לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפל עומדת לשנות את הכללים: האם זה יפגע במונופול שלה?

אפל אינה חברה שמקבלת בשמחה שינויים. אבל היא גם לא אומרת תודה על שינויים שמוטלים עליה. לאחר שהאיחוד האירופי הכריח אותה לוותר על הבורך לטובת USB-C בשנה האחרונה, היא התגוננה, ובימים האחרונים היא מכינה את עצמה ל-2 שינויים גדולים נוספים שהיא חייבת לעשות.

תגיות
צילום אייפון על גבי רקע כתום אפרסק קונספט חברת אפל יצרנית אייפון
מהם השינויים המשמעותיים שיתרחשו?

אפל נפגעת מהחוק האירופי

אפל תאלץ לשנות את הכללים המנהלים את האפליקציות שלה ב-iOS, ולאפשר למשתמשים להתקין אפליקציות ממקורות אחרים מלבד ה-App Store. השינוי הוא תוצאה של חוק חדש של האיחוד האירופי, שנקרא DMA (Digital Markets Act), שמטרתו למנוע מחברות גדולות כמו אפל להשתמש בכוחן להגביל את התחרות ולהגדיל את הפערים בין הגדולות להקטנות.

החוק יחול רק באירופה, אבל יש סיכוי שמדינות אחרות יעקבו אחריו. אפל מתכננת להכניס את השינוי בשבועות הקרובים, לפי דיווח של מארק גורמן מבלומברג.

השלכות השינוי למשתמשים ולמפתחים

השינוי שאפל עומדת לעשות יאפשר למשתמשים להוריד קבצי APK מהאינטרנט או מחנויות אפליקציות אחרות, ולהריץ אותם על המכשירים שלהם. זה אומר שהם יוכלו לגשת לאפליקציות שאינן זמינות ב-App Store, או לחסוך כסף על אפליקציות שנמכרות במחיר גבוה יותר ב-App Store.

אפל תשאיר את האפשרות הזו כברירת מחדל מושבתת, ותזהיר את המשתמשים מהסיכונים האבטחתיים והסביבתיים שלה. השינוי ישפיע גם על המפתחים, שיהיו יכולים להשתמש במערכות תשלום אחרות מלבד של אפל, ולחסוך את העמלה של 30% שאפל גובה מהם. אפל תמשיך להציע את המערכת התשלום שלה כאופציה, ותטען שהיא הכי בטוחה והכי נוחה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה