר, קצב רענון מהיר יותר, ניגודיות טובה יותר, ויעילות משופרת לחיסכון בסוללה.

Ipad Pro OLED אייפד פרו אולד
Freepik

העיצוב והמפרט של האייפד פרו OLED

מסכי OLED הם דקים יותר, ולכן ייתכן שאפל מתכננת להקטין את העובי של האייפד פרו. עידכון עיצוב צפוי ללוות את המעבר ל-OLED, והאייפדים החדשים יגיעו בגדלים של 11.1 אינץ’ ו-13 אינץ’, במקום הגדלים הנוכחיים של 11 אינץ’ ו-12.9 אינץ’. ההגדלה בגודל עשויה להגיע משינוי ברוחב המסגרת, כך שהגודל הפיזי יישאר בערך אותו דבר.

דגמי האייפד פרו ישתמשו בצ’יפ המהיר יותר M3, שהוצג לראשונה במקבוק פרו וב-iMac. הצ’יפ ה-M3, שנבנה על תהליך של 3 ננומטר, מציע עד 21 אחוז יותר מהירות CPU בהשוואה ל-M2, ו-15 אחוז יותר מהירות GPU. ה-GPU גם משתמש בארכיטקטורה חדשה שמייעלת את הקצאת והשימוש בזיכרון לביצועים ויעילות משופרים, וכולל גם האצת חומרה של קרינת קרניים וצללות רשת.

היכולות וחווית המשתמש של האייפד פרו OLED

אייפד פרו אולד חדש 2024
קרדיט: Macrumors.com

שיפורים ב-GPU יגרמו לגרפיקה וליכולות משחקים טובות יותר, וגם האייפד פרו יהיה יעיל יותר במשימות כמו עריכת וידאו. תכונות אחרות אפשריות כוללות עד 4TB של אחסון, יכולות טעינה MagSafe, ותג מחיר גבוה יותר בגלל הטכנולוגיה של המסך OLED. עוד על מה שאנחנו מצפים מהאייפד פרו תוכלו למצוא במדריך המיוחד שלנו לאייפד פרו OLED.

שני דגמי אייפד אייר חדשים (מרץ 2024)

אפל רוצה להציע לצרכנים יותר אופציות במגוון רחב של רמות מחיר, ולכן היא מרחיבה את הקו של האייפד אייר בשנת 2024. לראשונה, יהיו שני דגמי אייפד אייר, כמו שיש שני דגמי אייפד פרו. הגדלים יהיו דומים לאייפד פרו, ויגיעו ל-10.9 אינץ’ ו-12.9 אינץ’. דגמי האייפד אייר לא יהיו עם מסכי OLED, ProMotion, או תכונות אייפד מתקדמות אחרות, אבל הם יהיו זולים יותר מדגמי האייפד פרו.

דגמי אייפד אייר הישנים
מקור תמונה: Apple

מאז שאפל עדכנה את העיצוב של האייפד אייר בשנת 2021, אנחנו לא מצפים לשינוי גדול במראה של המכשיר, אבל ייתכן שיהיו כמה שיפורים קטנים כדי להתאים לגודל המסך החדש.

מערכת הפעלה חדשנית IOS 18 (יוני 2024)

אפל מציגה עדכוני תוכנה חדשים באופן שנתי בכנס ה-WWDC שלה, והשנה, אנחנו מצפים לאיואס 18. איואס 18 אמור להיות אחד העדכונים המעניינים ביותר שהיה לנו בשנים האחרונות, כי השמועות עד כה מצביעות על כך שאנחנו הולכים לראות את אפל נכנסת לתחום ה-AI הגנרטיבי בגדול. AI ולמידת מכונה ישמשו בדרכים רבות באיואס 18, עם מגוון של אינטגרציות AI חדשות באפליקציות. באפל מיוזיק, למשל, אולי נראה פלייליסטים שנוצרים אוטומטית, ובאפליקציות כמו פייג’ס וקיינוט, אולי נראה כתיבה ויצירת מצגות שמוסייעות ב-AI.

סירי צפוי לקבל תכונות שמופעלות על ידי מודלים שפתיים גדולים (LLMs), שהם הכוח המניע מאחורי הצ’טבוטים כמו chatGPT. סירי יכלול אינטגרציה עמוקה יותר עם האפליקציה של הקיצורים לאוטומטיזציה של משימות מורכבות, ויהיו אינטראקציות משופרות בין סירי לאפליקציה של ההודעות.

Apple IOS 18 וסמל של סירי עם מערכת ההפעלה החדשה של אפל שתגיע ב2024
קרדיט: Macrumors.com

דובר על הודעות, איואס 18 יראה את אפל מאמצת את השירותים התקשורתיים העשירים (RCS) כחלופה ל-SMS/MMS. RCS ישמש לשיחות בין משתמשי אייפון למשתמשי אנדרואיד, והוא ישפר את ההודעות החוצות פלטפורמות.

תמיכה בתמונות ובסרטונים ברזולוציה גבוהה יותר, כמו גם הודעות קוליות, תגובות אמוג’י חוצות פלטפורמות, קבלות קריאה, מחווני הקלדה בזמן אמת, ועוד.

אייפון 16 (ספטמבר 2024)

דגמי האייפון 16 הרגילים צפויים להיראות דומים לדגמי האייפון 15 ללא שינויים בגודל או בעיצוב, אבל יהיו כמה שיפורים משמעותיים. אפל מתכננת להשתמש בסידור אנכי של המצלמות כדי לתמוך בלכידת וידאו מרחבי, ולהיפטר מהסידור האלכסוני של העדשות.

הדגמה לאיך ייראה אייפון 16
קרדיט: Macrumors.com

אייפון 16 עם איילנד דינמי כרגע, דגמי האייפון 15 פרו הם המכשירים היחידים שיכולים להקליט וידאו מרחבי שניתן לצפות בו בוויז’ן פרו, אבל זה אמור להשתנות בשנת 2024. יש גם כפתור לכידה חדש בכל ארבעת דגמי האייפון 16, שהכפתור ימוקם בצד הימני של המכשיר מתחת לכפתור ההדלקה.

אילוסטרציה לאיך ייראה אייפון 16
קרדיט: Macrumors.com

הוא יהיה בערך באותו המקום כמו האנטנה של mmWave בדגמי האייפון של ארה”ב, עם האנטנה של mmWave שעומדת לעבור לצד השמאלי. כפי שהשם מציג, הכפתור לכידה יספק למשתמשים דרך מהירה לצלם וידאו. הכפתור לכידה יהיה קיבולי, ויספק משוב הפטי כשלוחצים עליו, ובנוסף השמועות מציינות שהוא תומך ברמות לחץ מרובות.

הכפתור הפעולה שהוצג עם האייפון 15 פרו אמור להתרחב לדגמי האייפון 16 הרגילים, כך שהוא יהיה זמין בכל הקו של 2024. הכפתור הפעולה יכול להיות מוקצה לעשות דברים כמו להשתיק/לבטל השתקה, להפעיל תרגום, להדליק את הפנס, להגדיר מצב פוקוס, להפעיל קיצור דרך מותאם אישית, ועוד.

צילום השוואה בין האייפונים השונים
קרדיט: Macrumors.com

הכפתור הפעולה בדגמי האייפון 16 עשוי להיות משודרג להשתמש בטכנולוגיה קיבולית, שתספק משוב הפטי כשלוחצים עליו.

עם הקו של האייפון 15, אפל הגבילה את הצ’יפ ה-3 ננומטר A17 Pro לאייפון 15 פרו ופרו מקס, אבל בשנת 2024, כל ארבעת דגמי האייפון יקבלו צ’יפים של A-series ב-3 ננומטר. עיצוב תרמי חדש למניעת התחממות הוא אפשריות גם כן.

אפל ווטץ’ X (ספטמבר 2024)

אפל מתכננת עדכון גדול לאפל ווטץ’ השנה, אולי בחגיגה ליובל העשור של המכשיר. האפל ווטץ’ הוכרז בשנת 2014, אבל יצא לאור רק בשנת 2015, ולכן מבחינה טכנית אין ברור אם היובל ייפול בשנת 2024 או בשנת 2025. 2024 תהיה, אולם, השנה שאנחנו מצפים לקבל את “אפל ווטץ’ 10” או “אפל ווטץ’ X” כפי שהשמועות קוראות לו.

אפל watch ל2024
Freepik

אפל ווטץ’ ורוד אולטרה השמועות מציינות שיהיה עיצוב חדש ותכונות בריאות חדשות לאפל ווטץ’ של 2024. האפל ווטץ’ הבא יכול להיות דק יותר, ואפל עשויה להטמיע מערכת חיבור מגנטית לרצועות, שמשנה את הדרך שהרצועות מתחברות לאפל ווטץ’ לראשונה.

המערכת החדשה של הרצועות תאומר שהרצועות הנוכחיות לא יהיו תואמות כנראה לגרסה החדשה של האפל ווטץ’, אבל החלפת למערכת מגנטית תשחרר מקום באפל ווטץ’ או להקטין את המארז או להוסיף סוללות גדולות יותר או רכיבים חדשים אחרים.

Apple Watch 2024 השעון החכם של אפל
קרדיט: Macrumors.com

אפל לא הוסיפה תכונות בריאות חדשות לשעון זמן רב, אבל בשנת 2024, אולי נראה את זיהוי אפנאת השינה ומדידת לחץ הדם. השמועות מציינות שהאפל ווטץ’ יוכל לזהות היפרטנסיה, ולעקוב אחרי המגמה של לחץ הדם של המשתמש. האיטרציה הראשונה של מדידת לחץ הדם לא תיתן קריאות ספציפיות של סיסטולי ודיאסטולי, אבל גרסה עתידית אולי כן.

לסיכום

במהלך 2024 נוכל לצפות לסדרות חדשות ומרגשות של מוצרי אפל שכולנו נוכל להנות מהטכנולוגיה שלהם, החל מאייפון 16 ועד לגרסת הפעלה IOS 18 יש לנו המון למה לצפות, מקווים שנהניתם מהקריאה!

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה