לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה מרוויח מציל? נתוני שכר שעתי ושכר חודשי

תגיות
מציל שמרוויח הרבה מחייך ומראה סימן לייק
כמה מרוויח מציל?(freepik by asier_relampago)

תהיתם פעם כמה מרוויח מציל ים / בריכה? חשבתם על איך זה להגן על חייהם של אחרים בזמן שאתם מתחממים בשמש? להיות מציל היא עבודה מושכת עבור רבים, עם אפשרות להרוויח שכר הוגן תוך כדי עבודה בסביבת עבודה שונה ומגוונת. אבל כמה בדיוק מרוויח מציל?

אז כמה מרוויח מציל בישראל?

השכר של מציל בישראל עשוי להשתנות בהתאם למיקום, ניסיון, והארגון בו הם עובדים. בממוצע, שכר מציל *וותיק* בישראל נע בין 25-40 ₪ לשעה ונע בין 18,000 ל-25,000 ש״ח בחודש וזאת תלוי במיקום בארץ, במרכז הארץ המציל מרוויח הכי הרבה וזאת בעונות הקיץ השכר הוא הגבוה ביותר.

צילום תלוש שכר של מציל בים

כמה מרוויח מציל בים?

מציל בים מרוויח כ-12,000 ונע בין 14,000 ש״ח. כמובן שמציל עם וותק גבוה יותר ירוויחו יותר, עם דיווחים על כ-18,000-25,000 ש״ח.

ע״פ דיווחי חדשות 12 – ישנם מצילים וותיקים אשר קרויים ״דור א״ אשר מרוויחים בין 35,000 ש״ח ועד 48,0000 ש״ח ברוטו. חשוב לנו מאוד לציין גם כי מצילים מרוויחים שכר זה גם כאשר הים סגור לרחצה, והמציל לא נמצא בעבודה. מצילים צעירים יותר הנקראים ״דור ב״, מתלוננים על פערי שכר משמעותיים ושכרם נע בין 7,000 ש״ח בחודשי החורף ו13,000 ש״ח בחודשי הקיץ, פער משמעותי מאוד.

כמה מרוויח מציל בריכה?

מציל בריכה מרוויח ממוצע של כ-60 ש״ח לשעה, ושכרו החודשי נע בין מינימום של 8,500 ל-12,500 ש״ח. זאת בתלוי על מספר ימי העבודה שלו, שעות נוספות, האם עובד בשבת, או האם עובד בחודשי הקיץ בשיא הפעילות.

מצילים בבריכות פרטיות או במוקדים יוקרתיים עשויים להרוויח יותר. חשוב לציין שהשכר עשוי להשתנות בין הערים והמחוזות, כך שגורמים אלו יכולים להשפיע על השכר הסופי.

ממה מושפע שכר מציל?

שכר מציל בישראל עשוי להשתנות מספר פעמים במהלך הקריירה שלהם, בהתאם לנסיבות שונות. הנה כמה גורמים שיכולים להשפיע על שכר מציל:

  • ניסיון: מצילים בעלי ניסיון רב יותר עשויים להרוויח יותר מאשר מצילים חסרי ניסיון. ככל שמציל משפר את כישוריו ומרחיב את היכולות שלו, הוא יכול לצפות לשכר גבוה יותר.
  • אימון והכשרה: מצילים שעברו קורסים מתקדמים או השתתפו בהכשרות נוספות עשויים להרוויח יותר מאשר מצילים עם רקע הכשרה בסיסי.
  • בריכה או החוף: במקומות עם תנאים קשים יותר, כמו חופים עם גלים גבוהים או בריכות עם מספר גדול של מבקרים, מצילים עשויים להרוויח שכר גבוה יותר.
  • תפקידים נוספים: מצילים שמתמודדים גם עם תפקידים נוספים, כמו אימון שחייה או ניהילת מוקדים, יכולים להרוויח יותר.
  • תקופת השנה: בעונות השיא, כמו הקיץ, עשויים להיות דרישה גבוהה יותר למצילים ולכן השכר יכול להיות גבוהה יותר בתקופה זו.
מציל מרגיש שמח עם עצמו
השכר של מציל בישראל עשוי להשתנות בהתאם למיקום, ניסיון, והארגון בו הם עובדים (freepik by kues1)

שכר שעתי לתפקידים שונים בענף המצילים

ענף המצילים כולל מערך של תפקידים, שלכל אחד מהם סט כישורים ואחריות משלו, מה שיכול להשפיע באופן משמעותי על השכר השעתי. לדוגמה, מצילי בריכות, שעובדים בדרך כלל בבריכות שחייה פרטיות או ציבוריות, נוטים להרוויח תעריפים שעתיים מעט נמוכים יותר בהשוואה למצילי חופים המפקחים על בטיחות באי החוף ביעדי חוף פופולריים.

בהתחשב בגורמי הסיכון הגבוהים יותר ובמיומנויות הנוספות הנדרשות, מצילי החוף נוטים להרוויח יותר.

יתר על כן, מצילים המועסקים בפארקי מים, שבהם האורחים חווים מתקנים ואטרקציות מלאי אדרנלין, גובים שכר מעט גבוה יותר מעמיתיהם בבריכות השחייה. את העלייה בשכר ניתן לייחס להכשרה נוספת הנדרשת לטיפול במצבים ספציפיים בפארק המים.

כתוצאה מכך, חשוב לקחת בחשבון את האתגרים, הכישורים והאחריות הייחודיים הקשורים לכל משרת מציל בעת הערכת השכר השעתי הפוטנציאלי.

חשיבות האישורים הנדרשים לתפקידי מצילים

רודף קריירה כמציל לא רק דורש כושר גופני, אלא גם דורש הכשרה מתאימה והסמכות. אישורים אלה חיוניים מכיוון שהם מבטיחים כי המצילים מצוידים כראוי כדי להגיב למצבי חירום ולשמור על בטיחות המבקרים בחוף או בבריכה.

חלק מההסמכות החיוניות למצילים כוללות החייאה (החייאה לב-ריאה), עזרה ראשונה והכשרת מצילים. קבלת אישורים אלה כרוכה לעתים קרובות השתתפות בקורסים ספציפיים ומעבר בחינות, הפגנת יכולת בטכניקות הצלה רלוונטיות ונהלי חירום.

מעסיקים בענף המצילים מייחסים ערך גבוה להסמכות אלו, שכן הן מעידות על כך שהמציל ערוך היטב להתמודד עם מצבים שונים שעלולים להתעורר.

יתר על כן, הסמכות אלה יכולות להשפיע על פוטנציאל ההשתכרות של מציל, מכיוון שארגונים מוכנים להציע שכר גבוה יותר לאנשי מקצוע מאומנים היטב. בהקשר זה, השקעה בהשגת ותחזוקה של אישורים חיוניים אלה יכולה להיות צעד חכם עבור מצילים שאפתנים המעוניינים למקסם את רווחיהם.

מציל מראה את החוזק והיכולות שלנו בתפקיד
רודף קריירה כמציל לא רק דורש כושר גופני, אלא גם דורש הכשרה מתאימה והסמכות (freepik by asier_relampago)

רמת הניסיון הנדרשת לתפקידי מציל שונים

הניסיון הוא גורם מרכזי בכל הנוגע לשכר מצילים. באופן כללי, מצילים עם ניסיון רב יותר צפויים ליהנות משכר גבוה יותר ויש להם גישה להזדמנויות עבודה טובות יותר.

מציל מנוסה מפגין רקורד חזק של הצלחה במניעת מקרי חירום, מה שהופך אותם לנכס יקר ערך עבור המעסיקים. ככל שהניסיון גדל, הם יכולים גם לקחת על עצמם תפקידים נוספים, כגון פיקוח וחונכות מצילים זוטרים, מה שיכול להגדיל עוד יותר את הרווחים שלהם.

יתר על כן, מצילים מנוסים ככל הנראה חידדו את כישורי קבלת ההחלטות שלהם והם מוכנים טוב יותר להתמודד עם מצבים קשים בקלות. הידע וההבנה המשופרים שלהם בעקרונות עזרה ראשונה, טכניקות הצלה והערכת סיכונים הופכים אותם לחיוניים בחופים, בריכות ופארקי מים.

מעסיקים מבינים את חשיבות הניסיון והכישורים של המציל ולעתים קרובות מתגמלים אותם בהתאם. לכן, השקעת זמן בצבירת ניסיון כמציל יכולה להוביל לקריירה משתלמת ומתגמלת יותר בטווח הארוך.

השפעת סביבת העבודה על העובדים

לא כל תפקידי המציל נוצרו שווים, שכן גורמים שונים יכולים להשפיע באופן משמעותי על הרווחים, כולל סביבת העבודה. שני גורמים מרכזיים המשפיעים על שכרו של המציל הם המיקום וסוג המתקן בו הוא עובד.

מתקני פרימיום, כגון מלונות יוקרה ומועדוני חוף יוקרתיים, עשויים להציע שכר גבוה יותר למצילים שלהם. מצד שני, עבודה בבריכה ציבורית או בחוף מקומי עשויה שלא לספק את אותה רמת פיצוי.

בנוסף, מוקדי תיירות או מקומות עם יוקר מחיה גבוה יותר משלמים לעתים קרובות למצילים שכר טוב יותר כדי לקחת בחשבון את הוצאות המחיה.

לבסוף, הביקוש הכולל לשירותי מצילים באזור נתון עשוי להשפיע גם על פוטנציאל השכר. אזורים עם קווי חוף נרחבים, בריכות רבות או פארקי מים משגשגים דורשים בדרך כלל כוח עבודה גדול יותר של מצילים, מה שמגביר את התחרות על תפקידים ועשוי להעלות את השכר הממוצע לשעה עבור תפקידים מבוקשים אלה.

מציל מחייך ומראה סימן לייק
מציל מנוסה מפגין רקורד חזק של הצלחה במניעת מקרי חירום (freepik by asier_relampago)

אם אתם רוצים לקרוא עוד מידע מעניין על כסף מוזמנים להיכנס לעמוד הבא

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה