לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הניו יורק טיימס אוסר על שימוש בתכניו לאימון מודלים של AI

תגיות
ידיים מחזיקות מגזין חדשות
הניו יורק טיימס אוסר על שימוש בתכניו לאימון מודלים של AI

בעידן הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, עיתונים וספקי תוכן מובילים שואפים לשיפור ולהתקדמות בתחום זה. אך נראה שלאחרונה הניו יורק טיימס, אחד העיתונים המשפיעים ביותר בארצות הברית, בחר לקחת צעד אחורה ולהכניס מגבלות על שימוש בתכניו לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית.

שינוי במדיניות הניו יורק טיימס בעידן הטכנולוגיה

החל מטקסטים ותמונות, דרך קטעי אודיו/וידאו וכלה במטא נתונים, הניו יורק טיימס הכריז כי אף גורם מחוץ לעיתון לא יורשה להשתמש בתכנים אלו לצורך פיתוח מודלים של בינה מלאכותית. דבר זה בא בעקבות הכרזה של גוגל, שבה הם נידונו כי הם מתכוונים לאסוף נתונים מהאינטרנט כדי להכשיר את שירותי הבינה המלאכותית שלהם.

הניו יורק טיימס כמו כל עיתון אחר, מסתמכת על תוכן המגוון שהיא מפרסמת על מנת לשרת את הקהל שלה ולספק מידע עדכני ואמין. אך החל מעכשיו, העיתון בחר להוריד מניגון את תכניו ולאפשר גישה להם רק לצרכי קריאה ועדכון, ולא לצורך פיתוח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים.

שיח על התקדמות הטכנולוגיה ושיקולים אתיים

המהלך הזה בידור את השאלה החשובה על כך אילו הם הגבולות של שימוש בתכני ציבורי, ולמה מדובר בשיח ממוסגר כל כך מוקדם כשהטכנולוגיה מתקדמת.

בפברואר התקיימה עסקה בין הניו יורק טיימס לגוגל בסכום של 100 מיליון דולר, שמאפשרת לטיימס להציג את תוכנים מעיתון בפלטפורמות של החברה למשך שלוש שנים הבאות. ייתכן והשינויים במדיניות של הניו יורק טיימס משמעם חקיקה לגבי שימוש בתוכן ציבורי גם על ידי חברות מתחרות כמו OpenAI ומיקרוסופט.

הגבולות של שימוש בתכנים ציבוריים והשימוש בהם לצורך פיתוח מוצרים טכנולוגיים הם שאלות חשובות שיש לדון בהן על מנת למצוא את האיזון המתאים בין התקדמות טכנולוגית לשימור פרטיות ואבטחת המידע. בסופו של דבר, האיזון יהיה מכריע לקיום והתפשטות של טכנולוגיות חדשות בעידן העתיד.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה