לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיקרוסופט מתכננת להשקיע 10 מיליארד דולר ביצירת כלי בינה מלאכותית

תגיות
Credit by: by Robert Scoble is licensed under CC BY 2.0.

מיקרוסופט מתכננת להשקיע 10 מיליארד דולר ב-OpenAI, הסטארט-אפ מאחורי כלי הבינה המלאכותית הפופולרית ChatGPT, על פי דיווח של Semafor.

העסקה היא חלק מסבב גיוס עם משקיעים אחרים המעורבים שיעריך את OpenAI בסכום עתק של 29 מיליארד דולר, דיווחה Semafor ביום שלישי, בציטוט אנשים שמכירים את הנושא.

לא ברור אם העסקה הושלמה, אך גיליונות מונחים שנשלחו למשקיעים פוטנציאליים הצביעו על כך שהתוכנית הייתה לסגור את העסקה עד סוף 2022, דיווח Semafor.

לפי הדיווחים, מיקרוסופט תקבל נתח של 75% מהרווחים של OpenAI עד שהיא תחזיר את הכסף על השקעתה, ולאחר מכן החברה תקבל 49% ממניות OpenAI.

במשך מספר שבועות, עולם הטכנולוגיה שוקק פטפוטים על ChatGPT. הכלי הוא מודל לעיבוד שפה טבעית, כלומר הוא נועד ליצור טקסט שנראה כאילו אדם כתב אותו.

מודל הבינה המלאכותית, בעצמו גרסה של משפחת דגמי השפה הגדולים של GPT-3, שימש לכל דבר, החל מפיתוח קוד ועד כתיבת מאמרים במכללה.

הימור על ChatGPT יכול לעזור למיקרוסופט להגביר את מאמציה בחיפוש באינטרנט, שוק שנשלט על ידי גוגל. לדפדפן Bing של החברה יש רק נתח קטן משוק מנועי החיפוש העולמי, אולם יש לקוות שהעסקה תוכל לעזור לחברה לשבש את הדומיננטיות של גוגל על ידי הצעת יכולות חיפוש מתקדמות יותר.

בדצמבר פרסם מורגן סטנלי דו”ח שבודק האם ChatGPT מהווה איום על גוגל. בריאן נובאק, האנליסט הראשי של הבנק באלפבית, כתב שמודלים של שפה יכולים לקחת נתח שוק “ולשבש את מעמדה של גוגל כנקודת הכניסה לאנשים באינטרנט”.

OpenAI, שהוקמה על ידי יזם עמק הסיליקון סם אלטמן ב-2015, השיקה את ChatGPT שלה לציבור בסוף נובמבר. למרות האופטימיות לגבי הפוטנציאל שלו, הפרויקט בוער במזומנים בגלל רמת הלחץ העצומה על השרתים שלו הנובעת מהוויראליות שלו. חמישה ימים לאחר ש-OpenAI שחררה את ChatGPT, אמר אלטמן שכלי מחקר הצ’אט חצה מיליון משתמשים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה