לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ענקית המוזיקה Spotify נמצאת בקשיים כלכליים וקיצוצים

בשבוע האחרון, WIRED Start חקרה את הדגם העסקי המורכב של ספוטיפיי, השירות המוביל בעולם להזרמת מוסיקה. על אף הפופולריות הרבה של החברה, היא כמעט ולא מרוויחה כסף וכרגע היא מפחיתה את הצוות שלה ב-17 אחוז ונמצאת בבעיות חוקיות עם אמני מוזיקה.

תגיות
אוזניות שחורות ואפליקציית sporify בגווני ירוק שחור
Freepik

ספוטיפיי נוסדה לפני 17 שנים עם הרעיון להציע למאזינים גישה קלה ונוחה למוסיקה מכל הז’אנרים והאמנים. החברה הצליחה להגיע למעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אבל היא גם נתקלה בבעיות רבות עם התעשייה המוסיקלית, האמנים והמתחרים.

איך ספוטיפיי משלמת לאמנים?

אחת הביקורות הנפוצות על ספוטיפיי היא שהיא לא משלמת מספיק לאמנים שהמוסיקה שלהם מוזרמת בשירות. לפי נתונים של החברה, היא משלמת בין 0.003 ל-0.005 דולר לכל הזרמה, תלוי בחוזה של האמן עם החברה המוסיקלית. זה אומר שאמן צריך לקבל כ-250 אלף הזרמות בשביל להרוויח את המינימום החודשי בארה”ב.

ספוטיפיי מטעינה שהיא משלמת יותר מ-70 אחוז מההכנסות שלה לחברות המוסיקליות, שהן אלה שמחליטות איך לחלק את הכסף לאמנים. החברה גם טוענת שהיא מסייעת לאמנים להגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל את ההכנסות שלהם מהופעות ומוצרים.

אבל האמנים לא מרוצים מהמצב. הרבה מהם טוענים שספוטיפיי מנצלת את המוסיקה שלהם ולא מכבדת את הערך האמנותי והתרבותי שלהם. הם גם מבקשים שספוטיפיי תשנה את הדרך שהיא מחשבת את התשלומים, ותשלם לפי השירות ולא לפי ההזרמות.

מה העתיד של ספוטיפיי?

ספוטיפיי נמצאת במצב לא קל. היא צריכה להתמודד עם התחרות החריפה של שירותים אחרים כמו אפל מיוזיק, אמזון מיוזיק ויוטיוב מיוזיק, שיש להם יתרונות כמו גישה לקהל גדול יותר, תוכן בלעדי ושילוב עם מוצרים אחרים. היא גם צריכה להשאיר את המאזינים והאמנים מרוצים, ולמצוא דרכים להגדיל את ההכנסות שלה ממקורות אחרים כמו פודקאסטים, פרסומות ומנויים.

השאלה הגדולה היא האם ספוטיפיי יכולה להמשיך להיות השחקן המוביל בשוק ההזרמה, או שהיא תאבד את העמדה שלה לטובת יריבים חזקים יותר. האם ספוטיפיי זולה מדי להרוויח כסף? תגידו את דעתכם בתגובות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה