לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עקב גניבת פטנטים: חברת הסייבר ‘פאלו אלטו’ תשלם 151 מיליון דולר פיצויים

בפסק דין מכריע, חבר מושבעים אמריקאי קבע כי פאלו אלטו נטוורקס, חברת אבטחת הסייבר הנודעת בראשות היזם הישראלי ניר צוק בתפקידו כ-CTO, חייבת לשלם פיצוי מדהים של 151 מיליון דולר למתחרה שלה, Centripetal. פאלו אלטו נטוורקס, שלא נרתעה מפסק הדין, הודיעה במהירות על כוונתה לערער על ההחלטה, וסימנה על מאבק משפטי עז לפניו.

תגיות
לוגו כתום של חברת הסייבר PaloAlto
עקב גניבת פטנטים: חברת הסייבר 'פאלו אלטו נטוורקס' צריכה לשלם 151 מיליון דולר פיצויים

סנטריפטאל נטוורקס ניצחה את פאלו אלטו נטוורקס במשפט על הפרת פטנטים 

סנטריפטאל נטוורקס, חברת אבטחת סייבר מווירג’יניה, תבעה את פאלו אלטו נטוורקס, ענקית אבטחת הסייבר שהוקמה על ידי היזם הישראלי ניר צוק, בטענה שהיא הפרה ארבעה פטנטים שלה בתחום המודיעין. המשפט התקיים בבית המשפט הפדרלי בווירג’יניה, והסתיים ביום ד’ האחרון בניצחון מרשים של סנטריפטאל. חבר המושבעים החליט שפאלו אלטו נטוורקס הפרה את הפטנטים של סנטריפטאל, והורה לה לשלם לה פיצויים בסך של 151 מיליון דולר.

מהי הטכנולוגיה שנגנבה?

הטכנולוגיה שגרמה למשפט היא מה שנקרא “שער מודיעין האיומים” (Threat Intelligence Gateway). מדובר במכשיר נטוורקינג שמסנן את התעבורה הנכנסת והיוצאת מהרשת, ומחסום איומי אבטחה ידועים, על סמך מידע ממקורות שונים. סנטריפטאל טענה שהיא פיתחה טכנולוגיה חדשנית וייחודית בתחום זה, וקיבלה עליה ארבעה פטנטים בין השנים 2015 ל-2017. לטענתה, פאלו אלטו נטוורקס העתיקה את הטכנולוגיה שלה במוצרים של עצמה, ובכך הפרה את הפטנטים שלה.

התגובה של פאלו אלטו לפסיקה

פאלו אלטו נטוורקס לא מקבלת את הפסיקה, והיא מתכוונת לערער עליה. היא טוענת שהפטנטים של סנטריפטאל אינם חוקיים, ושהטכנולוגיה שלה אינה דומה או מבוססת עליהם. היא גם מטילה ספק באמינות ובניטרליות של השופט שדין בעניין, ומאשימה אותו בהטיה לטובת סנטריפטאל. היא מצהירה שהיא “מנוגדת הן לחוק והן לראיות שהוצגו” במשפט, ושהיא תמשיך להגן על החידושים והטכנולוגיות שלה.

ראוי לציין שבדצמבר של השנה שעברה, שופט פדרלי בווירג’יניה דחה את תביעות הפרת הפטנטים של סנטריפטל נגד ענקית הטכנולוגיה סיסקו סיסטמס, וביטל פסיקה קודמת שהעדיפה את סנטריפטל והורתה על סיסקו לשלם סכום עתק של 2.75 מיליארד דולר. התיק נוהל על ידי השופט הנרי מורגן בשנת 2020, אשר העניק לסנטריפטל פיצויים משמעותיים, וקבע שיא לתשלום גניבת הפטנטים הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה”ב.

עם זאת, בית המשפט הפדרלי לערעורים ביטל את הקנס הכבד, תוך ציון חששות אתיים הקשורים לבעלותה של אשתו של השופט מורגן במניות סיסקו.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה