לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עסקת Microsoft – Activision: גיימרים תובעים להפסיק את המיזוג

תגיות
Credit by: @ aleksandarmalivuk, freepik

מיקרוסופט עומדת בפני תביעה משפטית של 10 גיימרים בכדי לחסום את המיזוג שלה עם יצרנית Call of Duty Activision Blizzard.

התביעה שהוגשה לבית משפט פדרלי בארה”ב אומרת שהעסקה של 69 מיליארד דולר (56 מיליארד ליש”ט) של יצרנית קונסולות ה-Xbox לרכישת מתחרה שלה “תיצור מונופול בתעשיית משחקי הווידאו”.

התלונה מגיעה שבועיים לאחר שהרגולטורים בארה”ב הגישו תיק לשופט מנהלי כדי לחסום את העסקה. המיזוג יהיה עסקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר אי פעם בשוק משחקי הווידאו.

הרכישה המוצעת תעניק למיקרוסופט “כוח שוק גדול בתעשיית משחקי הווידאו”, לפי התלונה, “עם יכולת לסגור מתחרים, להגביל את התפוקה, לצמצם את בחירת הצרכנים, להעלות מחירים ולבלום עוד יותר את התחרות”.

עם זאת, מיקרוסופט מגנה על הרכישה המוצעת. “העסקה הזו תרחיב את התחרות ותיצור הזדמנויות נוספות לגיימרים ומפתחי משחקים ככל שאנו שואפים להביא יותר משחקים ליותר אנשים”, על פי דובר.

לפני כמעט שבועיים, ועדת הסחר הפדרלית (FTC) העלתה חששות דומים בתלונתם. כלב השמירה העסקי של ארה”ב אמר כי Activision הייתה אחת ממספר קטן של מפתחי משחקי וידאו מובילים שיצרו משחקים באיכות גבוהה למספר מכשירים.

לאחר שה-FTC הגישה את תביעתה, נשיא מיקרוסופט, בראד סמית’, אמר כי לחברה יש “אמון מלא בתיק שלנו ומברכת על ההזדמנות להציג את התיק שלנו בבית המשפט”.

מיקרוסופט גם הודיעה שהיא תהפוך את Call of Duty לזמינה בנינטנדו למשך 10 שנים אם הרכישה תצא לפועל ותציע הצעה דומה למתחרה סוני שמייצרת את קונסולת הפלייסטיישן.

“זה נשמע מדאיג, אז אני רוצה לחזק את הביטחון שלי שהעסקה הזו תיסגר”, כתב מנכ”ל Activision Blizzard, בובי קוטיק, במכתב לצוות ששותף באתר החברה. “הטענה שהעסקה הזו היא אנטי-תחרותית אינה מתיישבת עם העובדות, ואנו מאמינים שננצח באתגר הזה”.

זה הפך לאחד מהמאבקים המשפטיים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר שעלו מהתחייבותו של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן לנקוט קו קשה יותר נגד מונופולים. ההשתלטות, שהוכרזה בינואר, עומדת בפני צעדים משפטיים גם באיחוד האירופי ובבריטניה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה