לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האקרים גנבו סה״כ כ-2 מיליארד דולר בקריפטו בשנת 2023 – ירידה ביחס לשנים קודמות

בשנת 2023, האקרים גנבו סה״כ כ-2 מיליארד דולר במטבעות קריפטוגרפיים, כך לפי נתונים שפורסמו על ידי חברות אבטחה ומודיעין בתחום הבלוקצ’יין. סכום זה מייצג ירידה של כ-30% ביחס לשנת 2022, שבה נגנבו כ-3.8 מיליארד דולר בקריפטו. הירידה בגניבות היא תוצאה של חוקים חדשים, טכנולוגיות מתקדמות והגברת המודעות לסיכונים במגזר הקריפטו.

תגיות
תמונה ראשית מנעול ומטבע ביטקוין כקונספט לאבטחת מידע למניעה של פרצות סייבר
קרדיט: Freepik

התקפות סייבר גדולות בשנת 2023

למרות הירידה בגניבות, השנה האחרונה הייתה עדיין עמוסה בהתקפות סייבר וגניבות של קריפטו. לפי חברת האבטחה De.FI, האקרים ייעדו מספר רב של פרויקטים ורשתות של קריפטו, וגנבו מאות מיליוני דולרים.

בין ההתקפות הבולטות ביותר היו:

הפריצה לרשת רונין, שהיא רשת צד שני של איתריום שמאפשרת למשתמשים לשחק במשחקי NFT. באוגוסט 2022, האקרים גנבו כ-600 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים שונים, במה שנחשב להיות הגניבה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הקריפטו. האקרים החזירו חלק מהכסף לאחר שהתקשרו עם הצוות של רונין, אבל עדיין נשארו עם כ-200 מיליון דולר בידם.

הפריצה לרשת Mixin, שהיא רשת בלוקצ’יין שמאפשרת למשתמשים להעביר ולשמור קריפטו באופן מאובטח. בנובמבר 2023, האקרים השתלטו על חשבון המפתח של הרשת, והשתמשו בו ליצירת ולהעברת כ-200 מיליון דולר במטבע XIN, שהוא המטבע המקומי של הרשת. האקרים הצליחו להוציא את הכסף לחשבונות אחרים, למרות שהרשת נעלמה למספר שעות.

המגמות בשנים הקודמות

השנה האחרונה אינה יחידה במובן הזה. בשנים הקודמות, האקרים גנבו גם כמויות משמעותיות של קריפטו מפרויקטים ורשתות שונות. לפי חברת המודיעין בלוקצ’יין TRM, הכמות הכוללת של קריפטו שנגנבה על ידי האקרים בשנים 2020-2023 הייתה כ-11.8 מיליארד דולר. 

בין ההתקפות המשמעותיות ביותר היו:

הפריצה לרשת KuCoin, שהיא אחת הבורסות הגדולות והפופולריות ביותר לקריפטו. בספטמבר 2020, האקרים גנבו כ-280 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים שונים, כולל איתריום, ביטקוין ו-TRON. הבורסה הצליחה להשיב חלק מהכסף בשיתוף פעולה עם חברות אחרות בתעשייה.

הפריצה לרשת Poly Network, שהיא רשת המאפשרת למשתמשים להעביר קריפטו בין רשתות שונות. באוגוסט 2021, האקרים גנבו כ-610 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים שונים, במה שנחשב להיות הגניבה השנייה בגודלה בהיסטוריה של הקריפטו. האקרים החזירו את רוב הכסף לאחר שהתקשרו עם הצוות של Poly Network, וטענו שהם עשו את זה כדי להראות את הפגיעות.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

CBD עוזר לכלב שלך במגוון דרכים

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה