לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מהפכת המסעדנות כאן? הסטארט-אפ הישראלי שמוריד מחירים בישראל

תגיות
הסטארט-אפ הישראלי שמוריד מחירים במסעדות בישראל

“Taim”, סטארט-אפ ישראלי, הציג טכנולוגיה פורצת דרך שנועדה לחולל מהפכה בניהול המלאי עבור מסעדות, מאפיות, מעדניות, ירקות ובתי קפה. עם הפתרון החדשני שלהם, עסקים יכולים לטפל ביעילות במוצרים הטריים שלא נמכרו על ידי יצירת סלי הפתעה המוצעים ללקוחות חדשים במחירים מוזלים משמעותית.

גישה פשוטה וידידותית זו מאפשרת למפעלים לפנות בצורה חלקה את המלאי שלהם בסוף כל יום עבודה, תוך מתן הזדמנות מרגשת וחסכונית לצרכנים ליהנות ממוצרים באיכות גבוהה.

שינוי מהפכני בתעשיית המסעדנות

התכוננו לשינוי פורץ דרך בתעשיית המסעדנות בישראל כסטארט-אפ מקומי פורץ דרך תופסת את מרכז הבמה. הסטארט-אפ הישראלי החדשני הזה מטפל בשני חששות מכריעים בו-זמנית, שואף להילחם בבזבוז מזון תוך הורדת מחירים במסעדות המקומיות. הסטארט-אפ המכונה “Taim”, פיתח טכנולוגיה חדשנית המאפשרת למסעדות, מאפיות, מעדניות, ירקות ובתי קפה לנהל ביעילות את המלאי הטרי שלא נמכר.

בסוף כל יום עבודה, מפעלים אלו יכולים להציע ללקוחות חדשים סלסלות הפתעה מלאות במוצרים איכותיים במחירים מוזלים להפליא. הפתרון הפשוט אך החזק הזה מספק מצב של win-win, מבטיח שאוכל שלא נמכר ינוצל היטב תוך שהוא מציע ללקוחות חוויה קולינרית משתלמת ומענגת.

משנה את החוקים הקיימים

גישה חדשנית זו מציגה מודל משנה משחק שטרם נראה בישראל, ומניבה יתרונות לכל הצדדים המעורבים. לעסקי מזון סוף סוף יהיה אמצעי להקל על ההפסדים הכספיים המיוחסים לבזבוז מזון.

הצרכנים, בתורם, יתענגו על ההזדמנות להתענג על מטבח טרי ומזין ממגוון מגוון של מסעדות ומוסדות מזון במחירים מפתים. בינתיים, אנחנו יכולים לחגוג ביחד את המשמעות הסביבתית של הפחתת בזבוז מזון.

ערימת אוכל ומזון טרי הכולל בשר ירקות חלב וגבינות כחלק מהסטארטאפ החדש taim
לעסקי מזון סוף סוף יהיה אמצעי להקל על ההפסדים הכספיים המיוחסים לבזבוז מזון (Credit- Freepik)

ישראל יורדת בטבלאות מדדי כמויות האשפה הממוצעת לנפש

למודל פורץ דרך זה יש חשיבות מיוחדת עבור ישראל, המדורגת בין המדינות הגבוהות בעולם מבחינת בזבוז מזון בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. באופן מזעזע, כל אדם בישראל משליך בממוצע 210.4 ק”ג מזון, בעוד הנתונים עומדים על 59 ק”ג בארה”ב ו-85 ק”ג בצרפת.

שפע של עסקים בעלי שם כבר אימצו את היוזמה החלוצית הזו, ביניהם מקסיקנה, מסעדת פר דרייר, מאפיית גליתא, קפה אסמבלאז’, לחם ארז, קפה ג’רה, קפה MA JOLIE, פיצה עגבניות, בוטיק סנטרל, מעדני פיקה, קפה חמניה, קפה מיליס, פעמיים בית קפה, ועוד.

אמנם המודל הזה עשוי להיות חדשני לישראל, אבל הקונספט העולמי כבר הוכיח את עצמו כמוצלח באמצעות פלטפורמות כמו “Too Good To Go”, שצבר עשרות אלפי מסעדות ומעדניות ברחבי מדינות רבות, כולל אלו שהובילו שפים מוערכים.

המיזם הישראלי הזה הוקם על ידי שלושה יזמים, דיאנה גרנצוויג, רפאל גרנצוויג ודוד מלול, שעלו לישראל לפני קרוב לעשור וניסו להכניס את המודל העולמי לשוק הישראלי. הפלטפורמה אמורה להתחיל לפעול ביוני. במהלך החודש האחרון פעל צוות המכירות של החברה בגיוס פעיל של מסעדנים שיצטרפו ליוזמה, כאשר מספר לא מבוטל של בעלי מסעדות מאזור המרכז כבר אימצו את הפרויקט.

איש שנהנה ממחירי מזון מוזלים בעקבות הסטארטאפ החדש
הקונספט העולמי כבר הוכיח את עצמו כמוצלח באמצעות פלטפורמות כמו “Too Good To Go”, שצבר עשרות אלפי מסעדות ומעדניות ברחבי מדינות רבות ֿ(Credit- Freepik)

אז איך זה ייראה בפועל?

הפלטפורמה תכלול קטגוריות שונות, כולל מסעדות, מעדניות, מכולות וצמחייה ירוקה. בתוך כל קטגוריה, למשתמשים תהיה אפשרות לסנן תוצאות על סמך רמות מחיר ואזורים גיאוגרפיים. בכל יום אחר הצהריים, בעלי עסקים יפרסמו חבילות ארוחות על בסיס המלאי שנותר, תוך מתן גמישות וקלות תפעול ללא התחייבות למנות ספציפיות.

בצד הצרכני, פרטיים יכולים לבקר באתר מדי ערב ולהזמין מנות ממסעדות שונות, ונהנים מאלמנט הפתעה מענג, מגוון רחב של אפשרויות והנחה משמעותית בהשוואה למחירי התפריט הרגילים. בנוסף, הפלטפורמה תאפשר ללקוחות לדרג ולספק משוב על חוויות האוכל שלהם, ולעזור לאחרים לקבל החלטות מושכלות בעת הזמנה מהאתר.

היזם דוד מלול מסביר, “מאז שהגענו לישראל, גילינו שתי תובנות מרכזיות: לישראלים יש זיקה חזקה לסעודה בחוץ, אבל מסעדות עלולות לעלות ביוקר. ככל שהעמקנו ודיברנו עם בעלי מסעדות, זיהינו את בזבוז האוכל העצום שמתרחש. בסופו של כל יום. מתוך הכרה בצורך, פיתחנו פתרון טכנולוגי הפונה לקהלי יעד שונים. המודל המוצלח הזה יושם ברחבי העולם, ואין סיבה שהוא לא יוכל לשגשג במדינת סטארט-אפ כמו ישראל. התגובות החיוביות שקיבלנו מהתעשייה מאשרות עוד יותר את נחיצות הפתרון הזה”.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה