לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כלי רכב חשמליים היוו 10% מכלל המכוניות החדשות שנמכרו בשנה שעברה

תגיות
credit by: @ digitalpen, freepik

הצמיחה הזו במכירות כלי רכב חשמליים מונעת בעיקר על ידי סין ואירופה, שם ממשלות יישמו מדיניות ותמריצים לעידוד אימוץ מכוניות חשמליות. בסין, למשל, מכירות כלי רכב חשמליים עלו ב-97% בשנת 2020 והגיעו ל-1.3 מיליון יחידות, המהווים כ-5% מסך מכירות הרכב במדינה. באופן דומה, באירופה, מכירות כלי רכב חשמליים צמחו בכ-35% והגיעו ל-1.3 מיליון יחידות, המהווים כ-7% מסך מכירות הרכב.

הצמיחה במכירות כלי רכב חשמליים באזורים אלה מונעת משילוב של גורמים. ראשית, ממשלות מיישמות מדיניות ותמריצים לעידוד אימוץ מכוניות חשמליות, כגון מתן הטבות מס וסובסידיות, ומחייבות שאחוז מסוים ממכירות המכוניות החדשות חייבות להיות חשמליות. זה נעשה כדי לסייע בהפחתת זיהום האוויר ופליטת גזי חממה, כמו גם כדי לתמוך בצמיחת התעשיות המקומיות.

שנית, העלות של מכוניות חשמליות יורדת, מה שהופך אותן לזולות יותר עבור הצרכנים. עלויות הסוללה, המהוות חלק ניכר מהעלות הכוללת של מכונית חשמלית, ירדו בכ-80% במהלך העשור האחרון. זה הפך את המכוניות החשמליות לתחרותיות יותר עם מכוניות המונעות בנזין, והקל על היצרנים להציע יותר דגמים במחירים נוחים יותר.

שלישית, חלה עלייה משמעותית במספר דגמי כלי רכב חשמליים הזמינים בשוק, כאשר רבים נוספים צפויים לצאת בשנים הקרובות. זה הקל על הצרכנים למצוא מכונית חשמלית העונה על הצרכים וההעדפות שלהם.

למרות הצמיחה החזקה במכירות כלי רכב חשמליים בסין ובאירופה, המכירות בארצות הברית פיגרו מאחור. בשנת 2020, מכירות כלי רכב חשמליים בארה”ב הסתכמו בסביבות 300,000 יחידות, המהווים כ-2% מסך מכירות הרכב. זה נובע בחלקו מהיעדר תמיכה ותמריצים ממשלתיים, כמו גם חוסר מודעות והבנה של הצרכנים לגבי מכוניות חשמליות.

עם זאת, צפוי כי מכירות כלי רכב חשמליים בארה”ב יגדלו בשנים הקרובות. יצרניות רכב גדולות רבות הכריזו על תוכניות לשחרר דגמי כלי רכב חשמלייםחדשים ולהשקיע רבות בייצור כלי רכב חשמליים, ומדינות וערים רבות מיישמות מדיניות ותמריצים לעידוד אימוץ מכוניות חשמליות.

לסיכום, שוק כלי רכב החשמליים העולמי חווה כיום צמיחה משמעותית, כאשר סין ואירופה מובילות. הצמיחה מונעת על ידי שילוב של גורמים כולל מדיניות ממשלתית ותמריצים, ירידה בעלויות וגידול במספר דגמי החשמל הזמינים. בעוד המכירות בארה”ב פיגרו מאחור, צפוי שהן יגדלו בשנים הקרובות. עם הפיכת שוק החשמל למיינסטרים יותר, יהיה מעניין לראות כיצד הוא מעצב את עתיד תעשיית הרכב.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה