לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דו”ח משרות בארה”ב מפיח חיים בתרחיש ”נחיתה רכה” של הפד

תגיות
Credit: freepik

קפיצה בכוח העבודה והקלה בגידול השכר מצביעים על כך ששוק העבודה בארה”ב מתחיל לנוע כפי שהפדרל ריזרב קיווה שיהיה, כדי להביא את ההיצע והביקוש לעובדים לאיזון טוב יותר ולעזור במאבקו נגד האינפלציה.

לאחר שנה שבה מדדים בסיסיים רבים של שוקי העבודה נתקעו ברמות שלדעת הבנק המרכזי בארה”ב אינם עולים בקנה אחד עם המחירים היציבים, נתוני התעסוקה לדצמבר שפורסמו ביום שישי הביאו רמז של הקלה.

כמעט 165 מיליון אנשים היו בעבודה או חיפשו אותם בחודש שעבר, שיא שיא שהראה שיפור מצופה בהיצע העבודה. חברות אמריקאיות הוסיפו 223,000 משרות שכר כדי להגביל את השנה שבה התקבלו לעבודה 4.5 מיליון אנשים, סה”כ חורג בעידן שלאחר מלחמת העולם השנייה רק ב-6.7 מיליון ב-2021.

במקביל, השכר לשעה – מחיר העבודה – צמח בקצב השנתי האיטי ביותר מזה 16 חודשים וירד בנקודת אחוז שלמה מאז סוף הרבעון הראשון של 2022. השכר הממוצע השבועי עלה ב-3.1%, הקצב האיטי ביותר מאז מאי 2021.

הסוחרים לקחו את הדו”ח כראיה שעבודתו של הפד קרובה להסתיים. המניות בארה”ב עלו וסוחרים בחוזים עתידיים בריבית הוסיפו להימורים שהפד יאט עוד יותר את קצב העלאת הריבית שלו ב-31 בינואר עד 31 בפברואר. פגישה אחת ובסופו של דבר נעצר מטווח הריבית של 5.00%-5.25% שכמעט כל הבנקים המרכזיים בארה”ב סימנו כי הם מאמינים כי יהיה צורך להעלות את האינפלציה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה