לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה מרוויח נהג אוטובוס בישראל? כל מה שתמיד רציתם לדעת!

תגיות
כמה מרוויח נהג אוטובוס בישראל תמונה ראשית
מהו שכר נהג אוטובוס בישראל?

תהיתם מהו שכרו הממוצע של נהג אוטובוס בישראל? כחלק חיוני ממערך התחבורה הלאומי, נהגי האוטובוסים לוקחים על עצמם את האחריות להסיע נוסעים בבטחה בנופיה של ישראל תוך הבטחת נסיעה נוחה ובטוחה ועליהם להיות מתוגמלים בהתאם, אז בואו נלמד כמה מרוויח נהג אוטובוס בישראל!

אז כמה מרוויח נהג אוטובוס?

לפי מידע שפורסם על ידי משרד התחבורה, משכורת נוהג אוטובוס תלויה בכמה גורמים כגון מיקום העבודה, כמות השעות והניסיון של הנהג. לדוגמה, משכורת של נהג אוטובוס מתחיל ללא ניסיון עשוי להיות בטווח של כ-8,000 – 9,000 שקלים לחודש, ועם ניסיון יותר גבוה, נהגי אוטובוס יכולים להרוויח בין 9,000-14,000 שקלים לחודש או יותר, עם תשלום שעתי של 40-50 ש״ח לשעה תלוי בוותק הנהג ובאזור בו עובד.

חברת קווים פרסמה עדכון בו החליטה להעלות את שכר נהגי האוטובוס מ-47 לשעה ל-50 לשעה, מה שיהפוך את השכר הממוצע של נהגי אוטובוס בחברה זו ל-17,000 שקלים בחודש (עם שעות נוספות וחגים), זאת לאחר העדכון על מצב שכר נהגי האוטובוס בישראל שעומד על 30% פחות מתחת לשכר הממוצע במשק וכי ישנו חוסר של כ-6,000 נהגי אוטובוס במערך התחבורה הקיים. בעקבות קשיי קליטה וחוסר בנהגי אוטובוס בישראל שכרו של נהג אוטובוס עשוי לטפס ולמשוך אטרקטיביות חדשה וגיוסים למשרה זו.

הדרך להיות נהג אוטובוס בישראל

כדי להפוך לנהג אוטובוס בישראל, יש לעמוד בדרישות עבודה ספציפיות, כגון גיל, ניסיון נהיגה קודם הכרחי ועבר נהיגה נקי. תהליך ההכשרה כולל רכישת רישיון נהיגה מקצועי, השתתפות בתוכנית הכשרה ומעבר בחינות בכתב ומעשיות כדי להבטיח שליטה בתקנות התעבורה בישראל.
עליכם לעמוד בדרישות הבסיסיות הבאות:

  • רשיון נהיגה בתוקף – עליכם להיות בעל רשיון נהיגה מסוג ד’, שכולל גם רישיון נהיגה למסחרי.
    תעודת נהיגה מסחרית – עליכם להשיג תעודת נהיגה מסחרית תקפה מהמשרד לתחבורה ולבטיחות דרכים.
  • תעודת סיום קורס נהיגה מסחרי – עליכם לסיים קורס נהיגה מסחרי במוסד מורשה על ידי המשרד לתחבורה ולבטיחות דרכים.
  • תעודת בריאות – עליכם לסיים בהצלחה בדיקת בריאות שתקבע אם אתם מתאים להיות נהג אוטובוס.
  • ניסיון נהיגה – כדי להתקבל לתפקיד, עליכם להציג ניסיון נהיגה מספיק ארוך ובעל מעמד מתאים לעבודה.

יום בחייו של נהג אוטובוס ישראלי

זמן העבודה של נהג עשוי להיות שונה ולהשתנות בהתאם לחברה ולמסלולים שהוא עובד בהם. לפי חוקי התעבורה בישראל, נהג אוטובוס יכול לנהוג עד 12 שעות ביום ועד 60 שעות בשבוע. אחרי שעות העבודה הללו, נהג אוטובוס חייב לקחת הפסקות מנוחה כדי להבטיח את בריאותו ואת בטיחות הנוסעים.

ככלל, נהגי אוטובוסים יכולים לעבוד במשמרות יומיות של כ-8-12 שעות לפי הצורך, וכמובן שזמן העבודה עשוי להיות שונה ביומים חגים או בתקופות רושם. נהגי אוטובוסים גם עשויים לעבוד במשמרות נוספות כגון לילה או סופ”ש, בהתאם לצרכי החברה שהם עובדים בה.

לפעמים נהגי אוטובוסים עשויים לעבוד גם במשמרות חלופיות, כאשר הם מחליפים נהגים אחרים ולוקחים על עצמם מסלולים אחרים בשעות שהנהג הרגיל אינו זמין. בכל מקרה, זמן העבודה של נהג אוטובוס עשוי להשתנות ולהיות שונה מיום ליום, ולכן חשוב לעקוב אחרי לוח הזמנים של החברה בה עובד הנהג.

יום בחיי נהג אוטובוס בישראל
נהגי אוטובוסים גם עשויים לעבוד במשמרות נוספות כגון לילה או סופ”ש, בהתאם לצרכי החברה שהם עובדים בה (Credit- Freepik)

להלן 5 נקודות על איך נראה היום של נהג אוטובוס בישראל:

  1. בדיקת האוטובוס לפני היציאה למסע, כולל בדיקה של ציוד הבטיחות ומערכת החשמל.
  2. נסיעה בטוחה ובהתאם לתנאי הדרך והתקנות התנועה.
  3. קבלת נוסעים בתחנות האוטובוסים ובמסלול הנכון.
  4. הסבר לנוסעים על המסלול ועל התחנות הבאות.
  5. ניהול התנהגות של נוסעים כדי להבטיח את בטיחותם ואת רמת השירות.

ניווט באמצעי בטיחות

נהגי האוטובוסים בישראל חייבים להקפיד על אמצעי בטיחות קפדניים על מנת להבטיח נסיעה בטוחה ונוחה לנוסעים. אמצעים אלה כוללים תחזוקה שוטפת של כלי הרכב, שמירה על תקנות התעבורה הישראליות וטיפוח הרגלי נהיגה בטוחים. לדוגמה, בדיקות קבועות של צמיגים, מראות ואורות נערכות כדי לשמור על כל ההיבטים של הרכב. על ידי שמירה קפדנית על אמצעי בטיחות אלה, נהגי האוטובוסים הישראלים תורמים לחוויית נסיעה בטוחה ונעימה עבור נוסעיהם.

התגמול האולטימטיבי: לעשות שינוי

להיות נהג אוטובוס בישראל מציע את התגמול האולטימטיבי של עשיית שינוי בחייהם של אנשים ובקהילה. על ידי מתן שירותי תחבורה אמינה, נהגים ממלאים תפקיד מכריע במערכת התחבורה של המדינה, ומאפשרים לנוסעים לנסוע לעבודה, לבקר משפחה ולחקור נופים יפים. סיוע לנוסעים כמו קשישים,  מתן מענה לבעלי צרכים מיוחדים ומתן אווירה ידידותית הן דרכים שבהן נהגי אוטובוס משפיעים לאורך זמן על החברה הישראלית.

השפעת נהגי האוטובוס בישראל על תרבות הנהיגה בישראל
מתן מענה לבעלי צרכים מיוחדים ומתן אווירה ידידותית הן דרכים שבהן נהגי אוטובוס משפיעים לאורך זמן על החברה הישראלית (Credit- Freepik)

שאלות נפוצות: העסקת נהג אוטובוס בישראל

מהן דרישות החוק מנהגי אוטובוס בישראל?
הנהג חייב להיות בעל רישיון נהיגה תקף לאוטובוסים, המכונה “קטגוריה ד'”. בנוסף, עליו לעבור קורס הכשרה מקצועית בבית ספר מוכר לנהיגה, לעבור בחינה עיונית ומעשית ולעבור בדיקות רפואיות וראייתיים כדי להבטיח את יכולתו  לנהוג בבטחה וביעילות.

מהן התכונות של נהג אוטובוס טוב בישראל?
נהג אוטובוס מקצועי צריך להיות רגוע, אחראי וקשוב בעת מילוי תפקידו. הוא חייב להיות בעלי ידע מצוין בתקנות התנועה, המסלולים והנוף, כמו גם כישורי תקשורת טובים כדי לקיים אינטראקציה טובה עם הנוסעים. כמו כן, עליו לתעדף את הבטיחות והנוחות של נוסעיהם על ידי הקפדה על אמצעי בטיחות ושמירה על סביבת אוטובוס נקייה וניתנת להצגה.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה