לוגו מגזין הפיננסי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יזם קריפטו טורקי ושני אחיו נידונו ל-11,196 שנות מאסר

תגיות
יזם קריפטו טורקי ושני אחיו נידונו ל-11,196 שנות מאסר
יזם קריפטו טורקי ושני אחיו נידונו ל-11,196 שנות מאסר

 יזם קריפטו טורקי, פארוק פתיח אוזר (Faruk Fatih Ozer), יחד עם שני אחיו, נידונו ל-11,196 שנות מאסר כל אחד. פסק הדין מגיע כתוצאה מהונאת משקיעים במיליוני דולרים באמצעות פלטפורמת החלפת הקריפטו שלהם. הפרטים המזעזעים הללו דווחו על ידי ה-BBC.

סיפור ההונאה 

אוזר בן ה-29, מייסד חברת בורסת הקריפטו ת’ודקס (Thodex), נמלט לאלבניה ב-2021 לאחר הקריסה הפתאומית של הפלטפורמה שלו, והותירה את המשקיעים חסרי כל. ביוני השנה הוא הוסגר בחזרה לטורקיה כדי להתמודד עם ההשלכות של מעשיו. אוזר נמצא אשם בהלבנת הון, הונאה ופשע מאורגן, מה שהוביל לעונשו הכבד. התובעים ביקשו במקור לחסום את עוזר של למעלה מ-40,000 שנה, כפי שדווח על ידי AFP.

במהלך המשפט באיסטנבול טען אוזר על חפותו וטען כי מעשיו אינם פליליים באופיים. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הוא אמר לבית המשפט כי לא היה פועל בפזיזות כזו אם כוונותיו היו זדוניות. אוזר טען להגנתו את האינטליגנציה והחוש העסקי שלו, והדגיש שהוא הקים חברה בגיל 22, מה שמעיד על יכולתו לנהל כל מוסד בהצלחה. גם אחותו, סראפ, ואחיו, גובן, נמצאו אשמים באותן אישומים במשפט הקצר.

המשפטים הארוכים בטורקיה

ראוי לציין כי כל נאשם התמודד עם מספר אישומים הקשורים לפשעים שבוצעו נגד 2,027 קורבנות, מה שהוביל למספר המדהים של שנות עונשם. תקופות מאסר ממושכות כאלה אינן נדירות בטורקיה מאז בוטל עונש המוות בשנת 2004. למעשה, בשנת 2022, מטיף טלוויזיה בשם עדנאן אוקטר קיבל עונש של 8,658 שנים בגין הונאה ופשעי מין, כאשר רבים מחסידיו קיבלו אותו דבר. 

מטבעות קריפטו בטורקיה

מטבעות קריפטו צברו פופולריות בטורקיה כאמצעי להגנה מפני הפיחות התלול של הלירה הטורקית שנמשך כבר למעלה משנתיים. ת’ודקס, שהוקמה ב-2017 על ידי אוזר, הפכה במהרה לאחת מחברות ההמרה הגדולות בטורקיה המטפלת במטבעות וירטואליים. אוזר זכה להכרה לאומית כילד פלא פיננסי והצליח לטפס בסולם הדרגות על ידי טיפוח קשרים עם דמויות פרו ממשלתיות. עם זאת, בשנת 2021, הפלטפורמה קרסה לפתע, והותירה את המשקיעים בפני הפסדים משמעותיים בזמן שעוזר הסתתר.

מעצר בינלאומי והפסדים עצומים

מעצרו של עוזר באלבניה בשנה שעברה, על בסיס צו בינלאומי של האינטרפול, הביא אותו סוף סוף לדין. כשנמלט, הוא לקח עמו נכסים בשווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר. מכתב האישום עולה כי ההפסדים שספגו המשקיעים הסתכמו בכ-356 מיליון לירות טורקיות, שווה ערך לכ-43 מיליון דולר בזמן קריסת ת’ודקס. עם זאת, עקב צניחת הערך של הלירה הטורקית, סכום זה הצטמצם היום ל-13 מיליון דולר בלבד.

ככל שהמקרה המתוקשר הזה מסתיים, הוא משמש כתזכורת לסיכונים הכרוכים בעולם הקריפטו ולחשיבות של רגולציה נכונה כדי להגן על המשקיעים.

תגיות

אהבתם את הכתבה? שתפו

כתבות אחרונות

בינה מלאכותית ו-AI

חדשות רכב

מודעה