לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל חג המולד: אפל מורידה את Apple Watch מהחנויות

אפל (Apple) נאלצה להפסיק את המכירה של שעונים חכמים מהדורות החדשות ביותר באתר האינטרנט הרשמי שלה, בעקבות החלטה של רשות המסחר האמריקאית (ITS). הרשות קבעה כי אפל הפרה את פטנטים של חברת Masimo, שמייצרת מכשור רפואי, בקשר לחיישן מד חמצן בדם (SpO2) שמובנה בשעונים החכמים של אפל. אפל ביקשה לדחות את האיסור עד לסיום הערעור שלה, אך הבקשה נדחתה ביום רביעי.

תגיות
Apple Watch
מקור: Apple

המוצרים המושפעים: Apple Watch Series 9 ו-Apple Watch Ultra 2

האיסור על המכירה חל על Apple Watch Series 9 ו-Apple Watch Ultra 2, שהם הדגמים המתקדמים ביותר של אפל בשוק השעונים החכמים. החיישן SpO2 הוא אחת התכונות הבולטות של השעונים האלה, שמאפשרת למשתמשים לעקוב אחר רמת החמצן בדם שלהם בזמן אמת. החיישן הושק לראשונה ב-Apple Watch Series 6 בשנת 2020, ומאז הוא נמצא בכל הדגמים העיקריים של אפל. אפל גם הורידה מהאתר שלה גרסאות מעודכנות של שעונים ישנים יותר עם החיישן, סדרה 7 וסדרה 8.

ההשלכות: הסרה מהאתר ומהחנויות, וניסיון לשינוי בתוכנה

אפל תצטרך להסיר את השעונים המושפעים גם מהחנויות הפיזיות שלה עד לסוף השבוע הקרוב. המשתמשים שעדיין רוצים לקנות את השעונים יוכלו לעשות זאת דרך מוכרים מורשים אחרים, שעדיין יש להם מלאי. האיסור אינו חל במדינות אחרות מלבד ארה”ב, ואין ברור כמה זמן הוא יחול.

אפל מנסה לפתור את הבעיה באמצעות שינויים בתוכנה של השעונים, שיאפשרו לה להשתמש בחיישן SpO2 בלי להפר את הפטנטים של Masimo. השינויים יכולים להיות באופן שהשעונים מחשבים את רמת החמצן בדם או באופן שהם מציגים את הנתונים למשתמשים. עם זאת, ייתכן שזה לא יספיק, כי הטענה של Masimo היא שהפטנטים קשורים גם לחומרה של החיישן, ולא רק לתוכנה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה