לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גוגל מוסיפה התראות לפלאפון על תגיות זיהוי לא ידועים: שיפור אבטחת אנדרואיד

תגיות
Google And Apple
גוגל מוסיפה התראות לפלאפון על תגיות זיהוי לא ידועים: שיפור אבטחת אנדרואיד

גוגל נוקטת בצעדים לשיפור האבטחה של מכשירי אנדרואיד על ידי הצגת תכונה חדשה המאפשרת זיהוי אוטומטי וידני של תגים המשמשים לאיתור אובייקטים לא ידועים בקרבת משתמשים. המטרה היא למנוע שימוש לרעה בתגים אלו, שהפכו לפתרון זול למעקב אחר אנשים. עם הפופולריות הגוברת של תגי מעקב אחר אובייקטים כמו AirTag של אפל ו-SmartTag של סמסונג, גוגל שיתפה פעולה עם אפל כדי לטפל בסיכונים הפוטנציאליים הקשורים למכשירים אלה.

תגי מעקב אובייקטים

תגי מעקב אובייקטים צברו פופולריות משמעותית בשנים האחרונות, ומציעים למשתמשים דרך נוחה לאתר את חפציהם. עם זאת, תגים אלה הפכו גם לכלי עבור שחקנים זדוניים לעקוב אחר אנשים ללא הסכמתם. ככזה, גוגל זיהתה את הצורך לטפל בבעיה זו ונוקבת בצעדים לשיפור בטיחות המשתמש.

שיתוף פעולה בין גוגל ואפל

בשיתוף פעולה נדיר, גוגל ואפל איחדו כוחות כדי להתמודד עם השימוש לרעה בתגי מעקב. כפי שהובטח בכנס המפתחים של Google I/O 2023, גוגל משיקה סט של תכונות חדשות למכשירי אנדרואיד. תכונות אלו יעזרו למשתמשים לזהות אם יש תג זיהוי אובייקט לא מורשה בקרבתם. שיתוף פעולה זה נועד לספק פתרון מקיף לבעיה על פני פלטפורמות שונות.

הודעות משופרות והנחיית משתמש

עם העדכון החדש, משתמשי אנדרואיד עם מכשירים עם גרסה 6.0 ומעלה יקבלו התראות אוטומטיות כאשר תג זיהוי אובייקט לא ידוע מזוהה בקרבת מקום. ההודעה תציג את המיקום האחרון הידוע של התג ותציע אפשרויות להשמיע צליל כדי לאתר אותו. תכונה זו דומה ליכולות של AirTags של אפל והיא תורחב ליצרניות תגי מעקב אחרות בעתיד.

הבטחת בטיחות ופרטיות המשתמש

כאשר משתמשים יקבלו התראה על תג זיהוי אובייקט לא מורשה בקרבת מקום, הם יקבלו גם הנחיות לגבי הפעולות שיש לנקוט. הנחיות אלו עשויות לכלול קריאה לעזרה אם הם חשים לא בטוחים, קבלת מידע על מיקום, גישה לפרטים על תג המעקב, ואפילו המלצה לצלם את המידע, שיימחק אוטומטית לאחר 24 שעות. למשתמשים גם יינתנו הנחיות כיצד לבטל את התג כדי להבטיח את בטיחותם ופרטיותם.

ההשקה המושהית של רשת Find My Device של Google

גוגל הודיעה בעבר על תוכניות להשיק גרסה מעודכנת של רשת Find My Device שלה בכנס Google I/O 2023. עם זאת, בשל שיתוף הפעולה עם אפל בנושא ניטור תגי אובייקט לא מורשים, גוגל החליטה לדחות את ההשקה עד שאפל תטמיע את השינויים הדרושים ב-iOS. עיכוב זה מדגים את המחויבות של שתי החברות לטפל ביעילות בשימוש לרעה בתגי מעקב.

לסיכום

הוספת ההתראות של גוגל לזיהוי תגי זיהוי אובייקטים לא ידועים מציגה את מחויבותה לשיפור האבטחה של מכשירי אנדרואיד. שיתוף הפעולה בין גוגל ואפל מסמל מאמץ מאוחד לטפל בסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לתגי מעקב אחר אובייקטים. על ידי מתן הודעות, הנחיות למשתמש והמלצות לפעולה, Google שואפת להגן על המשתמשים מפני מעקב בלתי מורשה ולהבטיח את בטיחותם ופרטיותם. ההשקה המאוחרת של רשת Find My Device של גוגל מדגישה את החשיבות של גישה מקיפה בטיפול בבעיה זו בפלטפורמות שונות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה